"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    Hur blev färgen på träet när det blev blött? (på roten från Köge)
    Såg ju lite annorlunda ut torr jämfört med "vanliga".

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Den blev mörkt rödbrun, riktigt snygg
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Kör du med spottar i det högra karet? Ser en "ljus-fläck" genom ytan

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          nä, det är en 60 cm ljusramp med 2 st glödlampor i passar inte alls egentligen men det blir så bra skuggor och så, så den får ligga kvar.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            Tycker det är väldigt snyggt att man inte ser att akvariet tar slut i sidorna, det ger ju också en form av djup fast i sidled

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av freddi36
              Tycker det är väldigt snyggt att man inte ser att akvariet tar slut i sidorna, det ger ju också en form av djup fast i sidled
              Håller med dig till fullo, gillar med när man inte se på foton att det finns ett slut. Jag brukar beskära korten så för att få till detta, sen gör det ganska mycket för helheten tycker jag personligen om man har som jag en eller två sidor täckta med slimlines eller likande.
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Möjligen att man skulle lagt lite adjustment brush och mörkat ner grenverket och lysrörsdimman på det vänstra kortet. Ögat vandrar alltid till den ljusaste delen på ett foto men det tar sig på foto fronten Pia.
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av lillfrasse
                  Möjligen att man skulle lagt lite adjustment brush och mörkat ner grenverket och lysrörsdimman på det vänstra kortet. Ögat vandrar alltid till den ljusaste delen på ett foto men det tar sig på foto fronten Pia.
                  Tack Du får gärna ge mig en kurs i Photoshop
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Håller med dig till fullo, gillar med när man inte se på foton att det finns ett slut. Jag brukar beskära korten så för att få till detta, sen gör det ganska mycket för helheten tycker jag personligen om man har som jag en eller två sidor täckta med slimlines eller likande.
                    Slimline på sidorna kan bli snyggt om man gör som du gjort, satt dom snett så hela baksidan av akvariet blir mjukare med rundade hörn. Har man en kub och sätter slimline på alla tre sidor tycker jag att det lätt blir lite "instängt". Skulle man sätta slimlines snett i hönorna på en kub förlorar man ju enormt mycket utrymme.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Jag har bara en kortsida täckt med slimlines, jag har denna snedställd som sagt för att ha den som en filterkammare ihop med bottenfiltet.
                      Har sett en kub hos Mats eller om det var hos Ansjo, som hade helt täckta sidor med slimline och det gav ett riktigt bra djup i karet. Men det är precis som du säger att det kan bli lite instängt och förlorar utrymme om man har en liten kub.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Mailade Kent i Nol idag, och han skulle plocka hem ett par Pelvicachromis taeniatus "Dehane" till vi ska dit, kan bli riktigt trevligt! Skjuter snäcklekarna på framtiden till mitt blivande 540 istället...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Aha, de där såg mycket fina ut visst är det sådana du har varit ute efter ett tag?
                          Skall du behålla det svarta gruset då? Det hade nog varit snyggt och hur inreder man ett kar för dessa afrikaner?


                          Ps.
                          Jag skall maila Kent med om den dominante ocellatusen ( osäker på kön numera...) för att se om han kan ta denna åter...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ja, någon form av de paletterna har jag velat ha ganska länge nu. Mailade även och frågade efter någon afrikansk tetra förutom Kongotetra som går att få tag på, så får vi se vad svaret blir.
                            Det hade varit trevligt att behålla det gruset, men eftersom det drar upp pH:t får det nog ändå bli ett byte...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Spännande att få följa detta, hoppas att du får tag på nån trevlig tetra

                              Vad tror du att du skall köra för grus istället, sjösanden som du var inne på till snäcklekarna?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Aha, de där såg mycket fina ut visst är det sådana du har varit ute efter ett tag?
                                Skall du behålla det svarta gruset då? Det hade nog varit snyggt och hur inreder man ett kar för dessa afrikaner?


                                Ps.
                                Jag skall maila Kent med om den dominante ocellatusen ( osäker på kön numera...) för att se om han kan ta denna åter...
                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Ja, någon form av de paletterna har jag velat ha ganska länge nu. Mailade även och frågade efter någon afrikansk tetra förutom Kongotetra som går att få tag på, så får vi se vad svaret blir.
                                Det hade varit trevligt att behålla det gruset, men eftersom det drar upp pH:t får det nog ändå bli ett byte...
                                Sicka mocklisar ni är, planerar fiskinköp och grejer... Själv river jag det sista på altanen idag.
                                Bra idé där Pia ang. inbyte av den "bråkiga" pojken - det är nog bättre att han får en chans i ett annat kar.
                                Ansjo - P. t "Dehane" är de där lite mer gulaktiga paletterna, särskilt hanen, va? Det vore ju fränt om du kunde nappa några sådana - det lär väl bli yngel...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...