"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Micke L
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Missat att svara på detta, håller med precis
    jag tränar på att ta bilder som inte är bara "artbildsmässig" har svårt för detta... Så jag tränar mycket
    Haha, fortsätt träna och dela med dig av dina "träningsresultat"
    Håller tummarna för att även dina yngel överlevt midsommarhelgen!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke L
    Häftigt! Att se en fisk på bild från sidan är ju så klart bästa sättet att visa dess utseende. Att se dem fram-ifrån ger ju dock en helt annan känsla av deras "personlighet". Bra bilder!
    Missat att svara på detta, håller med precis
    jag tränar på att ta bilder som inte är bara "artbildsmässig" har svårt för detta... Så jag tränar mycket

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Nu har mina tre veckors småttingar varit ensamma sen i onsdag.. Ingen mat på denna tiden, hoppas de inte har blivit mat till de andra invånarna i karet, håller tummarna hårt för att de skall vara kvar när jag kommer hem imorgon.

    De kommer då troligtvis, om de finns kvar, håvas över till ett annat kar. Mina små guianacara sphenozona har fått flytta så nu står det ett kar nästintill tomt på sånär 3 L129 och 10 st Corydoras. Tror det kan vara bra om de fick komma till ett annat kar för att kunna få mer mat så att de kan växa på sig.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Glad midsommar önskar jag er alla!

    Sitter och myser i husvagnen här i Varberg och sen skall vi träffas för att fira midsommar med vad det innebär bland annat med sill och nubbe :P men tyvärr så verkar inte Varbergsvädret visa sig från sin bästa sida men vi kommer att ha det trevligt ändå

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Fortsätter att visa bilder från arkivet, detta är tre sorters Laetacara. Det är Flavilabris, dorsigera och araguaiae
    Häftigt! Att se en fisk på bild från sidan är ju så klart bästa sättet att visa dess utseende. Att se dem fram-ifrån ger ju dock en helt annan känsla av deras "personlighet". Bra bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Bra arkiv du har

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Fortsätter att visa bilder från arkivet, detta är tre sorters Laetacara. Det är Flavilabris, dorsigera och araguaiae
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kul att du får tag på dessa, har inga erfarenheter då jag hade de som Anders har så kort tid, de var bara på mellanlandning hos mig i en månad typ. Men det skall säkert gå bra, du ha jag bra rening och flöde på vattnet redan så det blir nog inga problem

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    "Tvättstugan"

    Fått svar från Kent. S. Aureum verkar det var som han får hem i morgon. Några erfarenheter från denna variant?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Japp! Det simmar en skock på ett hundratal Woffar
    Åh så fina dom är .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Filmtajm! (Går snabbt med 4G, tummen upp för det )

    https://www.youtube.com/watch?v=XD2N...ature=youtu.be

    Japp! Det simmar en skock på ett hundratal Woffar

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Idag fick en av L333 känna på "guianacarapar med yngel vrede"

    en stackars liten mal hade förvirrat sig till deras sida av karet och ja jädrar det kommer han inte göra om, de hackade och bokstavligt talat släpade ut honom därifrån i ryggfenan samtidigt som den ena puttade .. Det bildades spår i sanden efter stackarn. Tur att de är hårda
    Har du också hundratals yngel (kanske har jag missat något inlägg)?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag fick en av L333 känna på "guianacarapar med yngel vrede"

    en stackars liten mal hade förvirrat sig till deras sida av karet och ja jädrar det kommer han inte göra om, de hackade och bokstavligt talat släpade ut honom därifrån i ryggfenan samtidigt som den ena puttade .. Det bildades spår i sanden efter stackarn. Tur att de är hårda

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Underbara bilder Pia

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Du borde ju kunna ta inträde hemma
    Du/ni är välkommen när som, kostar nada


    detta är gamla bilder , de flesta iallafall, men det kommer mera fisk till hösten. Nåt kul skall man väl kunna hitta i Schnitsel-landet :P

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...