Hightech akvarie:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Big_Sal
    • March 2008
    • 470

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag tror vi lägger ner den här diskussionen, det kommer säkert fler inlägg från andra som kan sprida lite ljus i den här frågan...

    hahahahhahahahahahahahahahahsahaa
    //Salle

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #17
      Men om vi verkligen ska tala kelvin nu när jag fått se lite och läsa på lite!

      Ansjo.. ta denna bilden som ett exempel. http://forumbilder.se/show.aspx?iid=1d8201032825P8650

      Det är SAMMA kelvin på alla rör.. Det enda som skiljer är PURen

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Nu får du förklara dig. Menar du att det är samma rör i alla karen?
        En gång för alla, har du ett rör på 10000K får du inte 20000K om du har två rör med samma färgtemperatur!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Majki01
          • May 2010
          • 769

          #19
          Åter igen så förklarade jag att det jag skrev såg konstigt ut men min poäng och det jag ville ha fram var att jag fick starkare ljus..
          Och ja på bilden är det samma kelvin på ALLA rör..

          Kommentar

          • Majki01
            • May 2010
            • 769

            #20
            http://www.plantswap.se/forum/viewto...r=asc&start=40 sida 3 inlägget längst ner. defdac utalat sig om det! Hans kar på bilderna han som testat det! Och hans ord.. Det litar jag på när det gäller ljus osv

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Ursprungligen postat av Majki01
              nu får du förklara dig.. om ett lys rör ligger på 10k så självklart ändras det om jag har 2 st 10k .. då har jag liksom 20k .

              *EDIT* trodde jag. men man lär sig något nytt varje dag!
              Han uttalar sig om PUR, inte som du hävdar att du får dubbelt kelvintal med två rör som har samma Kelvintal.
              Men nu var det fel det trodde, så släpp den här diskussionen nu istället! Alla kan faktiskt ha fel ibland...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Majki01
                • May 2010
                • 769

                #22
                Åter igen så förklarade jag att det jag skrev såg konstigt ut men min poäng och det jag ville ha fram var att jag fick starkare ljus..
                Och ja på bilden är det samma kelvin på ALLA rör..
                Jag hävdar inte att jag får dubbelt kelvin antal.. jag skrev att det jag skrev såg konstigt ut men min poäng va att jag fick starkare ljus med 2 sådana rör istället för en.

                Ja han uttalar sig om PUR.. men också att kelvinen faktiskt inte är så mycket "färgbestämmande" efter som han har samma kelvin i alla 3 karen men endå olika färg

                Men ja vi släpper det

                Kommentar

                • MyrasHusse
                  • May 2010
                  • 1353

                  #23
                  hur går de med karet? Bilder skulle sitta fint =)
                  http://myraakita.blogspot.se/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...