35l. i köket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cavelzini
    • October 2009
    • 318

    35l. i köket

    Fick igår tag på ett 35l. kar för en billig peng...perfekt till köket tänkte ju jag då.

    Har i alla fall fått upp karet på plats, fixat lite inredning...behöver tips på vad man skulle kunna slänga i mer...funderar på nån schysst trollhassel med mossa lr nåt på vänster sidan

    Kör nu bara med ett luftdrivet hörnfilter som har gått i SA Karet tills nu...det bör ju funka då karet är såpass litet och det ska bli hem till den ny übersnygga Betta hannen.

    Har stoppat i en av de mindre äppelsnäckorna i karet men såg att det kom med en hög sandsnäckor och några supersmå äppelbebisar med sanden oxå.

    Kommer stoppa de 2 svärdbärarna jag har i SA karet så får de gå in det innan de åker tillbaka till affären.

    Bild på hela karet:http://img838.imageshack.us/i/018mo.jpg/

    Bild på snäckan och grus:http://img685.imageshack.us/i/020kv.jpg/

    Bild på karets kommande invånare: http://img801.imageshack.us/i/dsc02721h.jpg/

    Har i alla fall fått upp karet på plats, fixat lite inredning...behöver tips på vad man skulle kunna slänga i mer...funderar på nån schysst trollhassel med mossa lr nåt på vänster sidan...kom gärna med ideér


    777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
    1.03.01
  • ekwall
    • February 2010
    • 185

    #2
    Bilderna fungerar tyvärr inte
    Du skulle ju kunna köra på någon apisto.
    400l malawi
    250l malawi
    56l yngel
    37,5l tetror blivande apisto

    Kommentar

    • cavelzini
      • October 2009
      • 318

      #3
      ok...verkar som imageshack strular då tyvärr, har funderat på nån apisto, skulle vilja testa hongsloi då jag tycker de är riktigt läckra...har ju endel kakadua yngel som är runt 2,5 månad i SA karet så jag får se hur jag gör.

      Nu funkar länkarna för mig iaf
      777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
      1.03.01777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
      1.03.01

      Kommentar

      • ekwall
        • February 2010
        • 185

        #4
        Nu så, en bakgrund, någon rot skulle inte skada.
        400l malawi
        250l malawi
        56l yngel
        37,5l tetror blivande apisto

        Kommentar

        • cavelzini
          • October 2009
          • 318

          #5
          Ursprungligen postat av ekwall
          Nu så, en bakgrund, någon rot skulle inte skada.
          Joo jag har funderat lite på bakgrund,ifall jag skulle bygga upp med stenarna mot bakrutan lite oregelbundet med en mossvägg ovanför det men det är bara på pappret än så länge...ska kika lite under helgen och se vad jag kan hitta, karet är ju ganska litet så jag tror jag ska testa med hassel och se hur det blir, då det är svårt att hitta mindre andra rötter som ser bra ut

          Kommentar

          • ekwall
            • February 2010
            • 185

            #6
            En sån typ?
            Vad har du tänkt använda för material?
            Bifogade filer
            400l malawi
            250l malawi
            56l yngel
            37,5l tetror blivande apisto

            Kommentar

            • cavelzini
              • October 2009
              • 318

              #7
              Ursprungligen postat av ekwall
              En sån typ?
              Vad har du tänkt använda för material?
              mmm, den va ju sketasnygg den

              Har lite planer på att göra den med samma sorts stenar som stenröset är gjort av, bygga upp som kullar mot bakrutan fast inte hela vägen upp sen sätta en mossvägg bakom som täcker de delarna som blir tomma över stenarna...vet inte ifall det kan funka men har fått en bild av att det kan bli rätt läckert med övervägande ljus sten och sen en fet grön vägg ovanför den
              777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
              1.03.01

              Kommentar

              • ekwall
                • February 2010
                • 185

                #8
                Det kan nog bli riktigt bra.
                hoppas att vi får se mer bilder när du satt igång
                400l malawi
                250l malawi
                56l yngel
                37,5l tetror blivande apisto

                Kommentar

                • cavelzini
                  • October 2009
                  • 318

                  #9
                  Absolut! Bilder kommer garanterat777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
                  1.03.01

                  Kommentar

                  • cavelzini
                    • October 2009
                    • 318

                    #10
                    Sket sig ganska bra med att få över svärdbärarna till detta karet för att gå in det...helt jävla omöjligt att fånga dom i SA karet med den växtdjungeln som är är i.

                    Så jag slängde i några lite större äppelsnäckor och flyttade över Betta hannen direkt istället, tror inte det ska va några större problem bara jag håller koll på vattenvärdena.

                    Jag har i varje fall fått i lite mer stenar samt lite hassel och lite flytväxter...kommer eventuellt bli lite mer stenar upp mot bakre väggen när jag fått dit mossväggen, kommer troligen bli flamemoss om jag får tag i nån får se lite hur det ser ut först.

                    Så här ser det ut nu i alla fall

                    Helkar:http://img638.imageshack.us/i/016in.jpg/


                    Kungen i sin nya omgivning:http://img837.imageshack.us/i/019fa.jpg/


                    777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
                    1.03.01

                    Kommentar

                    • cavelzini
                      • October 2009
                      • 318

                      #11
                      Har nu fått i det som förhoppningsvis ska bli mossväggen i karet...får väl se vad lång tid det kommer ta innan det växer till sig. Bettan har fått sällskap av 2 st kuliålar under veckan som mestadels håller till inne i stenröset bland alla gångar. Såg till en av dom idag när den var ute och röjde lite när jag satte dit mossväggen. Hoppas att den andra är kvar oxå någonstans. Blir fram och smyga med ficklampan ikväll efter släckning så får jag se ifall jag kan se båda.

                      Helkar: http://img213.imageshack.us/f/002zxh.jpg/

                      Kommentar

                      • SuperAquaMan
                        • August 2009
                        • 245

                        #12
                        Ursprungligen postat av cavelzini
                        Sket sig ganska bra med att få över svärdbärarna till detta karet för att gå in det...helt jävla omöjligt att fånga dom i SA karet med den växtdjungeln som är är i.

                        Så jag slängde i några lite större äppelsnäckor och flyttade över Betta hannen direkt istället, tror inte det ska va några större problem bara jag håller koll på vattenvärdena.
                        Kampfiskarna lever naturligt i riktigt sketna sumpvatten så det ska inte vara några problem.
                        Min flickvän hade blivit riktigt avundsjuk på den hannen hon är helt såld på lila kampfiskar.

                        Kommentar

                        • cavelzini
                          • October 2009
                          • 318

                          #13
                          Verkar som om karet har kommit igång utan större problem iaf. Verkar som om en av kuliålarna har gått hädan, vet inte om den har dött i karet lr om den tagit sig ur och blivit kattgodis??...får skaffa en kompis till den som är kvar nån dag.

                          Mossväggen växer väl lite grann i alla fall...får se vad som händer nu när jag kan börja göda lite.

                          Så här ser det ut nu: http://img834.imageshack.us/i/001fei.jpg/

                          Kuliålen verkar gilla alla gångar och hålor som finns i stenhögarna och snäckorna växer som bara den.

                          En av äpplenena i karet: http://img215.imageshack.us/i/002btu.jpg/

                          Kommentar

                          Arbetssätt...