Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Då får vi hoppas att det goda läget kommer snart!

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Jag älskar den här tråden. Jag får nog starta upp igen!
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Jag älskar den här tråden. Jag får nog starta upp igen!
        Long time, no see!
        Klart du skall starta upp en go' burk igen!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Hallå i stugan! Får du någon ledig stund för inredning mellan gig och annat? Jag längtar efter att du ska börja på riktigt och få igång lite härligt drag på forumet

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando
            Hallå i stugan! Får du någon ledig stund för inredning mellan gig och annat? Jag längtar efter att du ska börja på riktigt och få igång lite härligt drag på forumet
            Har knappt varit hemma de senaste veckorna, men planerar att göra ett litet zoo-rejs på måndag då jag skall kolla in vad som bjuds på LED-spotmarknaden.
            Nu är trämaterialet såpass mättat att jag kan börja sätta de olika bitarna på plats.
            Jadu, på forumet lär det inte hända så mycket... men vi får öka på i våra trådar och gotta oss med lite inredningsgodis nu i höst!


            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Armbågar mig in.... Mats brukar inte ta illa upp Lokalen som jag hade del i är för mig mer eller mindre avvecklad, väntar på att hämta några kar och några luftpumpar bara och detta har tagit en rejäl törn i akvarieintresset men men jag ser ljuset i tunneln så att säga .
              här är mitt kar som jag är nöjdas över härhemma

              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                ... och det är inget dåligt ljus i tunneln du har därhemma! Absolut toppklass!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 September 2020, 08:42.

                Kommentar

                • Selafiel
                  • June 2020
                  • 137

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Armbågar mig in.... Mats brukar inte ta illa upp Lokalen som jag hade del i är för mig mer eller mindre avvecklad, väntar på att hämta några kar och några luftpumpar bara och detta har tagit en rejäl törn i akvarieintresset men men jag ser ljuset i tunneln så att säga .
                  här är mitt kar som jag är nöjdas över härhemma

                  Ser riktigt fint och inbjudande ut.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Riktigt fint kar Pia!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Har knappt varit hemma de senaste veckorna, men planerar att göra ett litet zoo-rejs på måndag då jag skall kolla in vad som bjuds på LED-spotmarknaden.
                      Nu är trämaterialet såpass mättat att jag kan börja sätta de olika bitarna på plats.
                      Jadu, på forumet lär det inte hända så mycket... men vi får öka på i våra trådar och gotta oss med lite inredningsgodis nu i höst!

                      Det låter bra Mats! Tycker det är galet lugnt på forumet trots att det börjar bli höst.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Det låter bra Mats! Tycker det är galet lugnt på forumet trots att det börjar bli höst.
                        Halloj Nando!
                        Jag har varit med tretton år här på forumet och sett dessa cykler (inom cykler) flera gånger tidigare. Det brukar vara lite lugnare sommartid för att blossa upp igen framåt hösten.
                        Nu har vi dock en supercykel med en mängd nytillkomna samt att flera som varit med ett tag har troppat av.
                        När det är ett "gäng" som är aktiva i ett flertal trådar frekvent så blir det mer fart på grejerna.

                        Om vi tar denna tråd som exempel så var den mycket mer aktiv förr. Det beror såklart på att fler forumdeltagare besökte och skrev i tråden - man "kände" liksom mig och de andra som besökte stugtråden.
                        Nu är det massor av nya deltagare på forumet och denna tråd har givetvis inte någon som helst relevans för dom som inte kollat stuffet på de ganska många sidorna.
                        Detta är fullkomligt naturligt, och jag tror att stugtråden kommer att stagnera med tid.

                        Själv har jag, mer eller mindre, slutat att skriva på forumet (ciklidbeteende och inredning är troligtvis inte så hett...) - men jag kommer att uppdatera det nya som sker i burkarna. Jag har en våldsam lust att dra igång de kar som står på vänt, och det kan nog bli lite sköna grejer här i höst.

                        Du, Nando, och ett flertal andra toppfina akvarister (ingen nämnd, ingen glömd) får föra facklan vidare och expandera era projekt mot nya mål.

                        Nu skall det bli ordentligt ljus med LED-spotar som jag hoppas kommer kunna bidraga till ett solskensflimrande ljusspel i 720-burken - där är min vision i nuläget.
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 September 2020, 19:53.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Jag förstår hur du menar. Personligen tycker jag dock att såväl ciklidbeteende som inredning är superspännande och ser gärna att du skriver om det ibland även i fortsättningen. Följer din tråd noggrant och ser fram emot ledspottar och stammar! Jag försöker även hålla igång i min tråd och kommer fortsätta med det i höst.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag är en av dessa gamla tolvårs "cykler" som kommer att följa både din och Nandos inredningar i höst

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Det låter bra Inger! Glöm inte att uppdatera i din egen trevliga tråd också

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                På något sätt tycker jag ju alltid att jag hamnar i denna tråd eller Ingers och läser dem igen, all kunskap finas ju liksom samlad i en tråd på något sätt. Men visst är det inte de snabba puckar som det är i fb forum . Här tar man det mer med ro. Och vist är forumet lugnare under sommaren , men vaknar säkert snart igen. Jag tror också att din tråd kommer bli mer aktiv igen när du börjar mata på med inrednings bilder . Och trotts att september räknas som att sommaren är slut är vi nog ändå medel som försöker njuta av solskensdagarna . I oktober är det säkert full fart igen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...