400L SA + malodling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    #31
    Fina fiskar hoppas du får lek på l204 är ju riktigt fina dom ju mvh chricka
    Jag hoppas riktigt mycket på dessa, skulle vara så kul

    Freddan! Lika bra som alltid! Skulle du inte sälja dina L066?
    Annons ligger där den hör hemma

    Rooster Kul med uppdateringar och fina bilder som vanligt Mazzi!
    Riktigt fina fiskar du har!
    Tackar!
    Senast redigerad av Mazzi; 19 January 2011, 22:03.

    Kommentar

    • Pink_Tess
      • September 2010
      • 311

      #32
      Underbar tråd =D fantastiska malar!! *följer i det tysta*
      // PinkTess
      AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
      Mitt 300L Central Amerika Projekt

      Kommentar

      • Mazzi
        • October 2006
        • 364

        #33
        Ursprungligen postat av Pink_Tess
        Underbar tråd =D fantastiska malar!! *följer i det tysta*
        Tack! jag har fastnat fullständigt för dessa intressanta fiskar. Har du några själv?

        /Mats

        Kommentar

        • Pink_Tess
          • September 2010
          • 311

          #34
          Har en grupp unga L015 och några albino ancistrus ungdomar... men blir L200 samt något mer spännande, troligen L102 när jag startar upp mina större kar. Men inte läge just nu då vi ska flytta. Längtar helt klart när jag ser det här =)
          // PinkTess
          AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
          Mitt 300L Central Amerika Projekt

          Kommentar

          • Mazzi
            • October 2006
            • 364

            #35
            Ursprungligen postat av Pink_Tess
            Har en grupp unga L015 och några albino ancistrus ungdomar... men blir L200 samt något mer spännande, troligen L102 när jag startar upp mina större kar. Men inte läge just nu då vi ska flytta. Längtar helt klart när jag ser det här =)
            L200 står på min önskelista med. Jobbigt med detta ha begär man får av alla fina malar som finns

            Kommentar

            • Pink_Tess
              • September 2010
              • 311

              #36
              Ja visst är det en akvariekällare, det skulle allt va något.
              // PinkTess
              AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
              Mitt 300L Central Amerika Projekt

              Kommentar

              • Mazzi
                • October 2006
                • 364

                #37
                Jag får inte till inredningen som jag vill i stora karet...blir tokig I helgen flyttade i alla fall 5st L200 "hi fin" och 5st L128 in. Riktigt nöjd Mina jordätare börjar få lite mer färg, det ska bli kul när dom färgar ut ordentligt. 2st av scalarerna ser fina ut och har växt ganska mycket och 2st har nog stannat i växten tyvärr.

                Mina Lda031 är sålda och ersatta av 2st L46...hoppas så klart på yngel av dessa!

                Annars lugnt, L66 hanen har släppt ut en kull för några veckor sen och ligger och trycker på en ny kull nu. Mina L201 har också kommit igång efter en tids uppehåll och min L30 hane har en hona på besök just nu Kul att det rullar på igen.

                Lite bilder:
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Mazzi
                  • October 2006
                  • 364

                  #38
                  Fler bilder...
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Mazzi
                    • October 2006
                    • 364

                    #39
                    Det var ett tag sen jag skrev något här men tänkte mig en liten uppdatering. Min odling är såld för inte så länge sedan och ersatt med ett 720l. Min dotter behövde eget rum så odlandet får pausa lite. Sparade L46, L134 & L204 från odlingskaren, dessa fick mellanlanda i mitt 400l sällskapskar. Idag (efter några veckor) flyttade jag alla fiskar från 400l till 720l och medan jag höll på fick jag se ett genomskinligt äggskal komma svävande i vattnet. Kollade mina 204:or och såg att en hona var riktigt tunn. Upp med roten igen där hanen alltid trycker och på med ficklampan...en rejäl hög med gula klumpar. Jag flyttade tillbaka hanen med rot och allt till 400l karet igen och nu är det bara hålla tummarna att inte detta blev för mkt för honom. Nu är dom själva förutom massa andra yngel sen tidigare. Det sved att jag var tvungen att lägga ner min odling och nu blev jag inte mindre sugen att odla malar igen.

                    Lite bilder på nya karet, L204 yngel och mina Scalare Blue Honey.

                    /Mats
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Mazzi
                      • October 2006
                      • 364

                      #40
                      Lite nya bilder....både Jordätarna & Scalarerna börjar färga ut fint. L204 ynglen börjar likna sina föräldrar

                      400l baljan är tömd och idag har jag limmat ett filterhörn med btn slimline. Ska bli Malawi i detta kar Bilder kommer! Förslag på invånare?

                      /Mats
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...