720L SoppaTankt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobFrazie

    • May 2010
    • 842

    #46
    Ursprungligen postat av CizziB
    Var bor ornaten då? Posta en bild vetja!
    Den bor nu i 220L med ormhuvudfiskarna och en gibbe. Inte mkt att ta kort på, dem syns aldrig
    720L Soppa
    200L Asien
    Räkvas
    65L Betta

    Kommentar

    • RobFrazie

      • May 2010
      • 842

      #47
      Uppdatering. Kraschade ett täckglas.
      Förra ägeren har haft sönder 2 av 3 glas sen innan, men dom har gått att använda dock jävligt vassa!
      Hade altså EN ruta kvar. har kört utan glas sen jag tog hem det, skulle försöka få dit glasen, men dom verkade inte passa redigt. mit BTN tog emot på ena glaset så det hängde över ramen, inte så kul. och jag pusslade o hade mig, men glasen var inte ens skurna så att alla 3 kunde ligga i ramen, ne en var tvungen att ligga på de andra. vilket inte kändes så kul. skulle ändra om glasen lite till.
      Ställer då ner det ända hela glaset på golvet lutande mot soffan. och på någon sekund glömmer jag bort att jag ställt det där och tar ett kliv bakåt.

      Skivan faller givetvis mot min hund som ligger under soffbordet. hinner inte göra något förens det säger, KRASCH! hunden flyger upp och som tur är åt rätt håll så han får inget glas på sig. Men detta var givetvis det ända av de 3 glasen som inte vart trasigt sen tidigare. Vilket känns ännu mer surt.

      Framöver får det bli att beställa 3 nya skivor som passar
      720L Soppa
      200L Asien
      Räkvas
      65L Betta

      Kommentar

      • O-Jonsson
        • October 2010
        • 262

        #48
        glasteknik?

        Kommentar

        • RobFrazie

          • May 2010
          • 842

          #49
          Ursprungligen postat av O-Jonsson
          glasteknik?
          Nej dit orkar jag inte gå.. Varit där på APU 2 ggr och fått gå hem båda gångerna pga betonggolvet
          billigare från Glasverket om man känner folk
          720L Soppa
          200L Asien
          Räkvas
          65L Betta

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #50
            Sicken blandning! Vilken tur att jag inte är någon absolut biotopgalning (*hrrm* hannesc *hrrm*), ser spännande ut!
            Täckglas borde byta namn till Spräckglas, iaf om jag har hand om dem.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • RobFrazie

              • May 2010
              • 842

              #51
              hehe jag har inte tagit sönder några andra men tråkigt äre
              Och blanding av fisk äre tommefan Men blir kanske av med några diskusar. O-Jonsson ska kanske köpa några framöver
              Sen har jag blivit av med nästan alla mollys. bara några enstaka kvar som jag inte fick tag på vid håvning
              720L Soppa
              200L Asien
              Räkvas
              65L Betta

              Kommentar

              • RobFrazie

                • May 2010
                • 842

                #52
                Beställt en Digital Termometer nu oxå. 49:- på tradera med fri frakt. inte illa pinkat även om den nu inte skulle palla trycket
                720L Soppa
                200L Asien
                Räkvas
                65L Betta

                Kommentar

                • RobFrazie

                  • May 2010
                  • 842

                  #53
                  Nya Invånare.
                  5 Äppelsnäckor fick komma i idag. Var borta på den berömda odlingen och hämtade hem några som får äta upp sig lite.
                  Färeger vet jag inte alls, inte mer än typ gul, brun/randig. sen en färg till.
                  720L Soppa
                  200L Asien
                  Räkvas
                  65L Betta

                  Kommentar

                  • RobFrazie

                    • May 2010
                    • 842

                    #54
                    Får Uppdatera lite idag. Inhandlade 2 stycken Cenegalus som får gå i karet tills dem växt till sig. Kunde inte slänga ner dem i Rovtanken då dom bara är ca 5-6 cm
                    Köpte Även en Delhezi till rovtanken
                    720L Soppa
                    200L Asien
                    Räkvas
                    65L Betta

                    Kommentar

                    • RobFrazie

                      • May 2010
                      • 842

                      #55
                      Ännu en uppdatering. Min pleco på ca 20cm fick byta hem idag. Han var för revirhållande och körde bort allt. Så ville inte ha kvar honom.
                      han fick flytta ner till den 27 år gamla Gibben på Bongs och Malawifiskens odling där har han o göra om han ska vara tuff
                      720L Soppa
                      200L Asien
                      Räkvas
                      65L Betta

                      Kommentar

                      • O-Jonsson
                        • October 2010
                        • 262

                        #56
                        Så bråkstaken har flyttat nu ;D Vad ligger ditt PH på i detta karet??

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #57
                          Ohj jösses! Ngn som drabbat HÅRT av 720l sjukan KUL!!
                          jobbigt med täckglaset. måste du ha det tillsammans med täckrampen?

                          De där malarna du beskrev"2-3 fiskar som liknar en pinne typ. är någon mal men inte kollat upp vad för sort" har du bild på de?
                          Nyfiken förstår du säkert.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • RobFrazie

                            • May 2010
                            • 842

                            #58
                            Ursprungligen postat av O-Jonsson
                            Så bråkstaken har flyttat nu ;D Vad ligger ditt PH på i detta karet??
                            Håller inte på att kolla värden osv. inte mer än om jag är väldigt osäker på något om det har hänt något eller om jag tillsätter något osv.
                            720L Soppa
                            200L Asien
                            Räkvas
                            65L Betta

                            Kommentar

                            • RobFrazie

                              • May 2010
                              • 842

                              #59
                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Ohj jösses! Ngn som drabbat HÅRT av 720l sjukan KUL!!
                              jobbigt med täckglaset. måste du ha det tillsammans med täckrampen?

                              De där malarna du beskrev"2-3 fiskar som liknar en pinne typ. är någon mal men inte kollat upp vad för sort" har du bild på de?
                              Nyfiken förstår du säkert.
                              Ja fan, som du minns så hade jag ju inte plats tyckte jag, men jo då. Soffan gick att dela
                              Kul att du skriver oxå, var länge sedan
                              Pinn malarna är ju grenmalar men vilka sorter vet jag faktiskt inte. Och bilder är svårt att ta, har bara min mobil och dom är inte alltid framme.

                              Ja täckglasen känns nödvändigt då det rinner av vatten från rampen om jag öppnar den. Bättre att få droppar på glaset än upp i rampen.
                              720L Soppa
                              200L Asien
                              Räkvas
                              65L Betta

                              Kommentar

                              • malawifisken
                                • August 2008
                                • 969

                                #60
                                Ursprungligen postat av RobFrazie
                                Ännu en uppdatering. Min pleco på ca 20cm fick byta hem idag. Han var för revirhållande och körde bort allt. Så ville inte ha kvar honom.
                                han fick flytta ner till den 27 år gamla Gibben på Bongs och Malawifiskens odling där har han o göra om han ska vara tuff
                                Ja det va fan så liten o späd din lille Pleco såg ut när han låg brevid Malin=) Där har han någ inte så mycket att säga till om=)
                                Får ta o komma upp te dej nån dag o se hur de går me ditt kar. Ska du hänga på upp till Åhleds i mellan dagarna eller? Hoppas som fan att dom har Gädd cikliden kvar då=) O lite annan rolig fisk till karet=)
                                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                                Kommentar

                                Arbetssätt...