110L kub förmodligen Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Jag skulle nog sätta lite till, speciellt några lite smalare.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      Eftersom du har så bra smak VD så blev det ett par till.

      o nu är karet uppe woho!
      det ska dock i mer växter.
      har beställt marselia som bottentäckare. ( får nog börja med nån mäskhistoria på detta karet då antar jag.)
      sen kommer det Salvinia natnas som flytväxt.
      christmas mossa

      och för hoppningsvis gälört.

      nu har jag planterat ner lite rotala som jag fått av mina gode vän johan ( Mr. JE)

      har eldorados kattsand i botten. är ju lera o det är ju bra för växterna o över det har jag Baskarps sand. efter tips av Mr JE igen.

      borrade upp hålen och la till ett par till på strilröret för att inte få så himla stark ström i karet. kommer ju gå dvärg-gurami där

      bilder:
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Skitsnyggt!! Verkligen! Jag vill också ha bambu!

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          Allt är helrätt! Blir grymt detta!

          Har haft nästan exakt samma setup i huvudet länge med bambu och så. Enda skillnaden är att jag ska köra mossvägg och svart substrat. Kör hårt!
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Sweeet HC!! spännande att följa tråden!
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • sofiemedg
              • March 2010
              • 98

              funderade på om du provade med levande bambun eller om du menade från början att använda den "döda"varianten.. har varit sugen länge på att använda levande bambu men vet inte om det är ok i akvarium. ngn som vet isf?
              89

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Blev superbra med några fler! Tar din kommentar som en komplimang även om jag med tiden får mina egna kar att bli till skit.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  tackar för komplimnagerna var nere på DM nu hela kvällen o jobba en del. tog hem nya rör. aquarelle. + reflektorer
                  o sen flytväxter.Salvinia natnas


                  Ursprungligen postat av sofiemedg
                  funderade på om du provade med levande bambun eller om du menade från början att använda den "döda"varianten.. har varit sugen länge på att använda levande bambu men vet inte om det är ok i akvarium. ngn som vet isf?
                  menade du den jag länkade till innan. det är inte bambu utan dracena. folk tror att det är bambu men det är helt fel. hade ju lite tankar att köra med öppet kar o sen sånna dracena-stänger. men skippade det.
                  jag köpte dock en stång på ikea o har den numera i räkvasen. funkar bra än så långe. gott typ en måndad o den växer faktiskt.

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Blev superbra med några fler! Tar din kommentar som en komplimang även om jag med tiden får mina egna kar att bli till skit.
                  du är kanonduktig på akvarium VD. inget snack om saken.

                  Kommentar

                  • sofiemedg
                    • March 2010
                    • 98

                    ah där ser man, lärde mig ngt nytt idag också alltså kul att det verkar funka i vasen, försöker flörta mig till en bild? är som sagt sugen på att använda dracena i ett kar men - blir det så snyggt som det är i mitt huvud?
                    89

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Ursprungligen postat av hannesc
                      tackar för komplimnagerna var nere på DM nu hela kvällen o jobba en del. tog hem nya rör. aquarelle. + reflektorer
                      o sen flytväxter.Salvinia natnas




                      menade du den jag länkade till innan. det är inte bambu utan dracena. folk tror att det är bambu men det är helt fel. hade ju lite tankar att köra med öppet kar o sen sånna dracena-stänger. men skippade det.
                      jag köpte dock en stång på ikea o har den numera i räkvasen. funkar bra än så långe. gott typ en måndad o den växer faktiskt.



                      du är kanonduktig på akvarium VD. inget snack om saken.
                      Kanske på andras men inte mina egna.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Ursprungligen postat av sofiemedg
                        ah där ser man, lärde mig ngt nytt idag också alltså kul att det verkar funka i vasen, försöker flörta mig till en bild? är som sagt sugen på att använda dracena i ett kar men - blir det så snyggt som det är i mitt huvud?
                        bild kommer

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Vart är bilderna HC!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            kan inte laddu upp bilder??? WTF?

                            den säger att den överför men sen hamnar inte bilderna i listan.

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              nu gick det! vanligsvis bifogar jag bilder direkt från mobilen. asså den är kopplad via USB. men det gick visst inte nu. var tvungen att lägga över bilderna på datorn först. gilla inte!

                              använder ju bara mobilens kamera!
                              då är det ju jobbigt att lägga över bilderna på datorn hela tiden!

                              aja! det har inte hänt så mycket. väntar på lite beställda växter. samt måste bestämma vad jag ska ha mer för växter.

                              nu går det ett par Amano-räkor i med.

                              edit: det gick ju inte alls!! har admin lagt in en övre gräns för hur stora bilder man får ladda upp?!?!?!! för mindre bilder funkar men inte bilder tagna med min mobil eller en systemkamera! wtf!!!
                              Senast redigerad av hannesc; 21 February 2011, 20:27.

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Det är många som har problem med att ladda upp bilderna nu, och admin är visst ut på något i 3 dagar så Kjell visste inte om hans kulle kunna få det fixat medan han var borta..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...