"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Jaaa, det är mycket roligt men planering och inköp men du har ditt gottiga kvar när du väl är klar med husgrejerna
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jadå, Mats! Precis huvudet på spiken där, och de är beställda så Kent har dem hemma tills vi kommer dit med Zoopetväst!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jaaa, det är mycket roligt men planering och inköp men du har ditt gottiga kvar när du väl är klar med husgrejerna
        Ursprungligen postat av ansjo
        Jadå, Mats! Precis huvudet på spiken där, och de är beställda så Kent har dem hemma tills vi kommer dit med Zoopetväst!
        Japp, det skall "hämndgottas" senare! Fränt Anders - snygga paletter det där!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Ja, dessa snäcklekare kan vara ganska ilskna mot varandra. Lägger upp ett par bilder på mina där både hanne o hona finns med så kanske det blir lite lättare för dig att se könsfördelningen.

          Hona



          Hane



          MVH/Freddan
          Om jag går efter dessa bilder på hane och hona så har jag just nu 3 st hannar och 1st hona i karet.... not so good
          Men nästa helg skall jag ju till Nols och då får jag hålla tummarna att Kent har några honor inne... annars ligger det nog risigt till med detta karet, eller vad tror ni?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Om jag går efter dessa bilder på hane och hona så har jag just nu 3 st hannar och 1st hona i karet.... not so good
            Men nästa helg skall jag ju till Nols och då får jag hålla tummarna att Kent har några honor inne... annars ligger det nog risigt till med detta karet, eller vad tror ni?
            Hmm, har du nå´t tips på hur man tar sig förbi vägarbetena på väg till Nol, när GPS:en försöker leda in en på en avstängd påfart? Jag tänkte åka dit denna helgen, om han har fått in fiskarna jag väntar på.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Nä, det är bara att köra rakt fram så mycket vägarbeten är det inte, inte iallafall när jag var där för två veckor sen.

              Kul med nya fiskar, vilka är det?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Jag var där för knappt en vecka se´n, och då försökte GPS:en leda in mig på en avstängd påfart, lyckades hitta till en rondell, som efter lite snurrande ledde ut mig på den stora leden igen Åt rätt håll, till och med...

                Cryptoheros spilurus och Cryptoheros nanoluteus, speciellt den sistnämnda är en raritet.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Kör förbi Nol och sväng av efter arbetena, om det är som tidigare....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Mailade Kent i Nol idag, och han skulle plocka hem ett par Pelvicachromis taeniatus "Dehane" till vi ska dit, kan bli riktigt trevligt! Skjuter snäcklekarna på framtiden till mitt blivande 540 istället...
                    Det är jäkligt synd att paletter kräver större kar, har ju ett 90 liters som står "tomt"
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Det är jäkligt synd att paletter kräver större kar, har ju ett 90 liters som står "tomt"
                      ...är väl inte för litet heller.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Precis...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Kör förbi Nol och sväng av efter arbetena, om det är som tidigare....
                          Har för mig att den där avstängda påfarten var innan Nol, går det att kringgå den på nå´t sätt, utan att behöva åka av leden?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Maligne

                            • September 2012
                            • 188

                            Vilket håll kommer du från, norrifrån eller söderifrån?

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Åker söderifrån.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Maligne

                                • September 2012
                                • 188

                                Då gissar jag att du åkte in vid Nödinge. Du kan åka förbi hela Nol istället, och köra in vid den norra infarten. Du får köra tillbaka en liten bit, men det är inte långt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...