"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ok, hur får man GPS:en att begripa det då, hehe Misstänker att jag råkade åka av när vägarbetena började, man borde väl kunna fortsätta på 45:an trots dem, så man inte hamnar vid den där avstängda påfarten?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Kan du inte ställa in gps:en på Nol och sen bara köra förbi arbetet. Då bör den ju hitta en annan väg

      Kommentar

      • simpson
        • July 2012
        • 666

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Ok, hur får man GPS:en att begripa det då, hehe

        Misstänker att jag råkade åka av när vägarbetena började, man borde väl kunna fortsätta på 45:an trots dem, så man inte hamnar vid den där avstängda påfarten?
        Gå in på tex eniro och skriv ut en enkel karta, lägg gpsen i handskfacket samt titta på vägskyltar

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Tja, jag ställde in den på Nol, och den ledde mig till den där avstängda påfarten. Jaja, nu vet jag på ett ungefär hur det ser ut, får väl försöka hitta den där rondellen den här gången också ifall det skulle hända samma sak den här gången. Har rätt dåligt lokalsinne, och måste åka en väg ett antal gånger innan det sitter Och vägarbeten gör ju inte det hela lättare. Tänkte uppgradera GPS:en, så kanske det inte ser så konstigt ut på hemvägen.

          Och jag kan inte lägga den i handskfacket, eftersom den är fast monterad i instrumentpanelen

          Förlåt om det blev lite OT, Pia
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det är jäkligt synd att paletter kräver större kar, har ju ett 90 liters som står "tomt"
            Ursprungligen postat av gullefjun
            ...är väl inte för litet heller.

            //Inger
            Ursprungligen postat av ansjo
            Precis...
            Aha.. jag som trodde att det var för litet...

            Men det blir inte nu iallafall, vill ju ha ett kar som jag kan stoppa lite godbitar i som jag förhoppningsvis plockar med mig hem från Tyskland
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Maligne

              • September 2012
              • 188

              Ursprungligen postat av Animaniac
              Tja, jag ställde in den på Nol, och den ledde mig till den där avstängda påfarten. Jaja, nu vet jag på ett ungefär hur det ser ut, får väl försöka hitta den där rondellen den här gången också ifall det skulle hända samma sak den här gången. Har rätt dåligt lokalsinne, och måste åka en väg ett antal gånger innan det sitter Och vägarbeten gör ju inte det hela lättare. Tänkte uppgradera GPS:en, så kanske det inte ser så konstigt ut på hemvägen.

              Och jag kan inte lägga den i handskfacket, eftersom den är fast monterad i instrumentpanelen

              Förlåt om det blev lite OT, Pia
              Jag är normalt i Nol flera ggr i veckan (inte alltid hos Kent dock, är inte riktigt så stadd vid kassa tyvärr...) så säg till när du ska dit nästa gång annars, så kan jag guida dig.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Nån som vet om Apistogramma trifasciata är svåra att hålla och svåra till att få till lek?

                Är grymt sugen på dessa till 90 liters karet som står och går med några malar i..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Pia, ett litet tips är att hålla dig ett par månader till. En av affärerna vi kommer att besöka i Tyskland har ofta VF ovanliga Apistos som kanska kan vara ngot?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jo, den tanken har slagit mig både en och två gånger
                    Åh, skall vi till en sån affär då väntar jag även om jag blir "ledsen" när jag ser det tomma karet
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Skaffa lite "skrotfisk" så länge, som du sedan lätt kan flytta över till något annat kar när det blir så dags. Jag har lite dvärgsvärdbärare jag kan "låna" ut om du vill? Kan ta med en knippe på lördag...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Åh, ja tack!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Du skulle ju kunna plocka upp en hona och hane av VF D. filamentosus också... vid tillfälle... Men, det blir dumt om du skall fylla på med andra ciklider senare. Kanske bäst att strunta i det. Var bara en tanke.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Du skulle ju kunna plocka upp en hona och hane av VF D. filamentosus också... vid tillfälle... Men, det blir dumt om du skall fylla på med andra ciklider senare. Kanske bäst att strunta i det. Var bara en tanke.
                            Hrm... en jäkla retsticka är vad du är.... vi kan se senare Mats du lär ju snart ha yngel
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Hrm... en jäkla retsticka är vad du är.... vi kan se senare Mats du lär ju snart ha yngel
                              Jaa... det går en ensam hane i en av kuberna - och man kan ta en av honorna i den andra kuben, där finns några stycken. Men, jag skall inte retas mera. Fundera på vad du är sugen på och vänta till Tyskland! De Dicrossus filamentosus jag har nu går på vänt till "storburken" senare!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Jag skall fundera var så säker
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...