Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Det gamla knepet för att få samma "funktion" är att ha Javamossa som växer luftigt, det är en perfekt yngelkammare.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Så har jag det i mitt lillkar där både Inkayngel och räklingar stortrivs!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Otroligt Läckert! Jag älskar den här typen av autentiska inredningar, det är så inspirerande
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Håller med övriga om att det är vackert. Är inne på Maths linje om att det är mer naturligt egentligen som du har det nu. I naturliga miljöer ligger ju inte alltid botten som en ren playa mellan växterna. För ynglen är det ju bästa tänkbara. Fascinerande att sötvattenstången kräver så himla lite ljus,
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11215

            Jag måste köpa Monoselenium tenetium när jag ser detta och läser om den.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Men var hittar man den, det är den stora frågan
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag postade fel, så jag lägger länken här också

                /www.facebook.com/groups/1434700706742456/?ref=bookmarks

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Oh La-La! Det har varit en redig inläggs-bonanza, ser jag. Vad kul!

                  Jag har haft den här typen av tång (finns div. varianter) vid flera tillfällen tidigare, mestadels i räk-kar.
                  Initialt var idén med sötvattenstången att fixa till en lummig miljö i bottenregionen till Fjärilsciklider, och varva detta med öppna ytor av ytterst finkornig sand.
                  Nu har det blivit lite Apistogramma istället, men Fjärilsciklider ligger i "pajpen".
                  Sötvattenstången har en formidabel egenhet att se vacker och "ordningsam" ut.
                  Trots att det blir vildvuxet, så ser det inte skitigt och trist ut.

                  Jag fick några tussar skickade till mig av en forumdeltagare för ganska länge sedan, och det är denna tång som växer till sig så det knakar.
                  Det skulle väl inte vara några problem, för min del, att skicka vidare om det är någon som inte får tag i stuffet. Jag tror dock att det är hyfsat lätt att finna sötvattenstång om man kollar runt lite.


                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3433.jpg
Visningar: 330
Storlek: 515,5 KB
ID: 2402506

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3434.jpg
Visningar: 333
Storlek: 594,2 KB
ID: 2402507

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3436.jpg
Visningar: 324
Storlek: 523,1 KB
ID: 2402508
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 10 May 2019, 18:55.

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Men, den tar tid på sig för att etablera sig och behöver ganska näringsfattigt vatten. Med näring så kommer alger och de trivs de förmodligen inte med.

                    Det är min analys, vad tror du?
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Men, den tar tid på sig för att etablera sig och behöver ganska näringsfattigt vatten. Med näring så kommer alger och de trivs de förmodligen inte med.
                      Det är min analys, vad tror du?
                      Du har med all säkerhet helt rätt.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Du och jag är ju jämngamla och du kan musik.

                        Jag har en nedladdat 500 Greatest Rock Classics, när man lyssnar så är det så otroligt många minnen och känslor som kommer tillbaka. En del är precis så bra som förr, annat känns lite mindre intressant.

                        När jag går igenom Led Zeppelin, Black Sabbath, Iron Maden, Deep Purple, ACDC, Kiss, Metallica, Judas Priest, Scorpions, Nazareth, Blue Oyster Cult med flera...

                        Så landar jag i ett band som då det begav sig jag inte riktigt gick igång på och det är Queen, snacka om att ha en egen stil.

                        Varför skriver jag nu detta, tänkte bara höra vad du numera tycker om Queen, var de så bra som jag tycker eller...
                        Senast redigerad av c90368; 12 May 2019, 00:06.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Queen var något alldeles särskilt. Har givetvis alla plattor, men köpte trots detta den stora, fina vinylboxen - med extra allt - som kom för några år sedan.
                          Fantastiskt band som jag lyssnar på ofta!

                          Kommentar

                          • smajlet
                            • January 2018
                            • 1374

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Queen var något alldeles särskilt. Har givetvis alla plattor, men köpte trots detta den stora, fina vinylboxen - med extra allt - som kom för några år sedan.
                            Fantastiskt band som jag lyssnar på ofta!
                            Queen rocks

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Slänger in en liten filmsnutt på ett A. paulmuelleri-yngel. Nu klarar de sig helt själva och håller mestadels till i den täta sötvattenstången.
                              Jag tror att det kan vara 8-10 stycken som fixat det så här långt.


                              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Så fint! Där har de det bra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...