Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Åh, jag har läst de böckerna och det finns även en tredje om jag inte missminner mig. Tycker de är bra!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Åh, jag har läst de böckerna och det finns även en tredje om jag inte missminner mig. Tycker de är bra!
      Ja, det finns en tredje "Tre timmar".
      Har du lyssnat på "Avdelning Q-böckerna" av Jussi Adler-Olsen? Om inte så gör det. Jag har lyssnat på alla, en ny är på gång som jag ser fram emot

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Inger H

        Ja, det finns en tredje "Tre timmar".
        Har du lyssnat på "Avdelning Q-böckerna" av Jussi Adler-Olsen? Om inte så gör det. Jag har lyssnat på alla, en ny är på gång som jag ser fram emot

        //Inger
        Instämmer
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Nej, de har jag inte läst/lyssnat på. Tack för tipset!

          Förlåt för OT Mats!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av c90368

            Instämmer


            Ursäkta Mats för Bok-OT i din tråd. Vi kan fortsätta prata fler böcker i min tråd om ni vill

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Cool breeze!
              Läser böcker hela tiden, och skall kolla upp tipsen.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Sesådärja, då var den första crypto-plantan nedsmulten. Nu skall det bli intressant att se hur lång tid det tar för nya blad att komma igång - riktigt spännande!


                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2992.jpg
Visningar: 200
Storlek: 397,0 KB
ID: 2393747

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Sesådärja, då var den första crypto-plantan nedsmulten. Nu skall det bli intressant att se hur lång tid det tar för nya blad att komma igång - riktigt spännande!


                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2992.jpg
Visningar: 200
Storlek: 397,0 KB
ID: 2393747
                  Dom kommer igång, var så säker - vad är det som inte funkar i dina kar . Cryptocoryner av alla sorter är helt klart en favoritväxt hos mig. Av någon anledning som jag inte förstår så har aldrig någonsin en cryptos smält ner i mina kar, trots att jag har misslyckats med dom flesta växter (så Thomas hav tröst ) Så inte alls konstigt att jag gillar dom.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av Inger H

                    Dom kommer igång, var så säker - vad är det som inte funkar i dina kar . Cryptocoryner av alla sorter är helt klart en favoritväxt hos mig. Av någon anledning som jag inte förstår så har aldrig någonsin en cryptos smält ner i mina kar, trots att jag har misslyckats med dom flesta växter (så Thomas hav tröst ) Så inte alls konstigt att jag gillar dom.

                    //Inger
                    Jag har tre fina växter här som håller på att smälta ner......får väl se om det kommer upp något nytt......

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Dom kommer igång, var så säker - vad är det som inte funkar i dina kar . Cryptocoryner av alla sorter är helt klart en favoritväxt hos mig. Av någon anledning som jag inte förstår så har aldrig någonsin en cryptos smält ner i mina kar, trots att jag har misslyckats med dom flesta växter (så Thomas hav tröst ) Så inte alls konstigt att jag gillar dom.
                      //Inger
                      Javisst, att de kommer igång, och kommer igen med full kraft vet jag. Har (mer eller mindre) alltid haft cryptos i mina kar. Denna gång skall jag, för skojs skull, kolla hur lång tid det tar innan plantan har "re-settat" sig.
                      Får på något vis för mig att plantan "känner efter" vilka förhållanden som råder, smälter ner, programmerar om sig och drar igång med läget "inläst" och anpassat till den rådande miljön.
                      Inger, även jag har Cryptocoryne-släktet som en av mina stora favoriter, som alltid fungerat fint i mina kar. Nu skall jag studera dom (och insupa lärdom) så som jag studerar olika ciklider.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Ekenberg
                        Jag har tre fina växter här som håller på att smälta ner......får väl se om det kommer upp något nytt......
                        Ja, kolla vad som händer. Låt rotdelarna sitta kvar där du placerat dom. Är det Cryptocoryne?


                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, kolla vad som händer. Låt rotdelarna sitta kvar där du placerat dom. Är det Cryptocoryne?

                          Nej, det var en typ av svärdplanta med mörkgröna lite läderaktida bland, kommer inte ihåg namnet just nu.....

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Ekenberg
                            Nej, det var en typ av svärdplanta med mörkgröna lite läderaktida bland, kommer inte ihåg namnet just nu.....
                            OK. Men i vilket fall som helst, så låt rotdelarna vara kvar en tid - vem vet, plantan kanske kommer igen..?

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Javisst, att de kommer igång, och kommer igen med full kraft vet jag. Har (mer eller mindre) alltid haft cryptos i mina kar. Denna gång skall jag, för skojs skull, kolla hur lång tid det tar innan plantan har "re-settat" sig.
                              Får på något vis för mig att plantan "känner efter" vilka förhållanden som råder, smälter ner, programmerar om sig och drar igång med läget "inläst" och anpassat till den rådande miljön.
                              Inger, även jag har Cryptocoryne-släktet som en av mina stora favoriter, som alltid fungerat fint i mina kar. Nu skall jag studera dom (och insupa lärdom) så som jag studerar olika ciklider.
                              Förstår så väl att du studerar cryptosarna som du gör med ciklider, uppdatera hur det utvecklar sig . Jag tror också, att dom anpassar sig till rådande miljöer - och är väldigt tacksam att dom har anpassat sig till mina - ibland väldigt knäppa miljöer

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Hej
                                Satt och tittade på dina bilder du skickat upp senaste dagarna och kom att tänka på en liten bortglömd ciklid, Bågciklid finns både brun (Nannacara taenia) och grön. Jag har haft dessa några gånger och de är riktigt trevliga, de är lite bortglömda då de inte lyser av färger direkt. Men man får aldrig ha mer än en hanne, då de jagar varandra till en dör.

                                Tänkte att det kanske skulle vara något för ditt kar då de är billiga i inköp och väldigt anspråkslösa, men roliga att studera.

                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...