"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Mkt fint. Det där är rubintetror va? Tycker de gör sig mkt bra i det karet. De är så jäkla coola i stora stim pga deras ringa storlek. Men krävs rätt mkt för att de ska färga ut vad jag förstått. Men det har de ju gjort där.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Så här blev karet, snarlikt så som det var innan
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, det är så synd annars hade de varit givna för dig men jag kan inte ha dem kvar tills Anders åker norröver... Det blir för trångt för de skall ju växa lite till..
    Självklart skall dom flyttas nu, inte kul när det är för trångt .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Så skönt och bra, jag tror jag fick ihop det etablerade paret igen efter att ha varit i en hink ihop med de andra. Det ser ut så just nu iallafall

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Idag är det dags....
    Ser inte framemot detta alls tyvärr men visste ju att det var nåt jag skulle bli tvungen att göra, så idag gör jag det.
    Jag måste få bort några av mina guianacarorna för 7 stycken i ett 220 liters är way to much... Jag har nog 5 hannar och två honor och alla skall ha revir och gömmen på en bottenyta som är 110x45, och det rimmar inte ihop med storleken på fisk.. jag brukar inte känna att det är jobbigt, nja förutom när mina scalarer fick flytta, att göra mig av med fisk men dessa har jag ju fött upp sen de var yngel så det är därför som det känns lite extra i hjärtetrakten

    passar även på att få ut min envisa svärdbärarhannar som vägras håvas in, men idag kommer han inte undan

    skall ta ett före och efter kort på karet, för jag kommer att få riva allt för att få ut dem och det går inte att få tillbaka samma layout på pricken tyvärr, gillar karet som det ser ut nu men men..

    Innan jag börjar måste jag ringa lite samtal så om jag inte får sålt fiskarna så att jag vet att de kan lämnas in så de inte behöver gå i balja hos mig mer än nån dag..
    Ursprungligen postat av Inger H
    Varför bor vi så långt ifrån varandra... .

    //Inger
    Ja, det är så synd annars hade de varit givna för dig men jag kan inte ha dem kvar tills Anders åker norröver... Det blir för trångt för de skall ju växa lite till..

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Varför bor vi så långt ifrån varandra... .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag är det dags....
    Ser inte framemot detta alls tyvärr men visste ju att det var nåt jag skulle bli tvungen att göra, så idag gör jag det.
    Jag måste få bort några av mina guianacarorna för 7 stycken i ett 220 liters är way to much... Jag har nog 5 hannar och två honor och alla skall ha revir och gömmen på en bottenyta som är 110x45, och det rimmar inte ihop med storleken på fisk.. jag brukar inte känna att det är jobbigt, nja förutom när mina scalarer fick flytta, att göra mig av med fisk men dessa har jag ju fött upp sen de var yngel så det är därför som det känns lite extra i hjärtetrakten

    passar även på att få ut min envisa svärdbärarhannar som vägras håvas in, men idag kommer han inte undan

    skall ta ett före och efter kort på karet, för jag kommer att få riva allt för att få ut dem och det går inte att få tillbaka samma layout på pricken tyvärr, gillar karet som det ser ut nu men men..

    Innan jag börjar måste jag ringa lite samtal så om jag inte får sålt fiskarna så att jag vet att de kan lämnas in så de inte behöver gå i balja hos mig mer än nån dag..

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Tycker nog att de flesta i den arten klarar sig bra med lite fesljus....
    Jo, fesljus det har jag och bättre blir det inte med alla flytväxter så då får de stå kvar och så hoppas jag att det funkar

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Tycker nog att de flesta i den arten klarar sig bra med lite fesljus....

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Är det så att växter med mörka, bruna blad" behöver" mindre ljus för att trivas eller tänker jag helt fel?

    Pratar om cryptosar...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Läser du om Guianacara Owroewefi så ser du PH upp till 8. Ingerfisk så det skriker om det.
    Jag har lustläst allt som finns att läsa och kollat på filmer, både i Pias, din tråd och YT. Gillar "upp till PH 8" .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Läser du om Guianacara Owroewefi så ser du PH upp till 8. Ingerfisk så det skriker om det.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Inger kanske skulle ha några Guinacara?
    Ja, dessa kanske skulle lätta upp den akvaristiska down-perioden som har funnits nu ett tag .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Inger kanske skulle ha några Guinacara?

    nickar bara lite instämmande, det hade passat bra för henne är jag nästan säker på...

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Härligt Pia Stödmatar du nåt?

    njae, lite kanske blir det nog Det finns nog inte så mycket ätbart annat för karet är relativt nyomgjort.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...