Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Det gör du rätt i
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Riktigt snyggt! Javaormbunken är så läcker verkligen!

    Japps, javan är en favorit, växer till sig så tjockt och härligt när den får ett passande underlag att fästa sig på.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Kan inte låta bli att lägga in ytterligare en bild, från Hönö, där vi lirade igår. Storbildsskärm - Sverige klår Mexico, vi körde musik-quizz direkt efter matchen och skön musik resten av kvällen tills korna kom hem. Så här uppstissade blev tre fjärdedelar av bandet när Sverige gjorde mål.

      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2742.jpg Visningar:	1 Storlek:	135.7 kB ID:     	2387707

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Jag skall snart låta er vara ifred. Tänkte bara återvända till en av bilderna från slutet av förra sidan.
        Är det någon som kanske vet vad det kan vara för "mossa" som växer på en av trädstammarnas snitt som befinner sig ovanför vattenytan (där det aldrig blir torrt, utan ständigt fuktigt)?

        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2739.jpg Visningar:	2 Storlek:	847.7 kB ID:     	2387723

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Kan inte låta bli att lägga in ytterligare en bild, från Hönö, där vi lirade igår. Storbildsskärm - Sverige klår Mexico, vi körde musik-quizz direkt efter matchen och skön musik resten av kvällen tills korna kom hem. Så här uppstissade blev tre fjärdedelar av bandet när Sverige gjorde mål.

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_2742.jpg Visningar:	1 Storlek:	135.7 kB ID: 	2387707
          Hönö måste vara källan till Hönökaka som både jag och sonen anser vara en favorit

          Härligt att se bilderna, vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem, men "krispigt" är nog rätt ord, ja akvariebilderna alltså
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            Hahaha jag tror Bryzell fick lite feeling Nyfiken på vad du spelade just där?
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Sann spelglädje både hos er och landslaget! Kul bild! (Mossan vet jag inte vad det är).

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Hönö måste vara källan till Hönökaka som både jag och sonen anser vara en favorit
                Härligt att se bilderna, vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem, men "krispigt" är nog rätt ord, ja akvariebilderna alltså
                Ursprungligen postat av åheim
                Hahaha jag tror Bryzell fick lite feeling Nyfiken på vad du spelade just där?
                Ursprungligen postat av Nando
                Sann spelglädje både hos er och landslaget! Kul bild! (Mossan vet jag inte vad det är).
                Japps - krispigt är ett bra ord. Jag är "stunned" över det faktum att karet visar upp ett sådant stålbad av krispighet - kristallklart vatten, inte en alg (sadly, jag vill ju ha lite snygga tofsalger på trädetaljerna...) och växter som är djupt och mustigt gröna. Kul att du kikade in, Maths.

                Åheim, feeling var det verkligen, men faktum är att vi inte spelade någonting vid tillfället bilden togs. Vi satt på "scenen" och kollade matchen och det blev mål. Jag grabbade tag i guran och intog en mål-pose.

                Nando, "mossan" kan nog vara någon form av sporer som fått fäste i det fuktiga ändträet, och liksom växer på av sig självt...



                Senast redigerad av Mats Bryzell; 30 June 2018, 18:03.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jamen, det här var änna kul.

                  Då fortsätter jag med en bild till och kollar med alla er som kan; vad kan det vara som som växer ut från rotsystemet..?

                  Ha det bäst, alla Zoopetare!


                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2745.jpg
Visningar: 195
Storlek: 346,6 KB
ID: 2387797

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Å, vad spännande! Ser ut som något som växte ut från mina rötter i 240-karet för en tid sedan. Bildgooglade då men kunde inte hitta något som stämde. Sedan försvann de lavliknande utväxterna. Jag vill gärna veta vad det är!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Ursnygga tetror förresten!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Det är den ”bortglömda” Hyphessobrycon roseus.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Ja, de är jättefina!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Ja, de är jättefina!
                            Japps, det är dom verkligen.

                            Gôtt att se dig här i tråden - det är inte många kvar nu som kikar in, inget konstigt i det - allt har sin tid.

                            Tids nog kommer det lite nytt stuff här i "akvariestugan" - men, som jag brukar säga; jag har inte bråttom...

                            Det blir större kar. Det blir Discus och Altum. Det blir "skitigt" och "naturligt" inrett - och givetvis blir det helt rätt för de ciklider som skall leva i karet.
                            Det är så det måste vara, och så blir det.


                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Jag är kvar. Och väntar. På Altum och Discus i ett stort, skitigt och naturligt inrett kar. Det ska bli riktigt spännande att se vad du drar igång!

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Det blir större kar. Det blir Discus och Altum. Det blir "skitigt" och "naturligt" inrett - och givetvis blir det helt rätt för de ciklider som skall leva i karet.
                                Det är så det måste vara, och så blir det.

                                Nyfiken som jag är. Vad menar du med "skitigt"? Snygga bilder och fiskar som vanligt!
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...