Räklampa!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Athena
    • August 2010
    • 18

    Räklampa!?

    Japp, det finns ytterligare en variant av problem med sambos/äkta hälfter... Jag försökte med idén att ställa en räkvas i vårt tomma hörn i hallen, men min älskling kan ju aldrig göra något enkelt så nu har han fått för sig att han ska köpa en IKEA-vas, be glasmästaren borra hål, montera dit ett aluminumrör rakt igenom och sedan täta med akvariesilikon för att få en lampa. "Billigt och enkelt" hette det...

    Min gissning är att det slutar med inget alls eller ett års planering innan det händer något. Så vad tycker ni om idén som sådan? Jag tänker att det kanske blir lite mycket och inte så stilrent som jag tänkte...
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    så han menar att han ska ha en lampskärm över då eller? tycker detr verkar som en rätt ball ide

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      ball idé......fast jag blir nervös inför ett par tre saker.....

      1. aluminium nere i karet, helt exponerat.......njauuuuu.....ingeb expert,,,men låter inge bra alltså....
      2. tätningen mellan röret och vasen....blir bra tryck därnere....inte många silikoner som funkar både till
      kar och fäster bra på metall.......
      3. blir inte lampan riktad mer uppåt, ergo lyser på fel håll, behövs en rejäl reflektor för att få ner ljuset i vasen.



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Athena
        • August 2010
        • 18

        #4
        Ja, lampskärm över och sladden skulle ledas ner genom aluminiumröret. Tror det kommer härifrån; http://www.crazyjunkyard.com/wp-cont...-aquarium1.jpg

        Jag får väl läsa på lite och se om jag ska avstyra det hela eller bara komma med tips.

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #5
          Ursprungligen postat av Athena
          Ja, lampskärm över och sladden skulle ledas ner genom aluminiumröret. Tror det kommer härifrån; http://www.crazyjunkyard.com/wp-cont...-aquarium1.jpg

          Jag får väl läsa på lite och se om jag ska avstyra det hela eller bara komma med tips.

          Där har du ju ett tips rakt framför dig

          Fixa någon form av snygg upphängning på vaskanten till lampskärmen och tryck in en herrejösses studiolampa på 6400k från clas i sjön
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Athena
            • August 2010
            • 18

            #6
            Själv hade jag ju tyckt att det hade räckt med en "vanlig" räkvas, men det är ju tydligen inte jag som bestämmer.

            Kommentar

            Arbetssätt...