Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Finns tid och möjlighet så hakar jag gärna på!
    Så kul det hade varit!
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av PiaJo

      Så kul det hade varit!
      Tänk , då kommer jag vara helt starstrucked, två av mina inredningsidoler på en gång
      kanske jag skall se till att ha båda karen klara för inredning vid samma tillfälle och göra en riktig happening av det, sända det live

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        ...göra en riktig happening av det, sända det live
        Nu snackar vi akvaristik

        Kommentar

        • Plejaderna
          • March 2007
          • 347

          Ursprungligen postat av Ekenberg

          Tänk , då kommer jag vara helt starstrucked, två av mina inredningsidoler på en gång
          kanske jag skall se till att ha båda karen klara för inredning vid samma tillfälle och göra en riktig happening av det, sända det live
          Då får ni lägga ut en exakt tid för när ni kommer sända så att jag kan titta "live"
          Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Haha!
            Jag är på!
            Vi kan väl åtminstone filma och göra en bra "dokumentär" av det?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av c90368
              Det är uppenbart att du liksom Thomas har börjat få lite lappsjuka efter att blivit hemförlovade efter snuva, det gillar vi andra
              Undrar vem som bryter till sidan 1000, borde vara den första tråd i Zoopet som gör det ?
              Halloj Maths!
              Nu är jag med på vad du menar! Det är 1 000 sidor i tråden nu - såg jag precis.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jag hoppas ni tittade på Pias film som jag lade upp lite tidigare - Mulm filibabba!
                Pia skickade just tre bilder på några av sina kar till mig, så jag skickar upp dom här.
                På bild nr. 3 ser vi ett kar där det går Ivanacara adoketa nu, gissa vem som är sugen på att få kolla in den burken?

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0124.jpg Visningar:	0 Storlek:	404.1 kB ID:     	2415956

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0125.jpg Visningar:	0 Storlek:	332.0 kB ID:     	2415957

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0126.jpg Visningar:	0 Storlek:	133.3 kB ID:     	2415958
                Edit; Måste bara få nämna den lilla fina detaljen med stenen som är placerad på vänstersidan (bild 3) där Pia sett till att rotdelen tycks slingra sig runt stenen - som om den hade vuxit så. Good stuff!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 April 2020, 16:43.

                Kommentar

                • Plejaderna
                  • March 2007
                  • 347

                  Grymma!
                  Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Plejaderna
                    Grymma!
                    Ja, visst är dom det?
                    Vi har ju så många fantastiskt duktiga akvarister och inredare här på Zoopet, så man blir alldeles vimmelkantig.
                    Plejaderna, jag tror inte vi har hejat på varandra tidigare.
                    Jag säger iallafall; kul att stifta bekantskap med dig här i tråden!
                    Har du också någon härlig tråd man kan kolla in?
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 April 2020, 18:13.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Thomas! Mats och Pia - underbar film och toppenhärliga kar! När ni inreder Thomas kar skulle jag vilja sitta i en av de bekväma fåtöljerna i lokalen med en god öl i handen och bara titta på. J-vla Corona som förhindrar en sådan resa på ett tag.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Tack Thomas! Mats och Pia - underbar film och toppenhärliga kar! När ni inreder Thomas kar skulle jag vilja sitta i en av de bekväma fåtöljerna i lokalen med en god öl i handen och bara titta på. J-vla Corona som förhindrar en sådan resa på ett tag.
                        Jag fick en liten idé, och det är att vi (jag och Pia) gör karen tillsammans, med Thomas godkännande vill säga..?
                        Bara en liten tanke...

                        (Nu hör/ser jag det hela framför mig; "nej, Mats, inte den lilla pinnen där - den skall ligga bakom den rotdelen där... Jaha, men, Pia, skall vi inte flytta den grenen lite till vänster så att den kommer bakom det där rotsnåret... Vem vet vad resultatet kan bli?).

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Det låter helt perfekt! Och något jag vill se i verkligheten!

                          Kommentar

                          • Plejaderna
                            • March 2007
                            • 347

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, visst är dom det?
                            Vi har ju så många fantastiskt duktiga akvarister och inredare här på Zoopet, så man blir alldeles vimmelkantig.
                            Plejaderna, jag tror inte vi har hejat på varandra tidigare.
                            Jag säger iallafall; kul att stifta bekantskap med dig här i tråden!
                            Har du också någon härlig tråd man kan kolla in?
                            Kul att träffas såhär i VR Mats! Och kul att du hittade till min lilla tråd. Jag måste säga att det inger stor respekt att se de 1000 sidor din tråd är inne på just nu. Tänk så mycket kunskap och vänskap finns där i.
                            Tack också för rådet om rötterna.
                            Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag fick en liten idé, och det är att vi (jag och Pia) gör karen tillsammans, med Thomas godkännande vill säga..?
                              Bara en liten tanke...

                              (Nu hör/ser jag det hela framför mig; "nej, Mats, inte den lilla pinnen där - den skall ligga bakom den rotdelen där... Jaha, men, Pia, skall vi inte flytta den grenen lite till vänster så att den kommer bakom det där rotsnåret... Vem vet vad resultatet kan bli?).
                              Kan ni hålla sams så går det ju bra. Men det finns ju en viss tjusning i att ni gör vara sitt. Då blir det ena Pias still och det andra Mats still och nästa gång nando och Icc kommer, ja då ser jag naturligtvis till att ha ett par kar till i beredskap Men för min del bestämmer ni det helt själva.

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Halloj Maths!
                                Nu är jag med på vad du menar! Det är 1 000 sidor i tråden nu - såg jag precis.
                                Tror nog att du hade rätt bra koll på det.

                                Gött att du lade upp Pia´s akvarium. Riktigt fina, hon hantera dem med skicklig hand. Önskar att hon skrämde liv i sin egen tråd igen. Men oavsett så får vi respektera den anledningen att den ligger i träda.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...