"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Christer5
    Det är fusk att rengöra inför kommande besök
    nänä, klart man vill att det skall se bra ut och ibland behövs det göras rent för jag gör inte detta vid varje vattenbyte och så får jag li för detta nu istället


    Karen är såpass höga så jag får stå på en pall och för att nå ner riktigt annars får jag skavsår i armhålan
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Mitt tomma kontokort brukar jag skrapa prickalger med.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Mitt tomma kontokort brukar jag skrapa prickalger med.

        //Inger
        ok, men då får jag ju vänta till den tjugofjärde.... skojar bara, mitt är alltid tomt känns det som iallafall, shoppinggalen...
        Senast redigerad av PiaJo; 07 December 2012, 13:13.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          "Tvättstugan"

          Ursprungligen postat av gullefjun
          Mitt tomma kontokort brukar jag skrapa prickalger med.

          //Inger
          Körkortet kör jag..

          Inte en prickalg så långt ögat når..

          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Tack för tipsen, kan någon komma och göra jobbet med?

            Vill ju har lättskötta kar och de är dem, men pickalgerna kunde jag varit utan om det inte vore för att de visa att karen är i balans och så, så jag får ta det onda med det goda och skrubba/skava vidare
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tack för tipsen, kan någon komma och göra jobbet med?

              Vill ju har lättskötta kar och de är dem, men pickalgerna kunde jag varit utan om det inte vore för att de visa att karen är i balans och så, så jag får ta det onda med det goda och skrubba/skava vidare
              "Rakbladskrapan" bland Zoopetvinsterna funkar rätt bra att skarpa prickalgerna med så jag får ta med dig en sådan till frågesporten på söndag så det är bar att vina den


              Däremot tror jag inte gubben din blir så glad om du använder rakbladsskrapan till "pickalgerna" som du skriver
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                tänk vad ett litet R kan göra, hihii Ta med en sån så kikar jag över axeln på nån som kan tänkas få rätt på frågorna
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  tänk vad ett litet R kan göra, hihii Ta med en sån så kikar jag över axeln på nån som kan tänkas få rätt på frågorna
                  Jojo - det är lätta att slinta på tangenterna. Annars är ju tipset - ett flititigt användande gör att det inte hinner växa några alger på ......
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001


                    Ursprungligen postat av kjell fohrman
                    jojo - det är lätta att slinta på tangenterna. Annars är ju tipset - ett flititigt användande gör att det inte hinner växa några alger på ......
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ah, nu har vi kommit ner till min nivå här i tråden...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Ah, nu har vi kommit ner till min nivå här i tråden...
                        JAAAH! Och det är nu jag går in med lite fredagssnusk för att stimulera ytterligare!
                        Just ordet prick är ju ganska kul om man tänker i svenska och engelska banor. Halkar man på tangentbordet och ett "r" sliter sig så blir det lite kul för oss svenskar (som vi sett i tidigare inlägg), men får man till det rätt och skriver prick så tycker engelsmännen att det känns lite mer "Friday-fun", så att säga.

                        Vad har detta med tidigare inlägg att göra, undrar ni vänner av ordning. Svar; ingenting alls - men, jag kom att tänka på en producent, musiker och, faktiskt, internationell popstjärna som jag jobbat och spelat en hel del med. Han har varit här i sverige många gånger och speciellt en period när vi jobbade med en musikinspelning var det juletider och jag köpte ett paket pepparkakor som vi skulle ha till kaffet... och glöggen.
                        Det var inga dåliga pepparkor jag fick tag på heller - utan rejält styva, potenta små kakor uppenbarligen - för snubben flabbade så fort jag manade honom att ta en Swedish Ginger-cookie till... Det visade sig vara; Pricks Pepparkakor...
                        Han tyckte även att skyltarna som det stod infart på var roliga...

                        Japp, nu är det fredag minsann!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, tänk vad "konstigt" det kan bli om man antingen slinter på tangenterna eller om man skriver vissa ord och namn och så läser en som pratar engelska eller för den delen vi läser engelska ord då kan det blir hur roligt som helst

                          Ja, nu är det dags för mitt egna lilla fredags mys Gobben borta på sitt, sonen på sitt rum och inte vill vara med mamsingen då tar jag mig en sittning i tvättstugan med ett glas med gott i.
                          Skål på er alla och hoppas vi alla får en trevlig fredagskväll!
                          Senast redigerad av PiaJo; 07 December 2012, 18:22.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Tänk att två stycken fiskar kan bara försvinna på tolv timmar... om de finns kvar så gömmer de sig väl för de kommer inte ens fram för mat..
                            Konstigt är det iallafall för de såg ok ut igår
                            jag har hittat den ena av de två försvunna apistogrammorna i filterkammaren... så nu går den med de andra två i 60 kuben. Men de är nästan "osyngliga" så det fick komma i några tetror idag, 8 st små röda fantomtetror, dessa blir nog fina när de färgar ut ordenligt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              Kul att du hittade den

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ja, det var gott att jag hittade den för det var lite surt att hälften av auktionsfynden skulle vara bort på cirka en vecka, så det var gott.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...