(Planering) 1225L Asien Biotop ( Fokus på Labyrintfiskar )

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klotte
    • February 2007
    • 621

    #16
    Tjena, trevligt med ett gigantiskt asienkar! Det tipset jag kan ge är nog att skaffa en bra algätare t.ex. Siameser. Sen undrar jag lite över växterna du funderar på, några av dem är VÄLDIGT krävande växter. Frågar som Ansjo, har du tänkt köra CO2? Och vad har du tänkt köra för ljus?
    540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
    100 liter blandat...

    Kommentar

    • Carl_Fagel
      • October 2010
      • 9

      #17
      Japp, CO2 blir det, sen tänkte jag dela ytan i två zoner ca 30/70 % med en liten glasskiva så 30 % delen inte har flytväxter och där med bättre förutsättningar för dom två arterna av växter som kräver lite mera ljus (Kanske lite starkare ljus också). 70 % delen kommer vara täckt med mycket flytväxter till stor del.

      Siameser finns inte i Ganges som jag nu bestämt mig för tyvärr... Funderar på räkor som städpatrull, men är lite orolig för botiorna.

      Hur många är många botior VisualDarkness ?

      Någon som vet hur botior och räkor går ihop i samma kar ? erfarenheter...

      / Carl Fågel

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #18
        De flesta Pangio pangia som förekommer i handeln är i själva verket av nån art längre österifrån (Malaysia, Indonesien). Står det uttryckligen vildfångad Indien så kan det däremot vara rätt art.

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          #19
          Räkor generellt är väl ganska så osynliga när man har fisk i karet Det ska myyycket till för att fisk ska ta räkor, de är för snabba och undangömda.
          Mina Amano trodde jag i februari att de var utrotade, sedan för ungefär en månad sen vid en liten rescaping så hade jag plötsligt 3st De har överlevt att leva med Scalarer, Apistogramma, Betta och Guldguramis. Hade t.o.m Guldsöm (shame on me), under ett par veckor.
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          • Broddan
            • February 2007
            • 536

            #20
            Kul projekt som jag kommer följa.

            Jag har själv ett till huvuddel indiskt tema i mitt 420L, ingen slaviskt biotop, med Carinotetraodon travancoricus och Etroplus canarensis som huvudfiskar.

            Dessa två hittas på samma ställe men har en barb som ej finns i Indien, vad jag vet, Eirmotus octozona men enligt mig är den väldigt fin.
            Denna barb har ett lugnt och smygande beteende vilket förhoppningsfullt ska göra att dvärgkulorna ska hinna med att äta. Kan dock även bli så att barberna blir ansatta av kulfiskarna.

            Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

            Du får knäppa lite bilder på ditt projekt och visa upp medan det växer fram.
            Hälsningar

            D

            Kommentar

            Arbetssätt...