Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Hon är verkligen uppmärksam och aktiv! Märks att hon har stenkoll på de små. Jättefint att se!
    Halloj Nando! Ja, det är fin underhållning med en så duktig tös som yngelvårdar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hon är verkligen uppmärksam och aktiv! Märks att hon har stenkoll på de små. Jättefint att se!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Du ger dem ytan och inga större fiskar och då får de spela ut sitt beteende som de har i en flodkrök i det vilda.

    Som du antyder, Ap behöver betydligt större kar än vad som normalt rekommenderas.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, inget nytt här... Men jag tänkte visa en liten filmsnutt på den absoluta dominans som apflickan har i karet.
    Jag hann inte riktigt få fram kameran när tösen jagade undan hanen och den som jag misstänker är en liten hona.
    Honan håller precis hela karet som sitt revir. Det visar litegrand hur effektivt dessa ciklider yngelvårdar och det omfång reviret, eller den yta hon väljer att verka i, faktiskt spänner över.
    Det går givetvis att fördjupa sig ännu mer i den här typen av cikliders beteenden, men det kan vi skippa för tillfället.


    Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 April 2019, 19:17.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Så roligt med filmerna och roligt med alla yngel!
    Det händer hela tiden något intressant, bara att sitta framför burken och njuta!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...