"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag brukar alltid planera mina kar efter hur mycket död fisk jag skall plocka upp!
    Därför har jag endast någon liten sten i mina kar, vilket i och för sig numera är förbjudet att ha i SA-sammanhang, har jag läst i en tråd här på zoopet alldeles nyligen. Så, ingen iredning alls - är ett tips jag skulle vilja ge dig Pia.
    Röj ur all inredning - Pronto! Bara vatten i karet!

    Ursprungligen postat av ansjo
    Så är precis hur jag inreder mina kar med, fasen att ni kom på mig....
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, det är ju en väl förborgad hemlighet - bara tomma kar, ingen inredning - så måste det vara för att fungera!

    hahaa, nänä boys... Det är ingen hemlighet att ni har det så här i era kar. Har ju sett det själv... Mats gamla 540 kar i stugan när jag hämtade ynglen och Anders Mp-kub när vi kom hem frän Malmö i mars


    Tacka vet jag ett rejält inrett kar,hrm så har ju jag det
    Senast redigerad av PiaJo; 28 November 2012, 16:16.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nu är vi upp i 100 sidor, jösses
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Nu är vi upp i 100 sidor, jösses

        Jojo, nu när den andra "stugtråden" är mer eller mindre död och ligger i träda, så får du axla trådansvaret och hålla zoopet igång!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jojo, nu när den andra "stugtråden" är mer eller mindre död och ligger i träda, så får du axla trådansvaret och hålla zoopet igång!
          Det räcker att du säger "pip" i din tråd så rasslar sidorna på i din tråd, det vet du!

          men vem räknar egentligen, va.... ingen av oss är en statistikmäniska
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det räcker att du säger "pip" i din tråd så rasslar sidorna på i din tråd, det vet du!

            men vem räknar egentligen, va.... ingen av oss är en statistikmäniska

            Ja, det brukar vara så - lite; Oj, nu har flanen skrivit något igen, bäst att kolla eländet...
            Nä, jag räknar inte heller inlägg eller statistik (vem fan orkar syssla med sådant..?) - det är ju de trådar där det skrivs, tycks och tänks intressanta saker, visas bilder och filmer på härliga fiskar och kar som räknas. Några promille av zoopets trådar tillhör den kategorien - och din tråd är en av dessa!
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 29 November 2012, 08:58.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Men Mats nu när det är stiltje i din tråd så får du och självklart ni andra hjälpa till att hålla denna tråden "levande", skriv gärna lite kommentarer och släng in lite bilder, filmer mm
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Nu kommmer det.... jaja, jag har beställt/satt upp mig på en lista för att köpa ett mindre gäng av Apistogramma Staecki när de kommer ur karantänen. Så nu vet ni det

                Nu håller vi alla tummar och tår och allt som går att hålla om att detta blir en verklighet och att inget går snett!
                Senast redigerad av PiaJo; 28 November 2012, 18:21.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Som vanligt är jag lite sen...

                  Läste ditt inlägg om inredning och jag kände bara en värme i hjärtat att Mats och mina påhitt har vuxit vidare i en ny generation

                  Jag har nog bidragit mer med tankar än konstruktiva resultat, Mats är mer konstruktiv. Jag har en uppenbar brist på konstnärlig ådra, hos mig bor det istället en tråkig planerande gen, men även den kan ha sina fördelar
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Läste ditt inlägg om inredning och jag kände bara en värme i hjärtat att Mats och mina påhitt har vuxit vidare i en ny generation
                    Tack, tror jag att jag skall skriva och sen tycker att det är roligt att du tycker att jag har "vuxit/fört" vidare ert tänk.
                    Men jag blir lite frågande när jag ser "ny generation" och tror då inte att du menar i ålder för jag är inte så långt efter Mats eller dig i ålder utan att jag är ny på det här med akvarium och annammat ert tänk på inredning
                    Senast redigerad av PiaJo; 29 November 2012, 18:46.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Tack, tror jag att jag skall skriva och sen tycker att det är roligt att du tycker att jag har "vuxit/fört" vidare ert tänk.
                      Men jag blir lite frågande när jag ser "ny generation" och tror då inte att du menar i ålder för jag är inte så långt efter Mats eller dig i ålder utan att jag är ny på det här med akvarium och annammat ert tänk på inredning
                      Sorry! Mitt "tösabid" måste ha förvirrat herren!

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Men jag blir lite frågande när jag ser "ny generation" och tror då inte att du menar i ålder för jag är inte så långt efter Mats eller dig i ålder utan att jag är ny på det här med akvarium och annammat ert tänk på inredning
                        Vad har ålder med detta att göra

                        Vi är väl alla "barn" när vi gör det vi vill på fritiden
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Vad har ålder med detta att göra

                          Vi är väl alla "barn" när vi gör det vi vill på fritiden
                          Ja, det har du rätt i!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Trevlig helg på er!
                            Nu skall det mysas lite i "tvättstugan"
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jahapp.. När jag kikade in i extra karet idag där det går 1+2 Ap. Agasizzii och ser då att det kan vara lite lek på gång kan ju vara lite kul om det blir nåt med detta
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                Det får vi hoppas på!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...