"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    du vet iallafall var den är nästa gång den inte syns till

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av freddi36
      du vet iallafall var den är nästa gång den inte syns till
      hrmm, då får den banne mig vara kvar... äh,skoja bara
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Hur lång tid skall jag vänta mig att det tar innan jag ser om det går bra med de nya cikliderna? Innan jagandet och förföljandet skall klinga av..

        Sen funderar jag på hur snart eller om man kan se om det nya "paret" går ihop eller om det kanske är 2st av varje kön?
        Vet att man knappt inte kan könsbestämma dem men det borde ju bli bråk sinsimellan dem med om det är 2 st av varje kön, eller?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Nu ser det inte ut som en flodbotten längre, fasen vad bra och effektiva bottenfiltren är

          Idag, iallafall för tillfället så har jagandet klingat av lite, puh blir så nervös att det skall gå åt helskotta...

          Ser även att den större av de nya cikliderna jagar den mindre men inte så hårt, ungefär som dvärgciklider innan de skall börja leka så det finns ju fortfarande hopp om att det inte är två av varje kön...

          För de som inte vet/läst så har jag köpt (förhoppningsvis) ett par Laetacara araguaiae (VF)
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Nu ser det inte ut som en flodbotten längre, fasen vad bra och effektiva bottenfiltren är

            Idag, iallafall för tillfället så har jagandet klingat av lite, puh blir så nervös att det skall gå åt helskotta...

            Ser även att den större av de nya cikliderna jagar den mindre men inte så hårt, ungefär som dvärgciklider innan de skall börja leka så det finns ju fortfarande hopp om att det inte är två av varje kön...

            För de som inte vet/läst så har jag köpt (förhoppningsvis) ett par Laetacara araguaiae (VF)
            Har tagit bilder på L. araguaiae , de ville inte riktigt vara med på detta så det blev inte så många.
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Här kommer en liten film

              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Mycket, mycket snyggt, Pia!

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Min dator vägrar visa mer är 11s av videoklippet men bilderna på nykomlingarna är superfina!
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Föllförfisk
                    • April 2010
                    • 620

                    Jösses vad jag blir inspirerad att sätta igång med mitt 240 liters som står och väntar.. Just nu är det lekplats åt kattungarna, kanske inte helt bra, men har inte möjlighet att få bort det nånstans. Men måste börja i rätt ände att ha nånstans at ställa det, samt fixa lecablocken och bänkskivorna jag ju behöver. Kul att följa uppstart av ett så fint kar där allt går så bra med lek mm!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Mycket, mycket snyggt, Pia!
                      Tack och bockar (niger)

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Min dator vägrar visa mer är 11s av videoklippet men bilderna på nykomlingarna är superfina!
                      Se till att du fixar datorn Nykomlingarna är så fina men blyga

                      Ursprungligen postat av Föllförfisk
                      Jösses vad jag blir inspirerad att sätta igång med mitt 240 liters som står och väntar.. Just nu är det lekplats åt kattungarna, kanske inte helt bra, men har inte möjlighet att få bort det nånstans. Men måste börja i rätt ände att ha nånstans at ställa det, samt fixa lecablocken och bänkskivorna jag ju behöver. Kul att följa uppstart av ett så fint kar där allt går så bra med lek mm!
                      Sätt fart, ett kar skall man ha vatten i och inte kattungar
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • bossep
                        • March 2010
                        • 4447

                        Nu är jag sur!
                        Jag skulle ge en arm och ett ben för att ha ett sådant akvarium i mitt vardagsrum och du har det i tvätt stugan!
                        Helt enkelt skitsnyggt. Det där med grenar med löv är en riktig höjdare!
                        “You can’t see the future if you don't know the history.”
                        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av bossep
                          Nu är jag sur!
                          Jag skulle ge en arm och ett ben för att ha ett sådant akvarium i mitt vardagsrum och du har det i tvätt stugan!
                          Helt enkelt skitsnyggt. Det där med grenar med löv är en riktig höjdare!
                          Tack, tack!

                          Man skall väl ha akvariet i det rum man är i mest...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nu efter att ha haft L. araguaiae i nästan en vecka så har de blivit lite mer kaxiga, de sticker inte iväg så Ap.B ser dem och att den större av L. Araguaiaerna försvarar sig och hävdar sin rätt om en utav rothögarnas topp och det tyder och anser jag på att de börjar komma till rätta i karet och det gillar jag.

                            Ser att de är riktiga matvrak här ser man stor skillnad på L. araguaiae och Ap.Baenschi.
                            Ap. B är mycket mer försiktiga och äter helst längst ner i karet eller från botten och L.Araguaiae är som tetrorna och äter från ytan. De är nästan lika kvicka som tetrorna på att snappa åt sig mat.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Du pia!

                              Jag har liksom inte sagt ett pip i din tråd (förutom nåt i början) Och det känns liksom inte bra!!

                              Så jag tänkte att jag skulle säga hur fint det är. - Det är jättefint
                              Speciellt filmen! där ser man alla små detaljer och vrår verkligen mysigt!

                              Så det var det var det jag skulle säga...kommer säkert säga nåt mer...nångång
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                Du pia!

                                Jag har liksom inte sagt ett pip i din tråd (förutom nåt i början) Och det känns liksom inte bra!!

                                Så jag tänkte att jag skulle säga hur fint det är. - Det är jättefint
                                Speciellt filmen! där ser man alla små detaljer och vrår verkligen mysigt!

                                Så det var det var det jag skulle säga...kommer säkert säga nåt mer...nångång
                                Tack!
                                Det är alltid roligt när nån mer än jag gillar karet

                                och du är så välkommen att säga nåt mer, när och om du vill...bara så du vet så följer jag din tråd med utan att säga ett pip...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...