"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Axelrodia riesei - Rubintetra. Tycker jag du ska ha! Skitfina

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Falconer
      Axelrodia riesei - Rubintetra. Tycker jag du ska ha! Skitfina
      Lustigt att du säger detta, jag kollade med min affär igår om de kunde ta in dem

      dessa är fina
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av PiaJo
        och jag är sugen på nån lite tetra kanske, kan inte riktig glömma den vi såg sist resa men jag kommer inte ihåg vad den hette så det blir att leta
        Den var typ som denna..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ok, ja den var häftig men något riktigt latinskt namn har jag inte hittat som stämmer med vad de kallade dem.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            jag har inte hittat nåt latinskt heller så det blir att hålla ögonen öppna
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Falconer
              • November 2005
              • 786

              Haha! Dom passar nog in i dina fina burkar om du köper dig sånna.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                ja, hjälp mig att hålla tummar och eventuellt tår
                jag höll nog tummarna för lite ... men mig veterligen så var det första gången de lekte så det kommer säkerligen att ske igen, hoppas jag

                Har jag inte hittat de försvunna fiskarna på lördag så räknar jag de som att de är borta och flyttar Agazissiisarna till det karet istället.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Jag har en idé och som jag ville ha lite input på så jag pratade lite med Ansjo och han tyckte det var en bra idé
                  Så nu skall jag bara lägga fram denna idén här hemma för Gobben, får nog blinka lite extra med ögonen och lägga huvudet på sne och säga snääälllllaaa ett par gånger

                  Idén är att kolla vad ett måttbeställt kar skulle kosta att göra med måtten 45x45x60 (höjd,djup,längd), dessa måtten passar det jag har här hemma, jag har 2 st 220 kar med måtten 45x45 (höjd,djup) och en lysrörsramp på 60cm och sen passar detta bra på bänken i tvättstugan bredvid ett av 220 karen, så blir det en enhetlig känsla (detta är viktigt för mig )

                  I detta kar skulle det så fall vara en slimline bakgrund och med sandbotten så jag vet inte hur jag skall lösa filterlösningen men det ger sig senare.

                  Detta är inget som skall igång nu utan långt senare, måste ju "få med" Gobben på detta först....
                  Nu har jag fått priset och det blir nog till att beställa ett sånt måttbeställt kar
                  men först måste jag se hur mycket eller hur lite pengar (beror på hur man ser på det) jag lyckas göra åt i Tyskland
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag har kommit fram till att jag inte gillar prickalger när det skall komma finbesök... skrubbade som fasiken igår men får inte bort allt så nu får ni ta det som det är...
                    Senast redigerad av PiaJo; 07 December 2012, 11:04.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Knax
                      • November 2012
                      • 1148

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Jag har kommit fram till att jag inte gillar prickalger när det skall komma finbesök... skrubbade som fasiken igår men får inte bort allt så nu får ni ta det som det är...
                      Ja, OK då. Vi har då inga prickalger i VÅRA akvarier. Så det så. :P


                      // Mats
                      // Mats, a.k.a. Knax



                      "All's well that ends." - Unknown

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Jag har kommit fram till att jag inte gillar prickalger när det skall komma finbesök... skrubbade som fasiken igår men får inte bort allt så nu får ni ta det som det är...
                        Rakblad som gäller när de algerna ska bort...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Rakblad som gäller när de algerna ska bort...
                          ja, jag vet men jag hittar inte "rakbladsskrapan".. undrar om man kan ta Gilletten, den man har till benen
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            ja, jag vet men jag hittar inte "rakbladsskrapan".. undrar om man kan ta Gilletten, den man har till benen
                            kan du få ut bladet så borde det väl funka.

                            har du en glashäll i köket så kanske du har ett verktyg för att skrapa den.....

                            kanske det finns ett hårdare verktyg liggandes i bilen som man tar väck snö/is mer....


                            annars...wax on - wax off.....om du skall köra benmetoden......var dock beredd på ett par tre stora VB isf.....



                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • Christer5

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Jag har kommit fram till att jag inte gillar prickalger när det skall komma finbesök... skrubbade som fasiken igår men får inte bort allt så nu får ni ta det som det är...
                              Det är fusk att rengöra inför kommande besök

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                nja, den jag har till glashällen blir det inte, vill separara dessa grejer. Vill inte blanda matgrejer och akvariegrejer...

                                Nä, antingen får jag gnubba rejält eller så får finbesöket nöja sig med hur det ser ut, det mesta är ju borta....
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...