Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jag gör ett litet inlägg här i tråden angående den mycket trista händelse som drabbat Thomas.
    Det 540-kar som jag inredde i Thomas lokal har på något sätt spruckit, jag förmodar att det är den gamla skadan som gått upp, och hela inredningen fick tas bort, för att tömma karet helt.
    Det känns otroligt tråkigt - inte för att min inredning försvann, utan det faktum att Thomas som har kämpat så hårt, så länge med diverse akvarierelaterade svårigheter nu skall behöva fråntas den glädje han kände inför detta kar.
    Inredningen som sådan går att göra om och göra bättre i ett annat kar någon gång längre fram, men det känns änd tungt, och jag kan inte ens föreställa mig hur jädra motigt det måste kännas för Thomas.
    Faktum är att jag tyckte detta kar blev riktigt lyckat, speciellt med tanke på att vi grejade med denna inredning under endast en dag.
    Jag brukar ju ta ganska lång tid på mig när jag gör denna typ av inredning, men det visar väl också att man faktiskt kan fixa till en trevlig inredning hyfsat snabbt också.
    Jag lägger alltså upp en bild på karet, mest för att dokumentera det i denna tråd.
    Känner jag Thomas rätt tar han sig snart ur även denna trista upplevelse inom inte allt för lång tid.


    Klicka på bilden för större version

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 296
Storlek: 293,3 KB
ID: 2415888

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Nu, Boys and Girls!
      Jag fick just en liten film skickad till mig. En film tagen av en av de akvarister jag beundrar allra mest, som har en alldeles formidabel känsla för inredning och helt enkelt ligger i topp i min bok. Kinda love that girl; Pia!
      Vi har pratat god mulm lite tidigare i tråden, kolla nu in Pias filmsnutt. Kanonstuff!


      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Nu när Pia inte är så aktiv just här på Zoopet, skulle jag vilja rikta strålkastaren på en annan akvarist som har "Det", och det är Nando som visar var skåpet skall stå med sina akvarium!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tack snälla! Det gör mig glad att du tycker så!

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Det är uppenbart att du liksom Thomas har börjat få lite lappsjuka efter att blivit hemförlovade efter snuva, det gillar vi andra

            Undrar vem som bryter till sidan 1000, borde vara den första tråd i Zoopet som gör det ?
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Nando
              Tack snälla! Det gör mig glad att du tycker så!
              Tack själv, Nando, för alla bilder av fantastiska kar!
              Du håller håller stafettpinnen i ett stadigt grepp - och går självklart först i mål!
              Vi andra gamla inredarnördar kan bara gillande nicka och ge vårt bifall!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Det är uppenbart att du liksom Thomas har börjat få lite lappsjuka efter att blivit hemförlovade efter snuva, det gillar vi andra
                Undrar vem som bryter till sidan 1000, borde vara den första tråd i Zoopet som gör det ?
                I'm lost... Är det sidor folk har kollat i tråden..?
                Nu såg jag en grön knapp i högerhörnet - är det den grejen?

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  I'm lost... Är det sidor folk har kollat i tråden..?

                  Nej, antal inlägg som lagts i tråden, det går ju bara ett antal inlägg per sida.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Jag gör ett litet inlägg här i tråden angående den mycket trista händelse som drabbat Thomas.
                    Det 540-kar som jag inredde i Thomas lokal har på något sätt spruckit, jag förmodar att det är den gamla skadan som gått upp, och hela inredningen fick tas bort, för att tömma karet helt.
                    Det känns otroligt tråkigt - inte för att min inredning försvann, utan det faktum att Thomas som har kämpat så hårt, så länge med diverse akvarierelaterade svårigheter nu skall behöva fråntas den glädje han kände inför detta kar.
                    Inredningen som sådan går att göra om och göra bättre i ett annat kar någon gång längre fram, men det känns änd tungt, och jag kan inte ens föreställa mig hur jädra motigt det måste kännas för Thomas.
                    Faktum är att jag tyckte detta kar blev riktigt lyckat, speciellt med tanke på att vi grejade med denna inredning under endast en dag.
                    Jag brukar ju ta ganska lång tid på mig när jag gör denna typ av inredning, men det visar väl också att man faktiskt kan fixa till en trevlig inredning hyfsat snabbt också.
                    Jag lägger alltså upp en bild på karet, mest för att dokumentera det i denna tråd.
                    Känner jag Thomas rätt tar han sig snart ur även denna trista upplevelse inom inte allt för lång tid.


                    Klicka på bilden för större version

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 296
Storlek: 293,3 KB
ID: 2415888
                    Mats, jag är tillbaka....vist känns det motigt men tack vare mina lokalkompisar och den stöttning de ger, samt alla fantastiska fiskar jag har och fotumstödet så känner jag att det är lättare att köra en att deppa ner sig. Så jag kör vidare och hoppas på en trevlig dag med dig inom en snar framtiden. Fast om vi klarar att göra detta kar bättre, det vet jag inte.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Nu när Pia inte är så aktiv just här på Zoopet, skulle jag vilja rikta strålkastaren på en annan akvarist som har "Det", och det är Nando som visar var skåpet skall stå med sina akvarium!
                      Håller helt med, Pia och Nando är stjärnor när det gäller att inreda kar.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Nu, Boys and Girls!
                        Jag fick just en liten film skickad till mig. En film tagen av en av de akvarister jag beundrar allra mest, som har en alldeles formidabel känsla för inredning och helt enkelt ligger i topp i min bok. Kinda love that girl; Pia!
                        Vi har pratat god mulm lite tidigare i tråden, kolla nu in Pias filmsnutt. Kanonstuff!


                        Nu blir jag rosa om kinderna av dessa orden....

                        jag kollar in er här inne titt som tätt
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Ekenberg

                          Håller helt med, Pia och Nando är stjärnor när det gäller att inreda kar.
                          Tack tack
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Ekenberg

                            Mats, jag är tillbaka....vist känns det motigt men tack vare mina lokalkompisar och den stöttning de ger, samt alla fantastiska fiskar jag har och fotumstödet så känner jag att det är lättare att köra en att deppa ner sig. Så jag kör vidare och hoppas på en trevlig dag med dig inom en snar framtiden. Fast om vi klarar att göra detta kar bättre, det vet jag inte.
                            Så tråkigt att höra, jag komme nån dag när det där viruset släpper greppet och försvinner en smula så man kan träffas igen
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av PiaJo

                              Så tråkigt att höra, jag komme nån dag när det där viruset släpper greppet och försvinner en smula så man kan träffas igen
                              Planen var ju att ta mig an 450 så att det blir rätt, men det kommer ju alltid något annat emellan vi ses Pia när det är dax

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Ekenberg
                                Planen var ju att ta mig an 450 så att det blir rätt, men det kommer ju alltid något annat emellan vi ses Pia när det är dax
                                Finns tid och möjlighet så hakar jag gärna på!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...