Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    720-karet kommer om cirka tre veckor. Det blir ju inte riktigt den storleken jag hade tänkt mig, men kommer nog att passa fint ändå. Jag ställer 540-baljan bredvid, så kör jag två kar i stugan.
    Annars puttrar 540-karet på fint - krispigt, kristallklart och god balans. Detta kar gör jag ingenting mer med, det skall ju avslutas och flyttas till stugan inom kort.
    Vad roligt att det snart blir två kar i stugan!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Och rötterna/grenarna du har på g kommer bli jätteläckra i ett större kar!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nando
        Vad roligt att det snart blir två kar i stugan!
        Tycker jag också, då kan man sprida gracerna. 540-burken kommer bli ordentligt tätt inredd - ordentligt med stuff på bottnen.

        Ursprungligen postat av Nando
        Och rötterna/grenarna du har på g kommer bli jätteläckra i ett större kar!
        Den långa trägrejen är cirka 170 centimeter lång och böljar gôtt i djupled, så den skall bli riktigt intressant att inreda med. Kan nog bli fin i ett 720-kar.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Hur är det med dig och ditt kar?

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando
            Hur är det med dig och ditt kar?
            Här är det toppen.
            Karet puttrar på fint med härlig krispighet och balans.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Härligt!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hur går det med ytinredningen, håller du på fortfarande att lägga till kvistar? Har du i så fall några nya bilder? Är alltid spännande att se vad som pågår hos dig!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Hur går det med ytinredningen, håller du på fortfarande att lägga till kvistar? Har du i så fall några nya bilder? Är alltid spännande att se vad som pågår hos dig!
                  Här är det alltid full fart!
                  Har adderat lite nytt stuff i ytan, men håller mig lite lugn då detta kar skall monteras ner och flyttas till stugan då jag drar igång ett större kar. Det blir två burkar att gotta sig med.
                  Tittade på 720-karet som jag skulle ta hit men tackade nej, det var för mycket repor i glaset. Men jag har ett annat på gång.
                  Kul att du vill se bilder, jag skall väl få till några foton vid tillfälle.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Här är det alltid full fart!
                    Har adderat lite nytt stuff i ytan, men håller mig lite lugn då detta kar skall monteras ner och flyttas till stugan då jag drar igång ett större kar. Det blir två burkar att gotta sig med.
                    Tittade på 720-karet som jag skulle ta hit men tackade nej, det var för mycket repor i glaset. Men jag har ett annat på gång.
                    Kul att du vill se bilder, jag skall väl få till några foton vid tillfälle.
                    Är det andra karet också på 720 - eller större?
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Är det andra karet också på 720 - eller större?
                      Det är ett 720.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Här är det alltid full fart!
                        Har adderat lite nytt stuff i ytan, men håller mig lite lugn då detta kar skall monteras ner och flyttas till stugan då jag drar igång ett större kar. Det blir två burkar att gotta sig med.
                        Tittade på 720-karet som jag skulle ta hit men tackade nej, det var för mycket repor i glaset. Men jag har ett annat på gång.
                        Kul att du vill se bilder, jag skall väl få till några foton vid tillfälle.
                        Låter bra! Skönt att du redan har ett annat kar på g - det är inget kul med repor. Bilder tas tacksamt emot vid tillfälle!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Låter bra! Skönt att du redan har ett annat kar på g - det är inget kul med repor. Bilder tas tacksamt emot vid tillfälle!
                          Inga inredningsbilder idag, dock en bild på alldeles nyligen framtagna A. paulmuelleri-yngel.


                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3623.jpg Visningar:	0 Storlek:	379.0 kB ID:     	2408935

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Så fint! Vad många yngel hon har också

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Så fint! Vad många yngel hon har också
                              Ja, det är alltid kul att kolla på när de vallar runt sina små.
                              Det går en hel del yngel från de andra lekarna i karet, så det är med blandade känslor jag ser att hon dragit fram ytterligare en kull. Jag måste placera alla dessa yngel vid ett senare tillfälle... Nåväl, det ordnar sig - tänker ge bort dom.
                              Nando, faktum är att detta är en liten kull, ganska få yngel skulle jag vilja påstå. Kullarna blir olika stora mellan varven av någon anledning.


                              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Okej, då kanske de kullar jag sett mina kakaduahonor valla runt i storkaret redan har blivit decimerade när jag fått syn på dem. Eller så får kakaduor mindre kullar generellt.

                                Ja, det blir ju blandade känslor när många yngel klarar sig. Det är inte helt enkelt att bli av med dem. Mina Inkor leker ju hela tiden och drar upp riktigt stora kullar. ”Tack och lov” har bara första gänget klarat sig till stor storlek. Där lämnade jag nyss in ca 25 stycken till min butik.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...