"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Dom brukas finnas i delikatessavdelningen - dvs inte bland frysvarorna.
    Och jag har sett att de sålts både med utan innehåll - för övrigt, rätt tillagade så är de rätt goda.
    Det känns som att det kommer gå rykte om mig snart och få smeknamnet - "hon som tittar i hyllorna och letar i frysdisken och sen muttrandes går där ifrån tomhänt"
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Pia, om jag inte minns fel så har du några grenmalar, Farlowella -någonting.
      Hur är dom?, Svåra, lätta, aggressiva?

      Funderar på att skaffa 2-3st till mitt 240

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Pia! Jag skall kolla i mina "lager" - har ju ton med brôte här - och snäckskal måste det ju finnas i plenty, från förr. Jag hör av mig om jag hittar lite godis!

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Jag har varit inne i 3 IcaMaxi butiker här och allihop har dem. De låg gömda senast jag gnällde så det var mitt fel att jag inte hittade dem. De ligger med musslor, crabsticks (vad ens är det) och massa andra grejer som verkligen inte kan räknas till mat..
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av freddi36
            Pia, om jag inte minns fel så har du några grenmalar, Farlowella -någonting.
            Hur är dom?, Svåra, lätta, aggressiva?

            Funderar på att skaffa 2-3st till mitt 240
            Jag har haft dessa,
            3 st Rineloricaria lanceolata (cholkadfärgad pisksnärtsmal) och dess är bland de lugnast fiskarna jag har haft. Fina och lätta, inte kräsna på mat
            3 st Hemiloricara sp. red (röd häxmal) och de är som ovan men mindre i storleken.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Pia! Jag skall kolla i mina "lager" - har ju ton med brôte här - och snäckskal måste det ju finnas i plenty, från förr. Jag hör av mig om jag hittar lite godis!
              Tack!

              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
              Jag har varit inne i 3 IcaMaxi butiker här och allihop har dem. De låg gömda senast jag gnällde så det var mitt fel att jag inte hittade dem. De ligger med musslor, crabsticks (vad ens är det) och massa andra grejer som verkligen inte kan räknas till mat..
              musslor räknas som mat för mig iallafall

              Tack för tipset men jag har fasiken inte hittat dem där heller, får hoppas att jag hittar i Danmark eller om Frasse, Anders eller Mats kan lösa/hitta några åt mig
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag behöver ett gäng med, så jag ska kolla på Kvantum om de inte har.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag behöver ett gäng med, så jag ska kolla på Kvantum om de inte har.
                  Tack, uppskattar all hjälp
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Anders, i Varberg - på nåt "ICA" där hittade vi ju massor av Vinbergssnäckor på fiskavdelningen, där måste ju finnas, eller hur?
                    När jag drog igång 960-T-karet för några år sedan köpte jag snäckor som kommer från T-sjön, Neothauma. Dessa var dyra men funkade verkligen fint med ocellatusarna.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nu har jag fått tag på snäckor så nu behöver jag inte leta mera och det känns skönt, tyvärr fick jag inte tag på fiskar men det löser jag för hoppningsvis i veckan

                      Fick med mig en rot av modell lite större hem men vid första anblicken här hemma så skulle jag nog ha lyssnat på den där personen som ifrågasatte det lite försiktigt för "jadå inga problem" kan ha varit lite snabbt och inte genomtänkt för det ser lite tight ut att få i den...
                      Men jag måste testa innan jag får hitta på nåt annat, den var till väldigt bra pris iallafall
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Du kanske kan dela den snyggt? Eller Dan menar jag...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Japp, det får bli nästa helgs projekt att försöka knö ner roten i västa fall så får Dan grabba tag i sågen,så glad han blir då....
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Den var jädrigt snygg så du gjorde rätt som köpte den tycker jag
                            Se om du kan dela den, annars har du ett bra argument för ett nytt kar, en "finrot" får ju inte ligga och skräpa

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack, ja den är snygg jag skall se om det går att få i den hel annars tar jag fram sågen för jag har inte plats med ett kar till.
                              (för tillfället iallafall , finns planer....)
                              Senast redigerad av PiaJo; 30 September 2012, 18:20.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tack, ja den är snygg jag skall se om det går att få i den hel annars tar jag fram sågen för jag har inte plats med ett kar till.
                                (för tillfället iallafall , finns planer....)
                                Tryck inte ut ena gaveln nu bara fröken den går lätt i
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...