110L kub förmodligen Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    om man inte kör svart matta förståss. menm visst bör man dölja. hur gör man det på bästa sätt? hade du nån träbit sa du? hörrö greppa kameran o släng upp en bild

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      Ursprungligen postat av Moving Waves
      Werners eller trådfensregnbåge som den också kallas låter som ett kul val, har själv sett ut ett gäng som ska inhandlas till veckan och blir första steget till ett kommande asienkar jag har på gång. Är faktiskt också inne på dvärggurami och vill ha grundformen, den blåröda randiga. Tycker gurami har sin charm.
      ja jag föll på en gång när jag såg dom. det var nog dom som fick in banan på Asien-temat.

      jag har haft svårt för gurami sen jag gick på lågstadiet. då hade vi ett akvarium i skolan som ingen skötte. man såg inte ens in till bakrutan. alla fiskar hade dött utom en gurami som vägrade ge sig. nu efterhand så var det kanske en utmärkt miljö för den fisken . haha

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av hannesc
        om man inte kör svart matta förståss. menm visst bör man dölja. hur gör man det på bästa sätt? hade du nån träbit sa du? hörrö greppa kameran o släng upp en bild
        Javisst! När man gjort sin blå eller svarta skumstapel och trätt över strilröret, så kan man ju leta upp en längre rotbit eller gren och binda fast själva "strilpjäsen" vid rotbiten, och sätta rotbiten framåt så strilmojängen inte syns och få det att se ut som att det ligger eller kommer en gren ovanifrån vid ytan.

        Jag har inte själva filtermediet på min lösning i 540-karet, utan bara en lång grenbit fastsatt på slangen, så att man inte ser slangen bakom grenen - jag skall ta en bild när jag har varit på zooshopen och handlat artemia senare! Sitter på jobbet och fredagsmyser nu!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          fredagsmyser?! dricker du öl på jobbet? mina öl ligger i olles bil. (är med på jobbet) ska upp till linköping o födelsedagsfira en kollega.

          nejmenvafan. OT!??!

          ja ta bilder på dina lösningar sen mats. du insprierar bra

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av hannesc
            fredagsmyser?! dricker du öl på jobbet? mina öl ligger i olles bil. (är med på jobbet) ska upp till linköping o födelsedagsfira en kollega.

            nejmenvafan. OT!??!

            ja ta bilder på dina lösningar sen mats. du insprierar bra
            Har man en skön chef så har man - vi knäppte precis i oss varsin Red Stripe och hade vinylsvarven igång med lite träskig 70-talsfunk! Nu gäller det att bara andas inåt när jag är på zooshopen!

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              illgytt! red stripe kommer jag med intaga senare ikväll. the ambassador!

              haha aa du får hålla koll på andingen.

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                Träskig 70-talsmusik, inte bara inom akvaristiken gubben har smak..
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  ne han verkar vara en riktig trevlig prick den där mats

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    jag var total väck när jag fick ditt sms, jag trodde det var min väckarklocka som ringde, så jag klev upp och började klä på mig! TUR att man har en sambo som är uppmärksam.

                    Jag har nu läst hela tråden och jag ser inga bilder på ngn BTN bakgrund eller bilder på 100l...har du blivit för kräsen av dig och vill inte ta bilder på karet :P

                    Tajm för bilder!
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Sorry Nubi - nu kommer det trista bilder på rotpinne fäst på eheimslang.
                      Nuså Hannes, jag tömde karet på lite vatten idag och fyllde på rejält med vätska i mig själv. Första bilden är på roten fastsatt på slangen ovanför vattenytan. Andra bilden är hur det ser ut under vattnet, när karet är fyllt. Man ser alltså bara en träpinne och ingen slang - fiffigt va?
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Sorry Nubi - nu kommer det trista bilder på rotpinne fäst på eheimslang.
                        Nuså Hannes, jag tömde karet på lite vatten idag och fyllde på rejält med vätska i mig själv. Första bilden är på roten fastsatt på slangen ovanför vattenytan. Andra bilden är hur det ser ut under vattnet, när karet är fyllt. Man ser alltså bara en träpinne och ingen slang - fiffigt va?
                        Den lösningen gick inte av för hackor.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Sorry Nubi - nu kommer det trista bilder på rotpinne fäst på eheimslang.
                          Nuså Hannes, jag tömde karet på lite vatten idag och fyllde på rejält med vätska i mig själv. Första bilden är på roten fastsatt på slangen ovanför vattenytan. Andra bilden är hur det ser ut under vattnet, när karet är fyllt. Man ser alltså bara en träpinne och ingen slang - fiffigt va?
                          Den lösningen snor jag TACK!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            ser bra ut hannes men vad ska du ha tvn till bättre att ställa ett stort kar över hela väggen
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              jag var total väck när jag fick ditt sms, jag trodde det var min väckarklocka som ringde, så jag klev upp och började klä på mig! TUR att man har en sambo som är uppmärksam.

                              Jag har nu läst hela tråden och jag ser inga bilder på ngn BTN bakgrund eller bilder på 100l...har du blivit för kräsen av dig och vill inte ta bilder på karet :P

                              Tajm för bilder!
                              jamen jag har ju inte fått hem grejjerna än. kommer förmodligen imorgon måndag.

                              då kommer bilder.

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Sorry Nubi - nu kommer det trista bilder på rotpinne fäst på eheimslang.
                              Nuså Hannes, jag tömde karet på lite vatten idag och fyllde på rejält med vätska i mig själv. Första bilden är på roten fastsatt på slangen ovanför vattenytan. Andra bilden är hur det ser ut under vattnet, när karet är fyllt. Man ser alltså bara en träpinne och ingen slang - fiffigt va?
                              tackar mats! för jäkla bra lösning. blir förmodligen så jag kommer göra då tack igen!

                              Ursprungligen postat av gonzo44
                              ser bra ut hannes men vad ska du ha tvn till bättre att ställa ett stort kar över hela väggen
                              höddö du jag är tv-beroende. när jag möblerar lgh så utgår jag alltid från tvn. men ideen är inte dum ulrik. får börja finula på annan plats. kanske akvarium under tvn?..
                              O O O nu fick jag en ide. akvarium under tvn med två akvarie pelare vid sidan om. dvs ett akvarium som är som ett fyrkantigt U. wooohoo!

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                händelser

                                fick hem min aquaterra rockwall för någon dag sen. sandsten. mycket snygg o jäkligt lätt!

                                var nere på DM o köpte raster o sen till stan o köpte dos-borr. den vi har på DM har försvunnit :P

                                testfyllde kuben först för att se att den var tät. har inte gjort det innan.

                                rockwallen var jäkligt lätt att jobba med. bara mätte till o skar med mattkniv. sen bröt loss.

                                borrade upp ett hål för strilröret. har inte bestämt mig om jag ska köra på mats ide eller om det blir strilröret. ska ge det lite tanke till.

                                borrade upp för rasterna. passade perfekt så behöver inte ens silikona dit dom.

                                ska silikona dit bakgrunden nästa vecka

                                bilder
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...