Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Här kommer min film på det stora karet på Hagenbecks när vi var där
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Fasen vad najs!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Bättre kan det knappast bli, eller ska vi bli överraskade av det nya Asiatiska temat? Betvivlar det...
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • RoffePoffe

          • August 2012
          • 88

          Det tog ett par kvällar men nu har jag läst ikapp ett år. Fick ett mail att det var dags att förnya medlemskapet och hittade tillbaka. Fastnade naturligtvis direkt i stugtråden, som jag tycker är den mest inspirerande tråden på forumet. Spännande att se utvecklingen från när scalarerna lämnade till nuvarande scape. Förstås extra kul att se att tången har tagit sig så fint och bildad kolonier på olika sätt. Här har intresset varit lite lågt en period och fiskarna fört en tynande tillvaro. I mina två burkar har nu guppies fått övertaget. Växterna trivs dock rätt bra och de är gröna. Skall försöka få till ett nytag efter semestrarna och införskaffa några nya mindre ciklider. Tror min mindre burk, 200 Lido, är perfekt för att par apistos igen. Kanske dags att skaffa en egen tråd för att få lite tips.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Gôtt att se dig här igen!
            Klart du skall dra igång en tråd, det är alltid kul att läsa lite nytt!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Hej Mats! Hoppas du har en härlig sommar! Tack för filmen på det enorma karet. Intressant att se.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Halloj Nando! Här är det fullt upp... av musicerande.
                Vi har börjat med en ny grej nu, att spela hemma hos folk - i vardagsrum, altaner, trädgårdar, typ var som helst - med väldigt lite utrustning och därmed låg volym. Formidabel succé! Detta musikprojekt varvar vi naturligtvis med våra vanliga spelningar, men har ett nytt bandnamn för "hemma-gigen"; Hem & Röj.

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3472.jpg Visningar:	0 Storlek:	83.7 kB ID:     	2404254

                Ja, det där är en redigt häftig burk (kolla även in Pias film från tillfället när vi var där).
                Ha en fin sommar du också!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ett gäng gråhåriga charmiga spelemän

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Ett gäng gråhåriga charmiga spelemän
                    //Inger
                    Tack skall du ha Inger! Vi närmar oss 60...

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Vilket härligt gäng ni verkar vara!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Vilket härligt gäng ni verkar vara!
                        Ja, det här är mina "home-boys"! Vi har alla lirat professionellt i olika sammanhang, med artister och band, genom åren - och även tillsammans i många konstellationer i vår ungdom. De senaste cirka 20 åren har vi lirat tillsammans, och vi har verkligen kul!
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 June 2019, 20:22.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, det är såklart kuligare med akvarierelaterade uppdateringar, så därför; nu har jag introducerat Ginkgo Biloba-grenar i karet.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, det är såklart kuligare med akvarierelaterade uppdateringar, så därför; nu har jag introducerat Ginkgo Biloba-grenar i karet.


                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Nando! Här är det fullt upp... av musicerande.
                              Vi har börjat med en ny grej nu, att spela hemma hos folk - i vardagsrum, altaner, trädgårdar, typ var som helst - med väldigt lite utrustning och därmed låg volym. Formidabel succé! Detta musikprojekt varvar vi naturligtvis med våra vanliga spelningar, men har ett nytt bandnamn för "hemma-gigen"; Hem & Röj.

                              Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_3472.jpg Visningar:	0 Storlek:	83.7 kB ID: 	2404254

                              Ja, det där är en redigt häftig burk (kolla även in Pias film från tillfället när vi var där).
                              Ha en fin sommar du också!
                              Wow, känns som jag skall boka er då till nästa zoopet träff, vilken fest

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Halloj Nando! Här är det fullt upp... av musicerande.
                                Vi har börjat med en ny grej nu, att spela hemma hos folk - i vardagsrum, altaner, trädgårdar, typ var som helst - med väldigt lite utrustning och därmed låg volym. Formidabel succé! Detta musikprojekt varvar vi naturligtvis med våra vanliga spelningar, men har ett nytt bandnamn för "hemma-gigen"; Hem & Röj.

                                Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_3472.jpg Visningar:	0 Storlek:	83.7 kB ID: 	2404254

                                Ja, det där är en redigt häftig burk (kolla även in Pias film från tillfället när vi var där).
                                Ha en fin sommar du också!
                                Jag bokar in dig om två år när jag skall ha 50- års fest!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...