Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Det där är bara så vackert! Du är en sann mästare på inredning Mats! Nu låter jag måhända löjlig men fortsätter ändå med det jag också tänkte nämligen att du, för mig, är en enorm källa till inspiration. Tack för det!
    Åh, det värmer verkligen att höra. Tack!
    Tricket är att karen på något vis inreder sig själva. Med lite visualisering, planering och med ett visst mått av det vi brukar kalla "kaosinredning", brukar inrednings-layouten falla på plats ganska enkelt. Det här är en grej vi snackat väldigt mycket om i denna tråd, och andra, genom åren.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av LoGeek
      Jättekul Mats!
      Jag hörde om det för ett tag sedan, men inte sett hur det såg ut.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Får se hur jag får till min kaosinredning sedan, kontrollfreak som jag är...

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Nando
          Får se hur jag får till min kaosinredning sedan, kontrollfreak som jag är...
          Du får köra kontrollerat kaos.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Ja, så får det bli!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Nando
              Ja, så får det bli!
              Kommer att bli kanon!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Mats, vad händer hos dig nu? Länge sen du skrev något. Du tänker väl inte försvinna du också?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Mats, vad händer hos dig nu? Länge sen du skrev något. Du tänker väl inte försvinna du också?
                  //Inger
                  Det flyter på fint!
                  Nädå, jag tänker inte försvinna, men det blir alltmer sällan jag tittar in här på forumet och stannar någon längre stund.
                  Jag är ju intresserad av så udda grejer som cikliders levnads-, parbildnings-, och yngelvårdarbeteende och allt som händer kring detta, och att inreda optimala miljöer - gärna med trädslag från den svenska floran.
                  Det har blivit så att jag har "hookat" upp med en hel del människor i olika grupper på nätet som har liknande intressen, och vi snackar mycket kring de bilder och filmer vi tar.
                  Nu senast handlade det om den mörka, nästan svarta färg som Syrén får när den varit under vatten en längre tid - liknar faktiskt Mangrove på många sätt.
                  Ja, sådana grejer och mycket annat gaggar vi om - med rejäla bild-, och filmunderlag från våra kar.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Låter som du hittat en trevlig grupp personer att utbyta erfarenheter med! Hoppas ändå du fortsätter att titta in här då och då. Jag kommer att behöva din hjälp när inredningen ska sättas i augusti!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Det flyter på fint!
                      Nädå, jag tänker inte försvinna, men det blir alltmer sällan jag tittar in här på forumet och stannar någon längre stund.
                      Jag är ju intresserad av så udda grejer som cikliders levnads-, parbildnings-, och yngelvårdarbeteende och allt som händer kring detta, och att inreda optimala miljöer - gärna med trädslag från den svenska floran.
                      Det har blivit så att jag har "hookat" upp med en hel del människor i olika grupper på nätet som har liknande intressen, och vi snackar mycket kring de bilder och filmer vi tar.
                      Nu senast handlade det om den mörka, nästan svarta färg som Syrén får när den varit under vatten en längre tid - liknar faktiskt Mangrove på många sätt.
                      Ja, sådana grejer och mycket annat gaggar vi om - med rejäla bild-, och filmunderlag från våra kar.
                      Ok, då vet jag

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Låter som du hittat en trevlig grupp personer att utbyta erfarenheter med! Hoppas ändå du fortsätter att titta in här då och då. Jag kommer att behöva din hjälp när inredningen ska sättas i augusti!
                        Ja, det är folk som mestadels har trädgårdsmästarebakgrund, så det blir mycket snack om olika trädslag, hur dessa ser ut i vatten och hur man kan inreda sina kar med svenska trädslag.
                        Om jag kan hjälpa till med lite tips och råd när du drar igång ditt kar, så gör jag det gärna!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Ok, då vet jag
                          //Inger


                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jo... jag vet...
                            Trots att jag i dessa dagar får räknas som otrogen, en femtekollonnare, svartfot och överlöpare (jag spiller mitt krut annorstädes)... kan jag dock inte överge det skönaste forumet, Zoopet, någon längre tid.
                            Jag är här dagligen och kikar på vad som skrivs.
                            Även om det som avhandlas i trådarna här på forumet just nu inte har någon förankring i det jag akvariemässigt sysslar med, är det hela tiden intressant och spännande att följa med i det ni andra håller på med.
                            Jag är full av beundran och måste ge 100% cred till alla makalöst duktiga akvarister som ger så fina råd och tips till alla "nykomlingar" - och ser till att hålla en hög standard på detta med att "handhava ett gott akvarium". Kudos till alla dedikerade!

                            Själv har jag inte så mycket att bidraga med - det finns en metod, men... inget som som står sig mot gängse regler och konsensus. Gott så!

                            Jag kan endast bidraga med några bilder på lite växter, som trivs gott i sparsam belysning (och noll gödning...) och en film, plus några bilder, på Manacapuru-scalarer som leker - that's all folks!



                            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2448.jpg Visningar:	1 Storlek:	605.2 kB ID:     	2384806

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2449.jpg Visningar:	1 Storlek:	618.3 kB ID:     	2384807

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2450.jpg Visningar:	1 Storlek:	578.4 kB ID:     	2384808

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2451.jpg Visningar:	1 Storlek:	567.2 kB ID:     	2384809

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2492.jpg Visningar:	1 Storlek:	607.3 kB ID:     	2384810

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2493.jpg Visningar:	1 Storlek:	468.1 kB ID:     	2384811

                            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2494.jpg Visningar:	1 Storlek:	471.8 kB ID:     	2384812
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 May 2018, 10:19.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              De där scalarerna är mäktiga! Javaormbunken ser ut som en krispig sallad som skulle kunna serveras på någon trendig vegetarisk restaurang! Älskar ditt kar, det är så vackert och man ser hur bra allt och alla mår.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Nando
                                De där scalarerna är mäktiga! Javaormbunken ser ut som en krispig sallad som skulle kunna serveras på någon trendig vegetarisk restaurang! Älskar ditt kar, det är så vackert och man ser hur bra allt och alla mår.
                                Gôtt att höra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...