Räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gilderon
    • May 2010
    • 14

    Räkor

    Okej efter mycket påtryckning från vissa så ska jag nu försöka lägga upp mitt lilla räkvasprojekt. Har sett många här och på nätet å blivit mycket inspirerad av dessa kar så jag ville oxå skaffa ett.

    Har skaffat en vas från IKEA och skaffat sand till vasen som är sköljd å tvättad. Tänkte sno några växter från mitt 450l växtkar och sen blir det av till blomsterbutiker för att se om de har några snygga trollhassel/ trollpilkvistar att sätta i vasen oxå.

    Jag tänker bara ha körsbärsräkor i vasen.

    Måste ju oxå se till att skaffa en pump å någon form av lyse till räkisarna. (bilder kommer med tiden)
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    yess!!! änteligen en tråd från dig!

    kommer bli spännande att se hur det blir. finns ju ett par som har räkvaser numera- (mig inkluderad) så du kan ju dra inspiration från många.

    Kommentar

    • gilderon
      • May 2010
      • 14

      #3
      Japp det finns många trevliga personer att hämta inspiration från..nått bra tips på belysning som räcker till..skaffade vasen som är 65cm hög..funderade på att sätta i gälört som växer lätt men kasnke inte fixar lite kallare temp. andra bra förslag på växter som skulle funka bra? jag kör med pmdd i mitt stora kar å det funkar kanon

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        hmm jag har ju 45an o då har jag en lampa som denna. ( fast min är från 94 o finns inte längre på ikea men detta är den som motsvarar.)
        Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


        men frågan är om den klarar trycka ner ljuset till botten i en 65a. du kanske får gå loss på typ LED-spotligts.

        Kommentar

        • gilderon
          • May 2010
          • 14

          #5
          Ja det verkar vettigt..får glida in på IKEAS hemsida å kolla läget lite..om någon springer på ett bra tips eller hittar något bra lampval så hojta gärna till..

          Kommentar

          • Icecoffee
            • November 2010
            • 447

            #6
            vad kör ni med för filter? eller pumpanordning.
            Cogito, ergo sum
            (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
            (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              jag kör med denna som jag moddat om genom att tabort filterbehållaren o satt på ett sånt här filter istället
              Bifogade filer

              Kommentar

              Arbetssätt...