Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Längtar tills jag kan se film på det.
    har du bestämt dig för invånare ännu? Och hur många tänker du dig?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Gôtt, Åheim och Nando!
      Jag brukar ta lite filmer och bilder under arbetets gång, dels för att dokumentera men också för att kolla hur karet ser ut på bild. Det finns detaljer som kryper fram på bild som man liksom missar när man sitter framför karet (och vice versa).
      Sedan vet jag att en del här på forumet gillar att se lite bilder, så jag drar in några här.
      Vattnet klarnar, dimman lägger sig - de ljusa prickar som syns på bilderna är diverse "vattenloppor", vilka det finns massor av i burken nu.
      Mer inredning skall i baljan (krävs dock en hel del betraktande, och planering i sinnet), och det är fortfarande kirurgljus, men det skall snart bli andra bullar!


      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0344.jpg Visningar:	0 Storlek:	349.2 kB ID: 	2422926

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0345.jpg Visningar:	0 Storlek:	713.4 kB ID: 	2422927

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0346.jpg Visningar:	0 Storlek:	836.5 kB ID: 	2422928

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0347.jpg Visningar:	0 Storlek:	871.8 kB ID: 	2422929

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0348.jpg Visningar:	0 Storlek:	694.2 kB ID: 	2422930

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0349.jpg Visningar:	0 Storlek:	775.3 kB ID: 	2422931

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0350.jpg Visningar:	0 Storlek:	626.9 kB ID: 	2422932

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0352 (1).jpg Visningar:	0 Storlek:	614.9 kB ID: 	2422933

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0353.jpg Visningar:	0 Storlek:	772.7 kB ID: 	2422934
      Citerar mig själv, så kan de senaste bilderna hamna högst upp på sidan... sådetså!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Superpescado
        Längtar tills jag kan se film på det.
        har du bestämt dig för invånare ännu? Och hur många tänker du dig?
        Jag kommer att dra in bilder och filmer löpande!
        Förutom de invånare jag har i 540-baljan nu (som ju givetvis får flytta över) kommer det bli hundratals av Kolglödstetror till att börja med, sedan får vi se...

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Va roligt att se dom så många i mitt 125 liters har jag bara 17 nu men tänkte landa på 27 st.

          Kommentar

          • cambru

            • September 2008
            • 209

            Kul att se hur det växer fram! Snygg sand och härligt grenverk har du hittat!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Superpescado
              Va roligt att se dom så många i mitt 125 liters har jag bara 17 nu men tänkte landa på 27 st.
              Gôtt! Jag tror att du kan öka på med ett antal till - men det är du som bestämmer!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av cambru
                Kul att se hur det växer fram! Snygg sand och härligt grenverk har du hittat!
                Riktigt kul att du gillar grejerna!
                Man får testa olika varianter - och när det gäller inredning där man använder diverse trämaterial så är det "trial and error" som gäller.


                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Woohoo... två redigt go'a gig fredag och lördag - så man är lite ljusgrönt genomskinlig idag.
                  Men, lite pill i baljan fick det ändå bli; några kvistar av Plommonträd drog jag i uppe vid högersidan. Sedan lade jag en Mopanirot från bakglaset och framåt vid mitten/vänsterhållet. Denna tänker jag skall fungera som ett fundament för fler Mopanirötter som liksom skall sprida sig utåt på botten.
                  Som vanligt tog jag en liten bild, bara för att dokumentera, kolla och känna efter hur det kan utveckla sig. Jag lägger bilden här också.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0357.jpg
Visningar: 256
Storlek: 326,8 KB
ID: 2423043

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Har tittat på bilden ett tag, känns som att det är bra och tillräckligt. Om du ska lägga till mer så får du vara känslig på handen...
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Har tittat på bilden ett tag, känns som att det är bra och tillräckligt. Om du ska lägga till mer så får du vara känslig på handen...
                      Jag förstår precis hur du menar, och jag håller med dig.
                      Nu är det förvisso väldigt kul att bara gå loss och labba runt med lite olika idéer - det är väl i det stadiet jag befinner mig just nu.

                      Kommentar

                      • Superpescado
                        • March 2020
                        • 715

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Gôtt! Jag tror att du kan öka på med ett antal till - men det är du som bestämmer!
                        Tack känns bra att höra att du också tycker det. Köpte in 10 till så just nu är jag på 27 iaf.
                        vad tycker att det saknas nu innan invånare placeras i dit kar. Jag tänker mig att du ska ha diverse löv på botten?

                        edit: är svampfiltrerna i nu? För isåfall är dom perfekt kamouflerade o väl gömda
                        Senast redigerad av Superpescado; 19 October 2020, 10:25.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Så trivsamt det ser ut i karet Mats!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Superpescado
                            Tack känns bra att höra att du också tycker det. Köpte in 10 till så just nu är jag på 27 iaf.
                            vad tycker att det saknas nu innan invånare placeras i dit kar. Jag tänker mig att du ska ha diverse löv på botten?
                            edit: är svampfiltrerna i nu? För isåfall är dom perfekt kamouflerade o väl gömda
                            Ja, svampfiltrerna (rejält stora rackare) är i baljan. De står längst bak i varsin vänster- och högerhörna.
                            Jag känner att jag vill labba något ytterligare med inredningen innan jag drar på med fisk. Jag kommer troligtvis att köpa några fina levandefödare, typ Platy, som får gå in karet några veckor innan jag går loss.
                            Det skall vara en hel del löv på bottnen, mestadels Catappa.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Så trivsamt det ser ut i karet Mats!
                              Ja, det börjar ta sig. Det finns några idéer som jag har i skallen som måste testas, men det börjar likna en bra grundplåt.
                              Idag flyttade jag över ett par Anubiasplantor från 540-burken. Den större av dessa plantor hade vuxit fast så fint på en gren av Hängalm, så hela tjobanget fick flyttas över och placeras i 720-karet.

                              Kommentar

                              • Superpescado
                                • March 2020
                                • 715

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, svampfiltrerna (rejält stora rackare) är i baljan. De står längst bak i varsin vänster- och högerhörna.
                                Jag känner att jag vill labba något ytterligare med inredningen innan jag drar på med fisk. Jag kommer troligtvis att köpa några fina levandefödare, typ Platy, som får gå in karet några veckor innan jag går loss.
                                Det skall vara en hel del löv på bottnen, mestadels Catappa.
                                Verkligen bra gömda, för dom är inte lätta att se.
                                kul med levandefödande. Blandade färger på platys?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...