Mitt första Akvarium - ca110l Hörn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • O-Jonsson
    • October 2010
    • 262

    Mitt första Akvarium - ca110l Hörn

    Halloj!

    Har velat ha akvarium hela livet men aldrig fått då jag bott hemma, så nu när man flyttat blev ett litet akvarium prio1

    Hittade det rätt billigt på blocket, 1000kr med möbel, lampa, pump, doppvärmare samt diverse inredningspprylar, mat och några fiskar..

    Fiskarna tog jag med hem och lät dom va hos andra med akvarium sålänge medan jag startade upp detta på nytt.

    Men det slutade med att 4 fick avlivas, en mal fick jag inte tillbaka för han jag gav den till sa att den var kär i hans mal...... sen var det papegojcikliden som jag GAV till vår lokala djuraffär, där jag såg dagen efter att dom skulle ha 1000:- för den. Kändes ju lagom kul Men han förtjänade ett större akvarium så jag kunde ändå inte ha den.

    Eftersom detta är mitt första akvarium så råkade jag ut för en mängd nybörjarmisstag (Massa mat, och massa fiskar med en gång) = Monsterhögt nitrit... Min okunskap resulterade i att en Molly fick sätta livet till :/

    Men jag läste allt jag kunde och lärde mej en massa, så idag mår alla bra och värdena är kalas!

    Invånarlista:

    1 Ancistrusmal (tror jag)
    5 pansarmalar metall
    11 Neontetra
    4 Glödbandstetra
    1+1 Kampfisk
    1+2 Svärdbärare
    1+2 Black Molly



    Lägger in bilder i eftermiddag så får ni se lite hur det ser ut!
    Senast redigerad av O-Jonsson; 29 October 2010, 18:40.
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    #2
    Ändra till 1+3 kampfisk för fiskarnas skull! annars ser det bra ut som sällskapskar

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      najs oskar! bilder bilder bilder

      Kommentar

      • O-Jonsson
        • October 2010
        • 262

        #4
        Ursprungligen postat av Majki01
        Ändra till 1+3 kampfisk för fiskarnas skull! annars ser det bra ut som sällskapskar
        Okej :o Det ska jag göra då! Tack för tipset!

        Kommentar

        • Hellsson
          • January 2010
          • 840

          #5
          Den där lokala handlaren borde du smälla på fingrarna tycker jag..

          Kul att du hittat hit =)

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            håller med :P

            Kommentar

            • O-Jonsson
              • October 2010
              • 262

              #7
              jo... men jag ville bara bli av med påfågeln hade jag vetat mer hade jag nog frågat här innan om nån ville ha den

              Kommentar

              • Hellsson
                • January 2010
                • 840

                #8
                Ursprungligen postat av O-Jonsson
                jo... men jag ville bara bli av med påfågeln hade jag vetat mer hade jag nog frågat här innan om nån ville ha den
                Gå med i min FB grupp akvarister =) Tanken var att man kan lägga upp sådant där med

                Kommentar

                • O-Jonsson
                  • October 2010
                  • 262

                  #9
                  done! =)

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    #10
                    Ursprungligen postat av O-Jonsson
                    done! =)
                    Gött mos =)

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      bra go grupp det där :P

                      Kommentar

                      • Dublin
                        • September 2010
                        • 58

                        #12
                        Ursprungligen postat av O-Jonsson
                        Halloj!

                        Har velat ha akvarium hela livet men aldrig fått då jag bott hemma, så nu när man flyttat blev ett litet akvarium prio1

                        Hittade det rätt billigt på blocket, 1000kr med möbel, lampa, pump, doppvärmare samt diverse inredningspprylar, mat och några fiskar..

                        Fiskarna tog jag med hem och lät dom va hos andra med akvarium sålänge medan jag startade upp detta på nytt.

                        Men det slutade med att 4 fick avlivas, en mal fick jag inte tillbaka för han jag gav den till sa att den var kär i hans mal...... sen var det påfågelcikliden som jag GAV till vår lokala djuraffär, där jag såg dagen efter att dom skulle ha 1000:- för den. Kändes ju lagom kul
                        Jag tycker nog att du gjorde ett riktigt bra klipp ändå. Undrar bara vad han som sålde till dig skulle tycka ifall han visste att en av hans fiskar var till salu för samma summa som han sålde rubbet för...

                        Kommentar

                        • Pickles
                          • October 2009
                          • 1155

                          #13
                          .. och visst låter det vansinnigt dyrt för en påfågel? Oo Det är ändå en relativt vanlig fisk vi pratar om här, visst? Eller har jag missat något. De ligger åtminstone inte på den summan hos Min lokale handlare. ; )

                          Annars låter det som en riktigt behaglig blandning av fisk. Utöka antalet kampfiskdamer och kanske skaffa några fler pansarmalar, sedan är du rätt hemma.
                          Får vi se bilder? XD
                          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                          ~25l vatten

                          Kommentar

                          • O-Jonsson
                            • October 2010
                            • 262

                            #14
                            Edit det var en papegojciklid********* jag skrev fel

                            Kommentar

                            • O-Jonsson
                              • October 2010
                              • 262

                              #15
                              Här får ni en översiktsbild, hinner inte med mer för jag ska dricka öl

                              [img=http://forumbilder.se/thumbs/aa29201074050841b.jpg]

                              Kommentar

                              Arbetssätt...