"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Har inte tänkt färdig i denna frågan... det beror lite på om jag "hittar" nån annan go apisto på antingen auktionen på lördag eller i Tyskland. Skulle det vara så att jag får tag på nån ny så har jag 60 liters kuben "tom" som de nya kan få komma i tills jag bestämt mig. Tror att det skall gå bra även om det är för liten bottenyta i detta karet men det skall nog gå en kortare period.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Här kommer lite kort på honorna som går ihop med hannen som var på kortet innan.
      De är inte lika sammarbetsvilliga som hannen...
      Färgen på dessa är olika, är lite kul
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Är det dumt att köpa Corydoras på Tysklandsresan, blir det för lång tid i påse för dessa?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Packas de med bara ett fåtal i var påse ska det nog gå...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            Honan på bild två har en riktigt härlig "frisyr", nästan lite som min egen

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av ansjo
              Packas de med bara ett fåtal i var påse ska det nog gå...
              Ok, då kan jag ju överväga det iallafall om jag stöter på nån trevlig lite firre.

              Ursprungligen postat av freddi36
              Honan på bild två har en riktigt härlig "frisyr", nästan lite som min egen
              Jepp, hon har en härlig "tuppkam/lugg"
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jsg brukar ju inte orda så mycket om att jag inte får yngel och så men nu vill jag bara säga (för att jag är så glad) att nu kryllar det av ocellatus yngel, honan har fått sin andra kull och det är små småttingar överallt i karet

                Apistosarna - ja där det som vanligt så med andra ord - inga yngel. Det var då fasiken vad det kan vara för "fel" men jag får ju hem flera experter på glöggfesten så då skall jag "pumpa" dem på frågor och synpunkter, bara så ni vet
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Jag kan väl göra mitt bidrag till att putta ner vissa trådar....

                  Nu har jag haft mig en go stund i tvättstugan, varmt och gott var det för vi har en brasa tänd kändes som lillelördag så det fattas bara nåt gott i glaset med
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vad tror ni om att döpa om denna tråden till "Tvättstugan" eller nåt åt det hållet, det handlar ju inte så mycket om uppstart och inredning längre?

                    Utan nu är det ju en massa frågor, OT och som en blogg för mig, så jag kommer ihåg och kan le åt allt det som varit och skrivits och här finns ju mycket frågor och bra svar för mig att komma tillbaks till.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Vad tror ni om att döpa om denna tråden till "Tvättstugan" eller nåt åt det hållet, det handlar ju inte så mycket om uppstart och inredning längre?

                      Utan nu är det ju en massa frågor, OT och som en blogg för mig, så jag kommer ihåg och kan le åt allt det som varit och skrivits och här finns ju mycket frågor och bra svar för mig att komma tillbaks till.

                      "Tvättstugan" är ju ett sketabra namn! Det finns en annan tråd som heter nästan likadant och den funkar riktigt bra har jag sett - folk tittar in ibland och såna go'a grejer!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Mmm, den där stugtråden är en poppis tråd
                        men är du säker... det blir kanske som att jag apar efter ditt namn på din tråd?
                        Nog för att jag är sett stort "fan" av din sorts inredning och att du är en jäkligt trevlig prick så vill jag inte att se ut som jag är en härmapa
                        Senast redigerad av PiaJo; 22 November 2012, 12:08.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Mmm, den där stugtråden är en poppis tråd
                          men är du säker... det blir kanske som att jag apar efter ditt namn på din tråd?
                          Nog för att jag är sett stort "fan" av din sorts inredning och att du är en jäkligt trevlig prick så vill jag inte att se ut som jag är en härmapa
                          Det vet la du, att du inte är någon härmapa! Kalla tråden för "Tvättstugan" - det är ett kort och bra namn. Toppenbra!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Okej då, då ber jag admin/Kjell ändra
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Sedärja, tack Kjell!

                              Nu har min tråd bytt namn
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Sedärja, tack Kjell!

                                Nu har min tråd bytt namn

                                Det ser ju alldeles spiffy ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...