Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Inte ofta man nu för tiden får se en bild på en vacker ciklid - gillas Jo förstås, Ekenbergs discusar gillas såklart också
    //Inger
    Japp, Thomas discusar är enormt vackra - toppstuff!

    Jag passar på att dra in två oskarpa, helt misslyckade bilder, från bildpapperskorgen, på sajicorna. Såhär ser de ut när de går i vilofas, mellan lekarna...
    Men, fina ändå, på något sätt.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2334.jpg Visningar:	1 Storlek:	389.8 kB ID:     	2381469

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2338.jpg Visningar:	1 Storlek:	337.5 kB ID:     	2381470


    Edit; Slänger även in bilden du refererar till, Inger.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2331.jpg
Visningar: 294
Storlek: 478,5 KB
ID: 2381474

    Senast redigerad av Mats Bryzell; 09 March 2018, 20:06.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Japp, Thomas discusar är enormt vackra - toppstuff!

      Jag passar på att dra in två oskarpa, helt misslyckade bilder, från bildpapperskorgen, på sajicorna. Såhär ser de ut när de går i vilofas, mellan lekarna...
      Men, fina ändå, på något sätt.

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_2334.jpg Visningar:	1 Storlek:	389.8 kB ID: 	2381469

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_2338.jpg Visningar:	1 Storlek:	337.5 kB ID: 	2381470


      Edit; Slänger även in bilden du refererar till, Inger.

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2331.jpg
Visningar: 294
Storlek: 478,5 KB
ID: 2381474
      Det är väl inget fel på dom bilderna, sketafina ciklidbilder Mats

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        Fina ciklider!!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Egentligen blir man sugen på alla fiskar du fotar Mats Riktigt fina bilder på välmående fiskar!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Det är väl inget fel på dom bilderna, sketafina ciklidbilder Mats
            //Inger
            Nja, bilden på Manacapuru-scalaren är ok, men de andra två... Det finns bättre, längre bak i tråden.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 09 March 2018, 21:22.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av LoGeek
              Fina ciklider!!
              Japp, "nybörjarcikliden" A. sajica är en av dessa gamla godingar jag vurmar väldigt mycket för - mitt upp i allt Tanganyika, Manacapuru Red Back- och Discus-jox, plus massor av andra fantastiska ciklider (finns hur många som helst lååååångt bak i tråden).

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Nando
                Egentligen blir man sugen på alla fiskar du fotar Mats Riktigt fina bilder på välmående fiskar!
                Thanx!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Mats, har du någon gång haft P. Leopoldi (spetsnos/dvärgscalare)? Jag har snöat in mig lite på sådana. Verkar vara hyfsat ovanliga men jag vet att den affär jag brukar handla i har den varianten inne ibland.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Mats, har du någon gång haft P. Leopoldi (spetsnos/dvärgscalare)? Jag har snöat in mig lite på sådana. Verkar vara hyfsat ovanliga men jag vet att den affär jag brukar handla i har den varianten inne ibland.
                    Nej, har inte haft P. leopoldi.
                    Har dock för mig att det finns några trådar på forumet om dessa.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      OK, tack!

                      Kommentar

                      • LoGeek
                        • September 2008
                        • 1651

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härligt!
                        Om du har tid och lust, så släng gärna in en bild på ditt kar - alltid kul att kolla!

                        Här kommer en bild på det karet, som faktiskt har fyra sorters Java när jag räknar. Nu är det rätt glest pga kraftig gallring och återplantering (därav gummisnoddar).

                        Jag är avis på dina Javor Mats. I detta kar växer de inte mycket snabbare än Anubias och drar lika lätt på sig alger. Windelöv och Dvärg-javan klarar sig dock hyffsat. Jag tror framförallt det är den höga diskustempen, 28+, som gör växterna ledsna och algerna glada. Har du erfarenhet av det?

                        Senast redigerad av LoGeek; 10 March 2018, 00:08.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Mats, har du någon gång haft P. Leopoldi (spetsnos/dvärgscalare)? Jag har snöat in mig lite på sådana. Verkar vara hyfsat ovanliga men jag vet att den affär jag brukar handla i har den varianten inne ibland.
                          Jag har haft leopoldi, men det var inte igår, har inte sett nå'n på länge, men skulle gärna testa den igen. Den känns lite som en felande länk mellan scalare och flaggciklid. Som ungfiskar är de intressant nog gröna.
                          Bifogade filer
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Ursprungligen postat av Shepard

                            Jag har haft leopoldi, men det var inte igår, har inte sett nå'n på länge, men skulle gärna testa den igen. Den känns lite som en felande länk mellan scalare och flaggciklid. Som ungfiskar är de intressant nog gröna.
                            Vad spännande! Hur upplevde du dem? Har du haft andra scalare också så du kan jämföra?

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Nando

                              Vad spännande! Hur upplevde du dem? Har du haft andra scalare också så du kan jämföra?
                              Jodå, här har det passerat en hel del scalarer under täckglasen, även altum, men också det var ett bra tag se'n. Har just nu tre par vanliga scalarer (vita, svarta, och vildformen). Var som sagt ett tag se'n jag hade leopoldi, vet inte om jag hade båda könen, vad jag minns lekte de aldrig, till skillnad från de vanliga, som inte verkar göra annat, har bland annat ett svart par med snart frisimmande yngel.

                              Så de verkar vara mer svårlekta i alla fall, om jag nu hade båda könen.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                OK, tack!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...