Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Väldigt fint! Varit kul att följa resan, som såklart inte är slut än.gillar pandorna som gömmer sig på hö sida. Tänk när du har 40 pandor, då lär dom vara kaxiga

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Nando
      Så vackert och fridfullt det ser ut. Svampfiltren syns ju inte alls! Jag ser typ inget som skaver, förutom vattenlinjen som du nämnde.
      Härligt, Nando! Vattenlinjen är lättfixad, men det finns andra detaljer som skall ordnas till, så jag filar på!
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 December 2020, 06:56.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Superpescado
        Väldigt fint! Varit kul att följa resan, som såklart inte är slut än.gillar pandorna som gömmer sig på hö sida. Tänk när du har 40 pandor, då lär dom vara kaxiga
        Karet har fått sin start och kommer att utvecklas mestadels på egen hand fast med en hjälpande hand från mig - så resan fortsätter verkligen.
        Jag skulle uppskatta antalet pandor till cirka 30 stycken i nuläget, men jag skall addera ett gäng till. Faktum är att dom är aktiva och syns men har små pauser när de "vilar" sig - speciellt när man filmar...

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tjena Mats! Har du några nya bilder att bjuda på?

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando
            Tjena Mats! Har du några nya bilder att bjuda på?
            Ja, det skall jag nog kunna fixa.

            Kommentar

            • TurtleTurd
              • November 2019
              • 131

              Hej Mats

              Det var ett tag sedan jag skrev något här.
              Men jag tittar allt in då och då för att njuta av dina fina bilder och filmer.
              Tipp topp är väl allt jag kan säga
              Karet får fem spårvagnar i betyg

              mvh TT

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av TurtleTurd
                Hej Mats
                Det var ett tag sedan jag skrev något här.
                Men jag tittar allt in då och då för att njuta av dina fina bilder och filmer.
                Tipp topp är väl allt jag kan säga
                Karet får fem spårvagnar i betyg
                mvh TT
                Härligt att höra TT!
                Karet puttrar på fint och jag förbereder ytterligare inredning, främst vid gavelglasen där det skall lummas till rejält.
                Senare skall jag arbeta med hela bakrutans övre del där jag tänker mig stora ansamlingar Anubias uppbundna på grenverk som bryter vattenytan.
                Bilder kommer lite längre fram!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  God Jul Mats!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nando
                    God Jul Mats!
                    En bingelibångandes God Jul önskar jag dig, Nando!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Jag vill via denna tråd (som alla läser) önska alla JUL, men jag tar bort god i år då jag inte tror någon får en jul som de önskat.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Jul önskar jag dig också C90!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Jag vill via denna tråd (som alla läser) önska alla JUL, men jag tar bort god i år då jag inte tror någon får en jul som de önskat.
                          Haha! Nja, Maths, denna tråd läser knappast alla, möjligtvis några enstaka få av de som frekventerar forumet. Men, det är bara bra, tycker jag, för då hänfaller inte så många åt irrläror och "utanför-boxen-tänk".
                          I efterskott vill jag ändå önska dig jul (som Nando så fiffigt uttryckte det) och även passa på att önska dig ett nytt år!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mats... jag kanske kan få tag på crenicara punctulatum.. har du haft dessa ( eller någon annan)?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Mats... jag kanske kan få tag på crenicara punctulatum.. har du haft dessa ( eller någon annan)?
                              En schackbräda med ganska trubbigt huvud om jag inte minns fel. Fick ofta upp denna då jag sökte på de ovanliga schackbrädor jag hade för några år sedan (finns beskrivna längre bak i denna tråd).
                              Jag har inte själv haft C. Punctulatum men är hyfsat säker på att de till beteende och miljökrav liknar de foirni-brädor som jag hade.
                              Häftigt att du hittat dessa, Pia!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Pia! De Crenicara punctulatum du har på gång är verkligen intressanta!
                                Jag gjorde en liten sökning och hittade denna film;



                                Här kan vi se att de byter kön när en grupp blivit etablerad - och en hel räcka andra spännande beteenden.
                                Kanske kan vi talas vid för jag skulle kunna tänka mig en grupp jag också om det skulle finnas möjlighet - bara för att testa...

                                Jag slänger även in en liten film på de Dicrossus foirni jag hade för nästan tio år sedan, då de initialt gick i ett karantän-kar;



                                Olika varianter av schackbrädesciklider är verkligen en intressant grupp ciklider att fördjupa sig i.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...