Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Ja det tycker jag du gör rätt i! Jag tror du kommer att hitta några fina!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      Kul att det snart landar fiskar i din balja Mats!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Superpescado
        Ja det tycker jag du gör rätt i! Jag tror du kommer att hitta några fina!
        Ursprungligen postat av Nando
        Kul att det snart landar fiskar i din balja Mats!
        Jomenvisst! Jag hittade några fina Platy. Köpte sex stycken, men jag tycker dessa är så bra att jag nog köper sex till.
        Helt omöjliga att få vettiga bilder på - de rör sig konstant i karet och käkar vattenloppor - men, jag drar in en bild trots allt.


        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0386.jpg
Visningar: 243
Storlek: 250,2 KB
ID: 2423192

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Va häftigt mönstrade dom såg ut! Ja 6 stycken till borde väl få plats kan jag tycka
          var dom vf?

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Superpescado
            Va häftigt mönstrade dom såg ut! Ja 6 stycken till borde väl få plats kan jag tycka
            var dom vf?
            Ja, de här sex "försvinner" helt i karet... Så några till skall allt få plats kan jag också tycka.
            Jag tror att dom är odlade, men jag skall fråga imorgon (typ... eller på måndag) när jag köper sex eller tio till. Det var den här färgtypen jag var ute efter, lite nätmönstrade, guld-grönskimrande och med en röd färg vid stjärtfenan.
            Det var en väldigt dedikerad och kunnig tjej som jobbade där - vi snackade om olika ciklider, inredning och diverse tillbehör.
            Jag blev så uppjazzad av samtalet att jag köpte en ny håv mitt upp i alltihop...


            Kommentar

            • Superpescado
              • March 2020
              • 715

              Dom var väldigt fina som sagt, så köp flera. Kul med kunnig personal, då vill man alltid handla lite extra.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6054

                Jättefina platys! De kommer ju att ”go bananas” i karet med allt godis. Platys är som vattenvärldens Labradorer tycker jag

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det var en väldigt dedikerad och kunnig tjej som jobbade där - vi snackade om olika ciklider, inredning och diverse tillbehör.
                  Jag blev så uppjazzad av samtalet att jag köpte en ny håv mitt upp i alltihop...
                  Jag kan se dig som kund, de varvar mellan "kan inte bli av honom" och "här finns det merförsäljning".

                  Hon lyckades
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Dom var väldigt fina som sagt, så köp flera. Kul med kunnig personal, då vill man alltid handla lite extra.
                    Jag har ju mina "vattenhål" men, som sagt, jag skall tillbaka redan imorgon och köpa fler. De hade ett rejält stash med Kolglödstetror också...

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Jättefina platys! De kommer ju att ”go bananas” i karet med allt godis. Platys är som vattenvärldens Labradorer tycker jag
                      Var ute och tittade till dom precis nu och jag känner att gillar dessa Platy väldigt mycket. De är alldeles förtjusande - och är redan runda och fina om magarna.
                      Jag tänkte; nu har ni hamnat rätt... och imorgon blir ni fler.


                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Jag kan se dig som kund, de varvar mellan "kan inte bli av honom" och "här finns det merförsäljning".
                        Hon lyckades
                        Japp!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Den intressanta frågan är dock varför du ska ha en håv. I ett kar fyllt med grenar så lär du inte kunna håva upp någonting...
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag tror att jag lider av skrivkramp, vet fasen inte vad jag ska skriva annat än att jag följer och att du har för få platys i förhållande till storleken på karet, ser toppen ut

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag har ju mina "vattenhål" men, som sagt, jag skall tillbaka redan imorgon och köpa fler. De hade ett rejält stash med Kolglödstetror också...
                              Tänk om du skulle komma hem med 100+ kolglödstetror imorgon! Det skulle vara en bra söndag det!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Den intressanta frågan är dock varför du ska ha en håv. I ett kar fyllt med grenar så lär du inte kunna håva upp någonting...
                                Nä, det var just det... ”I need another håv like I need a hole in my head”...
                                Men, den där tösen var så övertygande...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...