110L kub förmodligen Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    hmm... på stenarna? Bara synd att de är så snygga så det är synd att gömma bort dem

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      jaa precis va. kanske på en sten eller så? hmm. kan ju bli rätt snyggt med iof.

      men då har vi problemet att jag måste dra upp stenarna. gillar jag inte!! har ju lagt sanden runt om !

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        ta och peta ner mossan försiktigt runt om bara

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          hmm vet inte om den kommer ta sig då. vill helst binda fast tror jag. menmen vi får se hur jag gör. :P

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            mm, du får prova dig till fram. Men bara du får det nerpetat tätt runt/mot stenen så tror jag ändå det borde växa fast... fast det beror ju på hur mossan är också

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              christmasmossa. aja vi får se :P

              Kommentar

              • sofiemedg
                • March 2010
                • 98

                tackar och bockar för bilden hannesc, det är ju faktiskt läckert. nu springer tankarna - funderar på räkakvarium med dessa i till salongen nu. hur funkar det när man bara kör med räkor i, hur ofta behöver man mata?
                89

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  jag har ju bara räkor i den vasen. jag matar typ varannan dag. räkor hittar ju mat överallt så det är inte hela världen att inte mata en dag.

                  Kommentar

                  • sofiemedg
                    • March 2010
                    • 98

                    hm, får ta och tänka om då. kommer bara vara nere 2dagar i veckan så då blir det ju mat för sällan.. får kanske köra helt på växt akvarium tills vidare.
                    89

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      det tror jag de skulle klarar faktiskt. har man bara mycket växter o så så borde det gå bra. finns ju foderoautomater med. ( fast vet inte om de kan dosera så lite.)

                      Kommentar

                      • sofiemedg
                        • March 2010
                        • 98

                        har tänkt proppa ett 30l näst intill fullt med växter, rötter och lite sten för att få en så lummig miljö som möjligt i det, och sedan ha körsbärsräkor och kanske ngn annan art. om jag då matar 1-2 ggr i veckan så kanske det funkar? -hoppashoppas- är såå sugen på mer att dona med. har ingen erfarenhet av foderautomater men det känns onödigt om det funkar utan. vad ska man använda som belysning? vill ha det ljus och fint. använder du en vanlig skrivbordslampa typ?
                        89

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Foderautomat tror jag du kan skippa, de klarar sig säkert på 2 ggr i veckan bara de har mycket mossa och sånt att leta mat i!

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            mli har nog rätt här.

                            jag använder en vanlig gammal ikea-lampa.

                            beryl är väl den som som liknar den mest numera. med samma lampa i etc.

                            Kommentar

                            • sofiemedg
                              • March 2010
                              • 98

                              åh, planera planera.. har två överblivna lampor här hemma så ngn av dom ska väl funka hoppas jag. är lite inne på att ha blästersand i, hur funkar med med växter osv- trivs dom lika bra som i grus? vs svart/vit stenkross men det känns lite rörigt. nej nu åker skissblocket fram.!
                              89

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                jag har blästersand i denna kuben o o min

                                om du tittat i denna tråden har jag kattsand under blästersanden. detta för just växternas skull.

                                det har jag dock inte i SA-kuben men det växer som tusan där med!
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av hannesc; 23 February 2011, 09:03.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...