Fiskodlings "tävlingen" mellan Nubi, Milliii och Darkie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Tack Jag hoppas på det bästa!

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      Tänk på att äggen är jättesvåra att se, har du ljuset rätt är det lättare att se dom, jag kan veta att dom är där men inte alltid se dom ändå.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        okej.. hur länge har du haft dina i odlingskaret? Hur många dagar alltså?

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          två dagar för båda sorterna, jag hade nog ägg efter första dagen men ville att dom skulle leka lite mer.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            Just så! Blir spännande att se i morgon om man kan börja ana några ägg

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              And we're on!
              De lekte nog redan igår, men inte så mycket tror jag, och äggen var i princip omöjliga att se pga att det fortfarande fanns så mycket luftbubblor på glasen.
              Men idag! Nu har de lekt konstant i en halvtimme och jag ser fortfarande ägg som signlar ner och det finns massor på botten också!

              Steg 1 av 4 completed!

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                Grattis, kul att det har hänt något. Nu är det bara fortsättningen, om några dagar har du ett myggstim i karet
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Hoppas bara jag får några att överleva då!
                  När började du mata ungefär? På vilken dag efter att de börjat kläckas? Och hur mycket matar du? Använder du äggula? Många frågor nu..

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Jag började mata när några började simma, försök att se när gulesäcken börjar försvinna.Kan ta olika lång tid tills dom simmar.
                    Andra dagen kläcks dom nog, kan bero lite på tempen med jag har bara 24 grader i mitt.
                    Jag maler lite ägg gula väldigt fint i en burk och tillsätter lite vatten sen tar jag bara lite på toppen på skeden så att det sprids ut i vattnet och sen matar jag några ggr om dagen.
                    Jag vavar faktiskt med ett foder jag fick av en vännina tror det var yngelfoder(pulver)till diskus.
                    Det blir väldigt smutsigt på botten av ägg, använder snäckor som städare, igår släppte jag i mina pansarmalsyngel och dom städade väl kommer även släppa i lite räkor.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      okej! Det här är så häftig!

                      Coolt att man faktiskt kan se ynglet to be inne i romkornet ^^

                      Har 24 grader i mitt jag också, så i morgon/övermorgon borde jag börja se om det blir till något då alltså!

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        Japp dom börjar med att sätta fast sig på rutorna eller ligga på botten.
                        Jag använder förstoringsglas när jag studerar.
                        Har du flyttat till baks föräldrarna?
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          nej inte ännu, kommer just ur skolan så jag har inte haft tid med det före nu. Är lite i valet och kvalet om jag ska flytta tilbaka dem idag eller låta dem vara en dag till... honorna ser fortfarande lite smårunda ut... men å andra sidan vet jag inte hur myvket man skulle vinna på att få fler romkorn... kanske blir svårt att hålla så många som möjligt i liv om de är för mycket också..

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Tänker mest på att dom försvinner innan dom blir frisimmande för annars blir dom god mat.
                            men ett tag till går nog att ha dom i.
                            Som någon sa till mig där är alltid fler yngel än du tror, och visst har det stämt varje gång för mig.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              ja ska fundera lite, men det lutar nog mot att jag flyttar dem idag... ska äta lite nu först så får vi se sen

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Ursprungligen postat av Miliimli
                                And we're on!
                                De lekte nog redan igår, men inte så mycket tror jag, och äggen var i princip omöjliga att se pga att det fortfarande fanns så mycket luftbubblor på glasen.
                                Men idag! Nu har de lekt konstant i en halvtimme och jag ser fortfarande ägg som signlar ner och det finns massor på botten också!

                                Steg 1 av 4 completed!
                                GRATTIS!
                                Och bli nu inte för hagalen ta ut föräldrarna så fort du kan. De bara skitar ned vattnet nu.
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...