Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Några C. strigata blev det inte denna gång, men en liten grupp på sex stycken, vad jag är hyfsat säker på är Carnegiella myersi -
    Dvärgbilbuk, men jag kan ha fel.

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2935.jpg Visningar:	1 Storlek:	520.8 kB ID:     	2391513

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2936.jpg Visningar:	1 Storlek:	523.9 kB ID:     	2391514
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 September 2018, 15:21.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vilka sötnosar!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nando
        Vilka sötnosar!
        Ja, vrålsöta - endast cirka 2 cm. Det fanns bara sex stycken, så jag klippte givetvis dessa. Så fort det kommer in fler skall jag fylla på så att det blir en grupp på 20-25 st.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Det låter som en bra plan!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando
            Det låter som en bra plan!
            Japps!
            Skön dag idag - fick levererat den sista sajican också.
            Måste passa på att tacka C-90 för tipset om Bilbuk. Det var länge sedan jag hade dessa fina fiskar - och som dom livar upp den övre regionen i karet. Grymt gôtt att sitta och titta på.
            Nu blir liksom ytan i sig ett område att inreda med ytliggande kvistar, och sätta fokus på.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Skönt med sajican och härligt att höra att du fått ett nytt perspektiv/ny dimension i inredningen!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Nando
                Skönt med sajican och härligt att höra att du fått ett nytt perspektiv/ny dimension i inredningen!
                Ja, nu blir karet en liten djungelburk där jag skall experimentera en hel del med grenverk i ytskiktet. Jag har sett detta på många bilder och länge velat göra försök att få till det snyggt.
                Jag har några bra grenverk som är "solfjäder"-formade. Dessa kan nog bli härliga direkt i vattenytan, platt liggande med massvis med knoppar hängande undertill.

                Jag är ju främst intresserad av ciklider, men jag håller mig tills en ny, större burk finns startklar. Nu är det riktigt gôtt att bara se massor av småfisk, malar och räkor i baljan.

                Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 September 2018, 17:42.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Det låter toppenbra!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Det låter toppenbra!

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      De är supersöta verkligen. Kommer nog att bli riktigt häftigt i en större grupp med!
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av LindaAlgo
                        De är supersöta verkligen. Kommer nog att bli riktigt häftigt i en större grupp med!
                        Ja, sex stycken är för få. Runt 20 st. blir nog kalas!

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, sex stycken är för få. Runt 20 st. blir nog kalas!
                          Det tror jag nog med.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Japps!
                            Skön dag idag - fick levererat den sista sajican också.
                            Måste passa på att tacka C-90 för tipset om Bilbuk. Det var länge sedan jag hade dessa fina fiskar - och som dom livar upp den övre regionen i karet. Grymt gôtt att sitta och titta på.
                            Nu blir liksom ytan i sig ett område att inreda med ytliggande kvistar, och sätta fokus på.
                            Ja, vi är väl i grunden av samma skrot och korn när det gäller akvarierna, så det var nog bara en tidsfråga innan du hade kommit på tanken själv med Bilbukar. Det är ju ett gyllende tillfälle hos dig nu, för de kommer inte till rätta om det är för mycket konkurrens i karet.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av c90368

                              Ja, vi är väl i grunden av samma skrot och korn när det gäller akvarierna, så det var nog bara en tidsfråga innan du hade kommit på tanken själv med Bilbukar. Det är ju ett gyllende tillfälle hos dig nu, för de kommer inte till rätta om det är för mycket konkurrens i karet.
                              Japps, du har rätt!
                              Men oavsett vad så var det gôtt att du tipsade om bilbukar - så fick jag en chans att återvända till dessa fina fiskar, stort tack!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jahapp...
                                Fasen vad gôtt det är att sakta men säkert addera lite pinnjox i karet.
                                Har en längre tid haft en idé att utnyttja själva ytan som ett område att inreda - passar ju perfekt nu när det går en grupp Carnegiella myersi i karet.
                                Hittade en jävla bra Syréngren (legat på tork i några år) med massor av blomknoppar på, som passade perfekt att montera så den ligger och slickar vattenytan.
                                Nåväl, nu har jag koncentrerat mig på vänsterhörnet. Skall bli gôtt att dra ett par glas rödvin, lyssna på god musik och bara sitta framför baljan och spåna lite idéer om hur man kan gå vidare.
                                Hittade idag även en liten grupp VF Poecilia mexicana campeche som jag troligtvis klipper i nästa vecka.

                                Ha det bäst, alla Zoopetare!


                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2939.jpg
Visningar: 288
Storlek: 347,4 KB
ID: 2391876

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2943.jpg
Visningar: 256
Storlek: 712,2 KB
ID: 2391877

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2944.jpg
Visningar: 268
Storlek: 614,4 KB
ID: 2391878

                                Kommentar

                                Arbetssätt...