Mumins fantastiska fynd, 375 liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #16
    Nej ,det är inte dött!
    Bänken står numera i brorsans garage och akvariet står kvar på pallen i trädgården och väntar på att spolas ur. Vet ju inte VAR jag ska ha det bara.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #17
      Ursprungligen postat av Mumin
      Nej ,det är inte dött!
      Bänken står numera i brorsans garage och akvariet står kvar på pallen i trädgården och väntar på att spolas ur. Vet ju inte VAR jag ska ha det bara.
      brorsans garage lät ju bra
      Kan du ju ha svensk "biotop" om det är lite svalare i garaget vill säga.
      vänta till sommaren så fixar jag lite kräftor och abborrar, kanske nån fin karp och lite småkryp
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #18
        Ursprungligen postat av karrokaja
        brorsans garage lät ju bra
        Kan du ju ha svensk "biotop" om det är lite svalare i garaget vill säga.
        vänta till sommaren så fixar jag lite kräftor och abborrar, kanske nån fin karp och lite småkryp

        Ja, jösses, vilken bra idé, särskilt om du kommer och kånkar hinkar med vatten uppför trappan till garaget, för där finns inget vatten. Praktiskt att ha akvariet i ett låst garage en halvmil bort.
        Har börjat fundera på att göra mig av med några av de halvstora akvarierna för att få plats med det här.
        Gillar ju små fiskar, och det vore ju bara så fint att ha 375 liter med hundratals gröna neontetror, vilka är favvofirern för tillfället.

        Måste man ha säng förresten, där skulle den ju få plats........hhhmmm
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #19
          Ursprungligen postat av Mumin
          Ja, jösses, vilken bra idé, särskilt om du kommer och kånkar hinkar med vatten uppför trappan till garaget, för där finns inget vatten. Praktiskt att ha akvariet i ett låst garage en halvmil bort.
          Har börjat fundera på att göra mig av med några av de halvstora akvarierna för att få plats med det här.
          Gillar ju små fiskar, och det vore ju bara så fint att ha 375 liter med hundratals gröna neontetror, vilka är favvofirern för tillfället.

          Måste man ha säng förresten, där skulle den ju få plats........hhhmmm
          säng e överskattat, tänk på de i afrika i savannen, de sover på golvet

          Sälj de mindre och kör på större, tycker din idé låter toppen
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #20
            Javisst kan jag sova på golvet, men inte under en akvariebänk, för det var lixom tanken att byta ut sängen mot bänken.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #21
              Ursprungligen postat av Mumin
              Javisst kan jag sova på golvet, men inte under en akvariebänk, för det var lixom tanken att byta ut sängen mot bänken.
              sova I karet med torrdräkt, eller.....Du har väl husbil du kan sova i ?
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              Arbetssätt...