Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ojdå, det har gått fyra-fem veckor sedan jag var inne här på forumet senast.
    Själv har jag knappt varit hemma denna sommar, spelningarna fullkomligt öser in nu när förkylningen äntligen gapflabbas åt efter två piss-år av idioti.

    Gôtt att se alla nya fantastiska trådar med spännade kar och fiskar. Härligt!

    Här är en liten film;
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 August 2022, 17:58.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Det är så vackert och harmoniskt!

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        Rena Amazonas. Fantastiskt biotopakvarium som måste vara gött att betrakta och följa?.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Nando
          Det är så vackert och harmoniskt!
          Åh, vad kul att du tycker så.
          Karet har stått utan större underhåll under sommarmånaderna. A-K har håvat upp mat ur regnvattenstunnorna, skickat ner i baljan och skött ruljansen när jag inte varit hemma - Guldmedalj till henne!
          Till hösten skall det bli ett gäng Sturisoma-malar och Solfjädersräkor, sedan ett stort antal Kardinaltetror som skall berika karet. Kommer att bli fantastiskt!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Sleaper
            Rena Amazonas. Fantastiskt biotopakvarium som måste vara gött att betrakta och följa?.
            Gôtt att höra/läsa, Sleaper!
            Att betrakta detta kar är (för min del) underbart!
            Jag följer karet av naturliga skäl, och skall försöka uppdatera lite mer ofta för det fåtal forumdeltagare som frekventerar tråden.



            Kommentar

            • Munin
              • December 2020
              • 658

              Nu har det(väldigt snart) gått en månad igen, dags för uppdatering?

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Ojdå, det har gått fyra-fem veckor sedan jag var inne här på forumet senast.
                Själv har jag knappt varit hemma denna sommar, spelningarna fullkomligt öser in nu när förkylningen äntligen gapflabbas åt efter två piss-år av idioti.

                Gôtt att se alla nya fantastiska trådar med spännade kar och fiskar. Härligt!

                Här är en liten film;
                Nio månader sedan jag såg karet och ja, det har hänt, eller snarare mognat med stor värdighet. Man brukar säga att det är avkopplande att titta på ett akvarium, men det är skillnad på kar och kar, här kan man verkligen snacka om harmoni.

                Det här med att "bara" mata med lite levandefoder och inte pilla, det är ju så ett ingånget kar ska skötas. Så för dina fiskar var sommaren precis som vanligt om jag känner dig rätt.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Munin
                  Nu har det(väldigt snart) gått en månad igen, dags för uppdatering?
                  Ja, jädrar vad tiden går snabbt. Nog är det dags för en uppdatering. Tror att det kan bli lite ny fisk inom kort, då skall jag putta in lite bilder.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Nio månader sedan jag såg karet och ja, det har hänt, eller snarare mognat med stor värdighet. Man brukar säga att det är avkopplande att titta på ett akvarium, men det är skillnad på kar och kar, här kan man verkligen snacka om harmoni.
                    Det här med att "bara" mata med lite levandefoder och inte pilla, det är ju så ett ingånget kar ska skötas. Så för dina fiskar var sommaren precis som vanligt om jag känner dig rätt.
                    Hej Maths!
                    Det har verkligen gått lång tid sedan man såg dig här på forumet, kul att höra av dig!
                    Jag såg i ett inlägg du skrev i Nandos tråd att du varit sjuk en längre tid och jag hoppas innerligen att du är på bättringsvägen.
                    Jodå, karet puttrar på i maklig takt med fin utveckling. Just nu är karet i en fas där inget speciellt händer - därav få uppdateringar.
                    Jag planerar några tillskott som jag hoppas kunna få tag på i höst och då finns väl möjligheten att vara lite mer aktiv här på forumet.


                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Du får skynda dig, hösten går snart över till vinter...
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Du får skynda dig, hösten går snart över till vinter...
                        Ja... jag drar ut på det lite till.
                        Beställde just ett sprillans EHEIM 2260 och skall köra igång detta "världens bästa ytterfilter" innan jag introducerar mer fisk.
                        Det EHEIM 2250 som är igång nu har gått 24/7 i femton år utan problem, men nu är det dags med lite nytt stuff.
                        Kul, Maths, att du är inne här och kollar läget!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Härligt med en uppdatering! Även om det gäller filter

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Härligt med en uppdatering! Även om det gäller filter
                            Ja, fy fasen vad slö man har blivit med uppdateringar. Men, det händer inte så mycket att skriva om just nu.
                            Jag skall ta lite bilder när nya filtret är på plats!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Gör så! Jag är med här i bakvattnet

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Halloj Mats!
                                Härligt att se att du jobbar på!
                                Råkade komma hem från Nol med ett gäng G. rhabdotus när jag bara skulle dit och "titta lite", så jag kanske får anledning att gräva upp min gamla projekttråd och uppdatera lite!
                                Senast redigerad av Mr Woods; 14 November 2022, 17:20.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...