Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plejaderna
    • March 2007
    • 347

    Ursprungligen postat av Inger H
    Ja, Mats har varit lite snål med bilder den sista tiden tycker jag. Det skulle vara skoj att redan nu få se bilder på rötterna som ligger i blöt i 720, då får vi ju vara med från början

    //Inger
    Håller fullständigt med Inger här Mats. :-)
    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Halloj!
      Det har varit några svåra dygn för min del, morsan har hux flux hamnat på Sahlgrenska sjukhusets stroke-avdelning.
      Prognoserna ser dock ljusa ut, hon har intellektet intakt men motoriken kommer att kräva en tids rehabilitering.

      Jag tog faktiskt ett par bilder på 720-karet med ”godiset” men man ser inte ett dyft - vattnet är kolsvart.
      Jag skall göra ett vattenbyte och ta några bilder till.
      Snart skall inredandet dra igång och då skall rubbet dokumenteras.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Hoppas din mamma kryar på sig, förstår att det har varit jobbigt.
        Vi väntar tålmodigt på bilder

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Halloj!
          Det har varit några svåra dygn för min del, morsan har hux flux hamnat på Sahlgrenska sjukhusets stroke-avdelning.
          Prognoserna ser dock ljusa ut, hon har intellektet intakt men motoriken kommer att kräva en tids rehabilitering.
          Det är ett faktum att våra föräldrar börjar få problem i vår ålder. Min far har gått igenom både stor hjärtoperation och tjocktarmscancer, man sitter på sidlinjen och känner sig hjälplös. Men man måste inse att det är naturens gång, när man gör det så lättar det lite...
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Tack skall du ha Inger!
            Jodå, bilder kommer när det blir läge.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av c90368
              Det är ett faktum att våra föräldrar börjar få problem i vår ålder. Min far har gått igenom både stor hjärtoperation och tjocktarmscancer, man sitter på sidlinjen och känner sig hjälplös. Men man måste inse att det är naturens gång, när man gör det så lättar det lite...
              Precis så är det!
              Man skissar och förbereder sig på flera varianter av sjukdomsbilder men när det väl smäller till så står man häpen och handfallen.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Riktigt tråkigt att höra om din mamma. Hoppas på det bästa.

                Kommentar

                • Plejaderna
                  • March 2007
                  • 347

                  Huh Mats! Så tungt att läsa om din mamma. Hoppas att rehabiliteringen kommer gå smidigt till och att hon kommer återfå all motorik som det var innan hon blev sjuk.

                  Bilderna kan vänta det viktigaste är att din mamma blir bra.
                  Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Tack skall ni ha!
                    Det ser i nuläget hoppfullt ut!

                    Kommentar

                    • TurtleTurd
                      • November 2019
                      • 131

                      Hej Mats

                      Även jag håller tummarna för att din mor återhämtar sig så gott det går.

                      Åter till muntrare ting. Hur går det med nya projektet. Är sjukt taggad på att vara med i realtid nu när du drar igång ditt nya kar, och dessutom återinflytten i stugan.

                      Mvh TT

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av TurtleTurd
                        Hej Mats
                        Även jag håller tummarna för att din mor återhämtar sig så gott det går.
                        Åter till muntrare ting. Hur går det med nya projektet. Är sjukt taggad på att vara med i realtid nu när du drar igång ditt nya kar, och dessutom återinflytten i stugan.
                        Mvh TT
                        Jo, det går sakta framåt.
                        Jag har inte pillat med burkarna den senaste tiden, har liksom lite annat att fundera på i nuläget.
                        Men, jag tänker att det blir gôtt att skingra tankarna med lite inredande vad det lider - och jag skall dokumentera!


                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag har nog dratt in den här filmen tidigare, men det finns aspekter i filmen som verkligen triggar igång inredningsidéer hos mig.
                          Jag kommer att "våga" lägga den nästan två meter långa, slingrande stocken som ett grundfundament och sedan bygga på med en hel del, både liggande och stående, trädstamsliknande detaljer.
                          Det blir i stort sett inga växter i 720-burken - kanske någon Anubias.

                          Jag har snackat med morsan och hon är vid hyfsat god vigör, så nu börjar lusten till karen att komma tillbaka.


                          Explore the diverse underwater life of this typical shallow-water habitat in the Middle Rio Negro. The tropical, tea-colored waters are home to dozens of pop...



                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0034.jpg
Visningar: 256
Storlek: 490,5 KB
ID: 2417360

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Den där filmen är underbar! Precis den som jag haft i tankarna när jag funderar på mitt kommande kar med ”svartvatten light”. Ska bli så spännande att se vad du hittar på!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Den där filmen är underbar! Precis den som jag haft i tankarna när jag funderar på mitt kommande kar med ”svartvatten light”. Ska bli så spännande att se vad du hittar på!
                              Ja, jag tycker själv att det skall bli spännande.
                              Karet och dess inredning kommer att få "tala" till mig under inredningens gång. Det här låter såklart riksflummigt, men det är så jag gillar att låta vissa inredningar löpa - som av sig själva.
                              Jag har ju genom åren lagt ner allt prestigetänkande kring de inredningar jag oftast gör i mina kar - annat är det när man lånar en hjälpande hand till någon som har en speciell "bild" i skallen, då får man arbeta efter andra premisser.
                              När jag når ett stadie där det känns som att karet är redo för fiskar kommer det säkert inte tilltala flertalet som ser bilder och filmer, men detta bekymrar mig föga. Nu finns en vision och den skall jag försöka låta karet återskapa med lite hjälp från mig.

                              Det skall såklart bli oerhört intressant att se vad du hittar på i ditt kar, Nando!


                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Mats - mitt kar är bara en teori, eller en fantasi om man så vill, i nuläget. Varken kar eller plats för det finns ännu. Men en flicka kan ju drömma, eller hur är det man säger ?

                                Ditt kar, flum eller inte, kommer med all säkerhet att bli kanon. Det finns ingen som slår din känsla och finstämdhet. Du är som naturens förlängda arm i en stuga. (Ja, jag har druckit lite rött).

                                Kommentar

                                Arbetssätt...