Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Ja, trä i inredningen är svårt att komma förbi.
    Jag är dock svag för steninredningar avsedda för Tanganyikaciklider, även om jag för min del titt som tätt blandar in en del trädetaljer även i dessa.
    Ja i ett T-kar går ju inte vara utan rejält med sten förstås, men ett sådant har jag inte just nu.
    Men vi är stensamlare i vår familj så de ligger också mjukt vattenslipade stenar lite varsom bland grenarna..
    // Annicka

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Rufus

      Ja i ett T-kar går ju inte vara utan rejält med sten förstås, men ett sådant har jag inte just nu.
      Men vi är stensamlare i vår familj så de ligger också mjukt vattenslipade stenar lite varsom bland grenarna..
      Sten är ju också en av... hörnstenarna när man inreder. Bra kombinationer är alltid snyggt!

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Sten är ju också en av... hörnstenarna när man inreder. Bra kombinationer är alltid snyggt!
        Så sant som det är sagt..
        // Annicka

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Får nog titta in här också. Ser ju spännande ut med ett 720 och dess inredning
          Läste i Ekenbergs tråd att du ska inreda han 540. Hoppas han får tätt på karet så ni kan börja. Ett besök i deras lokal står högt på listan.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ICC
            Får nog titta in här också. Ser ju spännande ut med ett 720 och dess inredning
            Läste i Ekenbergs tråd att du ska inreda han 540. Hoppas han får tätt på karet så ni kan börja. Ett besök i deras lokal står högt på listan.
            Japp, du får la kika in här någon gång då och då!
            Det är tänkt att vi skall göra ett av Thomas kar till en riktigt skön djungelgrej, förhoppningsvis för I. adoketa men säkert en hel del annat också.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Japp, du får la kika in här någon gång då och då!
              Det är tänkt att vi skall göra ett av Thomas kar till en riktigt skön djungelgrej, förhoppningsvis för I. adoketa men säkert en hel del annat också.
              Imorgon kommer karet vattenfyllas , om det är tätt är det bara att planera in det efter hur du har tid ...... men säkrast att vänta tills imorgon

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Låter som ni har roliga planer på g! Hoppas karet är tätt nu!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Ekenberg
                  Imorgon kommer karet vattenfyllas , om det är tätt är det bara att planera in det efter hur du har tid ...... men säkrast att vänta tills imorgon
                  Japps, vi avvaktar tills du är hundra på att karet är tätt - sedan drar vi igång. Skall bli kul!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    En anspråkslös blog-uppdatering;
                    För ett tag sedan skrev jag om en liten guldgruva av trämaterial som jag funnit i skogen här i området.
                    Idag var det en gnutta solsken och jag gick upp för att kolla om stashet fanns kvar - och det gjorde det.
                    Skall återvända dit snart och förse mig med en hel del godsaker!
                    Vad jag upptäckte i min egen trädgård lite senare var dock bättre än någon guldåder i skogen.
                    Jag röjde undan en rishög som skall brännas till våren, och under denna låg ett fällt och uppsågat Körsbärsträd. Detta fällda, i delar uppsågade Körsbärsträd har legat där i flera år - perfekt konserverat.
                    Det är liksom bara att tacka och ta emot. Det kommer att bli en översvämmad skog av Körsbärsträd i 720-burken.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Det var några år sedan du flyttade in i kåken och nu hittar du ett uppsågat träd under en risbuske Knäcker inte du extra som trädgårdsmästare

                      Skämt åsido, du måste ha en spännande tomt...
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Jenny_E
                        • July 2004
                        • 661

                        Hittade nåt liknande här, om än inte ett helt träd

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Det var några år sedan du flyttade in i kåken och nu hittar du ett uppsågat träd under en risbuske Knäcker inte du extra som trädgårdsmästare
                          Skämt åsido, du måste ha en spännande tomt...
                          Jo, det är precis tio år sedan vi köpte kåken (i maj).
                          Körsbärsträdet fälldes och sågades upp när vi dränerade huset. Det var ett antal år sedan, och högen med ris som ackumulerats (ovanpå) sedan dess har blivit omfattande och skall brännas till våren.
                          Det var dags att röja lite och jag hittade denna underbara Körsbärsträgömma, som jag helt glömt av.
                          Jag skall ta några bilder på rishögen och Körsbärsträmaterialet, så får du se.
                          Det var några år sedan jag jobbade som "trädgårdsmästare" (det är en titel som förpliktigar och jag är egentligen inte alls behörig). Jag gör vissa jobb fortfarande men inte i så stor omfattning som tidigare. Numera arbetar jag (vilket jag alltid gjort) med att spela musik - och med att reparera, justera och underhålla dyrbara instrumet - åt folk som har råd med sådant.


                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Jenny_E
                            Hittade nåt liknande här, om än inte ett helt träd
                            Gôtt!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Numera arbetar jag (vilket jag alltid gjort) med att spela musik - och med att reparera, justera och underhålla dyrbara instrumet - åt folk som har råd med sådant.

                              Är man duktig på något så kan man frilansa, jag är ju egentligen i samma sist som konsult, finns det inga kunder som efterfrågar dina kunskaper så är du rökt.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Är man duktig på något så kan man frilansa, jag är ju egentligen i samma sist som konsult, finns det inga kunder som efterfrågar dina kunskaper så är du rökt.
                                Så är det!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...