Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ICC
    Gött att du lade upp Pia´s akvarium. Riktigt fina, hon hantera dem med skicklig hand. Önskar att hon skrämde liv i sin egen tråd igen. Men oavsett så får vi respektera den anledningen att den ligger träda.
    Japp, det hade ju varit gôtt om Pias tråd var aktiv, på alla sätt och vis.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Ekenberg

      Kan ni hålla sams så går det ju bra. Men det finns ju en viss tjusning i att ni gör vara sitt. Då blir det ena Pias still och det andra Mats still och nästa gång nando och Icc kommer, ja då ser jag naturligtvis till att ha ett par kar till i beredskap Men för min del bestämmer ni det helt själva.
      Äh, vi bara träffas till och kör.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jag fick en liten idé, och det är att vi (jag och Pia) gör karen tillsammans, med Thomas godkännande vill säga..?
        Bara en liten tanke...

        (Nu hör/ser jag det hela framför mig; "nej, Mats, inte den lilla pinnen där - den skall ligga bakom den rotdelen där... Jaha, men, Pia, skall vi inte flytta den grenen lite till vänster så att den kommer bakom det där rotsnåret... Vem vet vad resultatet kan bli?).
        Hade varit hur najs som helst! Och jaaa... vi hade nog tänkt mycket samma men haft åsikter haha
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jag hoppas ni tittade på Pias film som jag lade upp lite tidigare - Mulm filibabba!
          Pia skickade just tre bilder på några av sina kar till mig, så jag skickar upp dom här.
          På bild nr. 3 ser vi ett kar där det går Ivanacara adoketa nu, gissa vem som är sugen på att få kolla in den burken?

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0124.jpg Visningar:	0 Storlek:	404.1 kB ID: 	2415956

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0125.jpg Visningar:	0 Storlek:	332.0 kB ID: 	2415957

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0126.jpg Visningar:	0 Storlek:	133.3 kB ID: 	2415958
          Edit; Måste bara få nämna den lilla fina detaljen med stenen som är placerad på vänstersidan (bild 3) där Pia sett till att rotdelen tycks slingra sig runt stenen - som om den hade vuxit så. Good stuff!
          Tack Mats
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ICC
            Tror nog att du hade rätt bra koll på det.

            Gött att du lade upp Pia´s akvarium. Riktigt fina, hon hantera dem med skicklig hand. Önskar att hon skrämde liv i sin egen tråd igen. Men oavsett så får vi respektera den anledningen att den ligger i träda.
            Vem vet... kankse plötsligt händer det
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Hade varit hur najs som helst! Och jaaa... vi hade nog tänkt mycket samma men haft åsikter haha
              Absolut!
              Det vore riktigt kul att träffas i Thomas och Boysens lokal, gagga lite skit och köra en redig Tomteverkstadsinredardag.
              Vi tar varsit kar, filmar lite och myser till - kan bli hur gôtt som helst.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Får man joina och ta del av lektionen hur man inreder akvarium

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ICC
                  Får man joina och ta del av lektionen hur man inreder akvarium
                  The more the merrier!

                  För min del handlar det mer om att visa varandra olika sätt på hur man kan inreda.
                  Du inreder ju kanonfint, ICC - så vi kan säkert byta massor av fina tips!

                  En tjej jag hoppas riktigt kommer igång nu är Inger, som gör jättefina inredningar, men som så ofta inte riktigt tror på sig själv och känner att hon inte får till det. Det skall bli spännande att se vad Inger hittar på!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Absolut!
                    Det vore riktigt kul att träffas i Thomas och Boysens lokal, gagga lite skit och köra en redig Tomteverkstadsinredardag.
                    Vi tar varsit kar, filmar lite och myser till - kan bli hur gôtt som helst.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Absolut!
                      Det vore riktigt kul att träffas i Thomas och Boysens lokal, gagga lite skit och köra en redig Tomteverkstadsinredardag.
                      Vi tar varsit kar, filmar lite och myser till - kan bli hur gôtt som helst.
                      Jag tar med en öl, popcorn och bokar en fåtölj!
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Marten64
                        Jag tar med en öl, popcorn och bokar en fåtölj!


                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Spännande. Vi kanske måste skaffa fler fotöljer

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jag lägger upp ytterligare två små filmsnuttar från Pias kar.
                            Den här gången är det Ivanacara adoketa som visar upp sig.
                            Gôtt!



                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack Mats!

                              Dessa har kommit sig så väl till rätta nu när jag flyttade dem från 450 karet med scalarer och stora malar. De trivdes inte riktigt där och var mycket aggressiva mot allt men här i detta mindre karet och med mindre malar och annan fisk så är de mycket lugnare och fått sina färger
                              Känns som att det skulle kunna var parbildning och ev. lek på gång när jag kollar på deras beteende
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tack Mats!
                                Dessa har kommit sig så väl till rätta nu när jag flyttade dem från 450 karet med scalarer och stora malar. De trivdes inte riktigt där och var mycket aggressiva mot allt men här i detta mindre karet och med mindre malar och annan fisk så är de mycket lugnare och fått sina färger
                                Känns som att det skulle kunna var parbildning och ev. lek på gång när jag kollar på deras beteende
                                Japp, man ser lektendenser, helt klart!
                                Vad tror du om att dämpa ljuset en aning? Någon typ av flytväxter kanske?
                                Får dom lite "murrigare" ljus tror jag de drar igång rejält.


                                Kommentar

                                Arbetssätt...