Ett "pyttelitet" projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    När jag kör mossa på grenar tar jag bara så pass mycket att det blir grönt på grenen. Detta fäster jag sedan med sytråden bara så att det blir där, det växer sedan fast av sig själv, kanske med att varv på var annan/tredje cm.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #17
      Jag satte fast lite mossa härom dagen, tror inte jag ska sätta på för många ställen då den kanske sprider sig för mycket då. Jag använde sytråd vilket jag tyckte vara det bästa.

      Jag håller nu mossan fuktig genom att vattna den tills det blir dags att fylla karet med växter och vatten. Jag blev avbruten i mitt projekt då jag i fredags hamnade på akuten med svår huvudvärk och nu just hemkommen från kva är man inte säskillt tuff efter ryggmärgsprov, så projektet får lugna sig tills jag kan komma iväg och köpa växter.

      Kom gärna med förslag på växter, själv funderar jag på någon liten Anubis.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Kolla om du inte kan få tag på en låg Cryptocoryne, typ C.parva eller liknande. Skitsnygga och i mina ögon en roligare växt än Anubias.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #19
          jag kollade upp växterna och fastnade för Grön wendtii och Parva. Det är växter som jag inte har el har haft och deet är kul att prova nytt, de verkar inte så svåra heller.

          Hoppas de finns i butikerna jag brukar handla, annars får jag beställa

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Både röd och grön C.wendtii brukar inte vara några problem att hitta, C.parva kan vara lite svårare att få tag på.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Lineli
              • February 2010
              • 565

              #21
              ok. Tack för förslagen

              Kommentar

              Arbetssätt...