200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Riktigt fina endlers
    Sicka namn de har... Crazy dancer
    Coolt ska det vara. De är likadana i teckningen som Blue Star, men med skillnaden att de har grönt huvud...urvalsodling blir det hädanefter.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Det förstår jag, skall bli spännande att få se dem sen.

      undrar hur de kommer på namnen..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Om man gillat guppy kan man ju prata med fjärilshuset, jag och en polare gjorde lite inbyten där och blev lovade att få håva lite cichla-yngel för det.. Några yngel varken fann eller fick vi men dock tröstade vi oss med en helvetes massa matfisk.. Dvs guppy.. Det vi upptäckte när vi kom hem var att de faktiskt var fantastiskt vackra.. Nu kan jag ingenting om guppy men har ändå sett tillräckligt många för att tro att många där är rätt speciella.. Det finns ju säkert ingen stamtavla på dem eller annat gojs men riktigt balla iaf..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Om man gillat guppy kan man ju prata med fjärilshuset, jag och en polare gjorde lite inbyten där och blev lovade att få håva lite cichla-yngel för det.. Några yngel varken fann eller fick vi men dock tröstade vi oss med en helvetes massa matfisk.. Dvs guppy.. Det vi upptäckte när vi kom hem var att de faktiskt var fantastiskt vackra.. Nu kan jag ingenting om guppy men har ändå sett tillräckligt många för att tro att många där är rätt speciella.. Det finns ju säkert ingen stamtavla på dem eller annat gojs men riktigt balla iaf..
          Du är söt
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Tack, du med..

            Jag antar att det är samma sak som med hundar och katter att det ska vara odlat av någon speciell lirare eller något annat fjanteri.. dock var några av fiskarna vi fick upp fetare än det som var på bilderna på förra sidan rent visuellt och inte att förglömma är det skitkul att vada runt på fjärilshuset (om man är lite dum i huvudet)
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            Arbetssätt...