Co2 bygge av soda streamer.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbs
    • December 2009
    • 242

    Co2 bygge av soda streamer.

    Tänkte lägga in mitt "projekt" och se vad ni tycker.
    Kan detta fungera? Ska iaf prova.
    Hittade min gamla sodastreamer på vinden och tänkte att den kan jag ju prova att bygga om.
    Mest kul och försöka lite =)
    Har fotat lite under tiden.
    Hade ingen koppling med samma gänga som på tuben så jag tänkte prova att använda det som finns inuti streamern.
    Vet inte om det är 100% tätt original men jag får provtrycka den innan jag använder det.
    Skulle inte detta gå så tror jag att jag avancerar lite och gör en koppling i svarven och bygger riktigt med manometer etc.

    Kapade av den biten plast(svart) som håller fästet till tuben och ska använda denna att fästa ett justeringsvred till gasen

    pipen som går ner i flaska igentligen ska jag använda för att fästa en slang på.

    Kom gärna med förslag och funderingar.
    Bifogade filer
    The Flyfishing Man
    Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    grejjen är att om du ska ha en adapter som passar till soda streamer får man betala lite. rätt krångligt att få tag på.
    ( har haft samma tankar som du )

    men visst om du använder befintliga delar o kan få dit en regulator etc så varför inte. men tuben kommer ta slut rätt fort :P

    Kommentar

    • Robbs
      • December 2009
      • 242

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      grejjen är att om du ska ha en adapter som passar till soda streamer får man betala lite. rätt krångligt att få tag på.
      ( har haft samma tankar som du )

      men visst om du använder befintliga delar o kan få dit en regulator etc så varför inte. men tuben kommer ta slut rätt fort :P
      Jo men det gå att svarva en adapter till flaskan men tänkte inte i nuläget lägga för mycket jobb på det.
      Och jag har ingen aning hur mycket gas etc det går åt till storleken på karet eftersom jag bara har kört mäskning.
      Men säg till ett 30 liters, hur länge kan 500g vara? :/
      The Flyfishing Man
      Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....

      Kommentar

      Arbetssätt...