110L kub förmodligen Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #91
    öppet kar röstar ja på
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #92
      Nu är julen över och ett nytt år har börjat, hur går det med uppstarten?

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #93
        med hannesc normala hastighet så borde karet varit uppstartat den 24.e vid 22 tiden, fiskar introducerade
        vid 9 tiden den 25.e och sedan nerlagt runt den 2.a jan, för att istället beredas som ett apistokar, bör vara
        klart vid 23 tiden imorgon......................




        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Getingen
          • August 2010
          • 325

          #94
          Tycker inte du bör ha bambu i ett SA kar. Det passar bara i ett Asien kar enligt mig.

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #95
            Ursprungligen postat av Getingen
            Tycker inte du bör ha bambu i ett SA kar. Det passar bara i ett Asien kar enligt mig.



            han har under resans lopp ändrat från SA till Asien inriktning, och då passar bambun bra in.



            att han har blitt helt tossig och ger sig på asien istället för SA / CA / Karibien låter jag bli att nämna......
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #96
              Ursprungligen postat av Kensa
              med hannesc normala hastighet så borde karet varit uppstartat den 24.e vid 22 tiden, fiskar introducerade
              vid 9 tiden den 25.e och sedan nerlagt runt den 2.a jan, för att istället beredas som ett apistokar, bör vara
              klart vid 23 tiden imorgon......................




              .
              haha ligger nått i det du :P

              Ursprungligen postat av Getingen
              Tycker inte du bör ha bambu i ett SA kar. Det passar bara i ett Asien kar enligt mig.
              ja det lutar ju åt asien nu, därav bambun

              Ursprungligen postat av Kensa
              han har under resans lopp ändrat från SA till Asien inriktning, och då passar bambun bra in.



              att han har blitt helt tossig och ger sig på asien istället för SA / CA / Karibien låter jag bli att nämna......
              ja snälla låt bli att nämna det haha

              för övrigt kommer det nog tyvärr stå still ett tag till. jag fick inga rockwall i julklapp och åre resan sög ut kassan så nu har jag inte råd att köpa. ( tror jag)

              men vi får se om det händer nått snart. har lite planer på att fixa den där bambu-skogen lite
              Senast redigerad av hannesc; 03 January 2011, 19:53.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #97
                japp. då har man beställt en aquaterra rockwall! änteligen kan det börja hända något. nu ska den borras för två raster o sen silikonas dit. sen är vi upp and running

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  #98
                  vi gillar

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #99
                    bra. har bokat lite christmasmossa på DM med. den har legat där i ett par månader o växt till sig lite. tänkte ha det på bambu

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Det kan bli nice! Har du bestämt nåt slutgiltigt vilka fiskar du ska ha?

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        jag har ju alltid avskytt gurami o praktbotia men nu fick vi in dösnygga blåskimrande dvärggurami till DM. så det blir nog Werners regnbågar, ett stim asså, sen ett par dvärggurami. kanske 4. o sen förmodligen nån gobi.

                        nu är det mest inredningen som tar upp tankeverksamheten

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Du skulle inte kunna avsky guramis om du såg min mosaikhane nu! Så otroligt vacker, kan sitta helt trollbunden framför karet hur länge som helst. Tyvärr hatar han fortfarande kameran över allt annat...

                          Regnbågarna är också snygga, och likaså gobi, så det blir tummen upp här

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            usch! inget mot din fisk mli men mosaik o den "vanliga" gråa guramin är typ det värsta jag vet. vid sidan om praktbotia

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Hahah Tar inte illa upp, jag tycker han är vacker i alla fall! Och förhoppningsvis kommer jag att byta till chokladgurami sedan någon gång i framtiden!
                              Men praktbotior har jag aldrig riktigt förstått mig på... så där kan jag hålla med dig!

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                gytt! en sak är vi överrens om iaf :P ( fast vi brukar ju ha rätt så lika tankar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...