Räkor + övrigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Räkor + övrigt

    Var idag och inhandlade lite räkor till den nystartade räkvasen.
    Blev dock lite för kär och känner att vasen inte (dock inte för liten) är tillräckligt stor för jag vill nog köra med lite fler räkor

    Så jag tänkte tömma ett 54liters som skulle blivit till salamandrar, och köra räkor istället.

    Måtten är 60x30x30.

    Så... När detta väl är gjort (måste bara få hem mitt nya kar, så jag kan föra över neontetrorna)
    så kommer jag skrida till verket direkt. För jag är helt förälskad i dessa underbara små busar.

    Planen är då att huvudinvånarna är räkorna (körsbärs) men även lite annat smått och gott.
    Tänkte mig någon form utav lite rasbora, typ galaxy eller moskito, även några av mina snytesnäckor och nån otto.

    Hur tror ni att man kan fylla upp med invånare, det är ju ändå ett litet kar.

    Hade tänkt mig (om det inte är att överpopulera) ha 20 körsbärsräkor, 10 små rasboror, 2 ottos.
    Fast det kanske blir för mycket.

    Behöver även tips och råd angående inredning (växter, bottenmaterial, bakgrund etc) så att allting blir perfekt. Aldrig haft vare sig räkor, ottos eller små rasboror innan.
    Men detta kommer bli awesome ^^
    All we are, we are.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    vadå för liten? du kan ha typ 100 räkor i en 22 L vas.

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      100? O.O
      Men ändå, blev så frälst så jag skippar salamandrarna och kör räkor i 54an iaf

      Men då vet jag att jag kan safta på med räkor i den då
      Men hur tror du med rasboror/ ottos? 10 rasboror (typ galaxy) och 2 ottos, eller kan man ha fler?
      All we are, we are.

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #4
        Körsbärsräkor
        Poecilia wingei
        Otocinclus vittatus
        Bithynia tentaculata

        Skulle den kombon kunna funka?
        All we are, we are.

        Kommentar

        Arbetssätt...