540L Snakeheads

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

    #76
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

    2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      #77
      "Näcken i bäcken" och "Ormar i ekskogen", karet ser så härligt ut och fiskarna ser ut att stormtrivas. Ytan ser även den riktigt rolig ut att studera.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #78
        Här händer det inte mycket, och samtidigt en hel del. Ynglingarna har fått växa till sig lite och det är nu markant skillnad mellan de 1-2 klart största och de 2-3 minsta som knappt vuxit alls sedan inflyttning. Det känns snarare som att de krympt
        De största har biffat till sig en del kroppsligt inte bara på längden och de har börjat uppföra sig lite...lugnare, lite mer "jag bryr mig inte om någon eller något" attityd

        I alla fall.....nu ska de flytta. Jag har tömt och håller på att färdigställa mitt 222L som ska bli deras artkar tills vidare. Jag vet inte ännu hur det kommer gå när de parar ut, om det blir för litet eller inte. Jag får hålla ett vakande öga!

        540 är för tillfället hem åt växter från 222, en del ska stanna en del ska till 222 igen. Förutom lotusen är det inga flytväxter kvar i 540. De är under räk-putsning i 2st 54L Fick en ohygglig mängd trådalger i 540 och det var besvärligt att hålla undan med ytan täckt, och ungdjur har ju inte heller riktigt samma behov av avskildhet och flytisar som vuxna channor.


        Byggbilderna är från 222 alltså deras framtida (till helgen) hem.
        Roten tror jag blir en riktigt läckerbit till 222 som jag inte kunde motstå under julhandlandet för ett par veckor sen (den sjönk direkt trots sin storlek )
        Bifogade filer
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • Parachanna
          • October 2010
          • 77

          #79
          Hur stora är dom största nu?
          Pilgiftsgrodor

          Kommentar

          • danne0301
            • July 2009
            • 1128

            #80
            Jag har faktiskt inte mätt på ett tag, det har varit så mycket med jobb och jultider så det har mest varit lägga i lite mat och se så att alla verkar äta och må bra. Kanske att någon är uppe i 10 eller väldigt nära, får nog ta fram stickan imorrn bara för du frågar så
            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

            2 gånger 54L odlingsprojekt
            540L Ormhuvudfisk som blev CA

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              #81
              en liten avstickare här, dom där kvistarna och löven från ek?
              hur länge höll dom sig i vattnet?
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • danne0301
                • July 2009
                • 1128

                #82
                1-2 veckor sen började några löv svartna och torka, det kan ha varit för att de växte mot täckglaset (dock inte direkt under armaturen), för övriga grenar var gröna och fina fortfarande när jag plockade upp dom.
                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                2 gånger 54L odlingsprojekt
                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                Kommentar

                • danne0301
                  • July 2009
                  • 1128

                  #83
                  Channrna har nu flyttat till 222L som omstrukturerats från scratch med bl.a. bakgrund, bilder kommer senare.

                  540 har blivit rescapat och befolkas av CA ciklider.
                  De första att flytta in blev ett något tilltufsat par Parachromis Friedrichstalii, jaguarsläktingar. En Polypterus Delhezi blev det också samt en Gibbi som bott där ett tag.
                  Jag tänker mig ytterligare ett par av något, eventuellt Jack Dempsey, eller någon i snarlik storlek som är lite mesigare så att Freddisarna kan få dominera karet. Det får framtiden utvisa.
                  Bifogade filer
                  Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                  2 gånger 54L odlingsprojekt
                  540L Ormhuvudfisk som blev CA

                  Kommentar

                  Arbetssätt...