Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Tack snälla!

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

      Det finns, som sagt, några idéer som snurrar runt i skallen.
      Jag är svårt sugen på ett kar med Caridina dennerli och Tylomenia sp. Tanken på ett 540-kar fyllt av dessa är mycket lockande.
      Sedan finns det ju en massa ciklider också...


      Ja inte alla som har ett 540 liters akvarium som räk-kar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Superpescado
        Ja inte alla som har ett 540 liters akvarium som räk-kar
        Haha!
        Jag tror att det kan bli redigt cool!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Hmm, återigen är vi inte på samma spår. Men det beror nog mest på min färgblindhet och i övrigt taskiga syn för att se räkor.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av c90368
            Hmm, återigen är vi inte på samma spår. Men det beror nog mest på min färgblindhet och i övrigt taskiga syn för att se räkor.
            Det är helt OK!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Sådärja, idag har jag flyttat LUMAX LED-armaturen ut till 720-baljan. Nu finns ett gott, varmt och mjukt grundljus med fin timer-funktion.
              Vad som skall till nu är LED-spotar som skall bli den huvudsakliga belysningen, liknande solstrålar (hoppas jag att kunna få till...).
              Jag bytte idag ungefär 25% vatten men man kan se att vattnet är starkt bärnstensfärgat - vilket jag eftersträvar.
              Akvariet är fortfarande i en inledande inredningsprocess, mycket återstår att dona med.
              Här är några bilder...

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0476.jpg Visningar:	0 Storlek:	581.9 kB ID:     	2423977

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0477.jpg Visningar:	0 Storlek:	659.9 kB ID:     	2423978

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0482.jpg Visningar:	0 Storlek:	483.7 kB ID:     	2423979

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0484.jpg Visningar:	0 Storlek:	424.5 kB ID:     	2423980

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0486.jpg Visningar:	0 Storlek:	312.2 kB ID:     	2423981

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0487.jpg Visningar:	0 Storlek:	689.4 kB ID:     	2423982

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0490.jpg Visningar:	0 Storlek:	265.1 kB ID:     	2423983
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 November 2020, 18:06.

              Kommentar

              • Superpescado
                • March 2020
                • 715

                Jag gillar det organiserade kaoset. Det ser ut som om att man sänkt ner en kamera i Sydamerika jätte fint

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Superpescado
                  Jag gillar det organiserade kaoset. Det ser ut som om att man sänkt ner en kamera i Sydamerika jätte fint
                  Härligt att du gillar grejerna.
                  Det här karet är inte så omtyckt av de flesta forumdeltagare som tittar in, men jag känner att just dettta är positivt trots allt - vi får ju betrakta så många andra fantastiska kar dagligen här på Zoopet.

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Härligt att du gillar grejerna.
                    Det här karet är inte så omtyckt av de flesta forumdeltagare som tittar in, men jag känner att just dettta är positivt trots allt -
                    Ja, så kan man också uttrycka det, men vi får vänta och se. Lite "dagsljus" och fler gröna öar kan göra underverk
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Härligt att du gillar grejerna.
                      Det här karet är inte så omtyckt av de flesta forumdeltagare som tittar in, men jag känner att just dettta är positivt trots allt - vi får ju betrakta så många andra fantastiska kar dagligen här på Zoopet.
                      Jag tycker verkligen att du ska ta det positivt rakt igenom!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        En liten bit av ett undervattenslandskap som jag gillar, men som jag själv inte skulle våga mig på, toppen Mats

                        //Inger
                        Senast redigerad av Inger H; 16 November 2020, 20:21.
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Superpescado

                          Jag tycker verkligen att du ska ta det positivt rakt igenom!
                          Ursprungligen postat av Inger H
                          En liten bit av ett undervattenslandskap som jag gillar, men som själv inte skulle våga mig på, toppen Mats

                          //Inger
                          Gôtt!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Ja, så kan man också uttrycka det, men vi får vänta och se. Lite "dagsljus" och fler gröna öar kan göra underverk
                            Underverket är redan där enligt min uppfattning...
                            Nu skall det skapas ”solstrålar” genom löv- och grenverk.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Glömde ett ord i mitt citat, ska vara " som jag själv"

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0490.jpg Visningar:	0 Storlek:	265.1 kB ID: 	2423983
                                Wonderbar

                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...